
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat printr-un comunicat de presa din data de 30 aprilie 2020 ca ca interactiunea contribuabililor cu institutia sa se realizeze, in continuare, prin mijloace de comunicare la distanta
Specialistii ANAF pot fi contactati, pentru a raspunde solicitarilor si intrebarilor din domeniul fiscal, prin intermediul liniilor telefonice si adreselor de email publicate pe site-ul ANAF.
De asemenea, pentru comunicarea inter-institutionala, ANAF a deschis, la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice si al administratiilor judetene ale finantelor publice, adrese dedicate de email.
In plus fata de acestea, avand in vedere ca liniile telefonice de la nivelul organelor fiscale teritoriale pot fi foarte solicitate in aceasta perioada, ANAF recomanda sa utilizati si serviciul de asistenta telefonica - Call Center si Formularul de contact.
Pentru a obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT, din aria de competenta a ANAF, va rugam sa apelati CALL-CENTER institutiei, la numarul de telefon 031.403.91.60. Specialistii raspund intrebarilor dumneavoastra in continuare, de luni pana vineri, in intervalul orar 8.30 - 16.30.
O alternativa la fel de facila pentru obtinerea de informatii avizate, in scris, in domeniul fiscal, este Formularul de contact, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/. Solicitarile sunt tratate prioritar de directiile de specialitate, iar raspunsurile sunt transmise cu celeritate. In plus, acest serviciu are optiunea de a anexa documente, iar numarul de inregistrare este generat automat.
De asemenea, contribuabilii pot solicita Agentiei Fiscale comunicarea de materiale informative in domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitari in acest sens prin intermediul Formularului de contact, serviciu disponibil si in Spatiul Privat Virtual.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
ANAF reaminteste contribuabililor ca obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declaratiilor si obtinerea de informatii), iar plata poate fi efectuata prin internet banking sau ghiseul.ro.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Miercuri, 25 octombrie, termenul limita de depunere a 8 declaratii fiscaleControale ANAF: Inspectorii verifica modalitatea de fiscalizare a veniturilor obtinute din comertul cu amanuntulCare e procedura de suspendare a activitatii societatii?Conectarea caselor de marcat la ANAF este obligatorie si pentru firmele cu activitatea suspendata? Ce spune legeaANAF verifica implicatiile fiscale ale informatiilor Panama PapersUltimele articole
e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscalD397 si firmele de ride-sharing: Clarificari importanteSAF-T ANAF: Cum sa raportezi notele contabile in sistemControale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoareArticole similare
Din 4 iulie 2023 autoritatile publice NU mai solicita persoanelor fizice si juridice dosare cu sina. Contribuabilii pot depune si copii electroniceFirmele, PFA-urile si profesionistii pot cere amanarea ratelor la credite cu pana la 9 luni. Cererile se depun pana pe 28 august 2022Controale ANAF 2023: Legitimatia de inspectie fiscala si ordinul de serviciu pot fi prezentate si prin utilizarea mijloacelor video de COMUNICARE LA DISTANTADin 15 martie 2023 restaurantele care vand mancare fizic sau online sunt obligate sa afiseze lista ingredientelorANAF reaminteste contribuabililor ca pot folosi in continuare serviciul virtual pentru comunicarea electronica. Cum se face inrolarea in SVPUltimele articole
Modificari la Legea societatilor: Actionarii pot vota si prin corespondenta sau online in Adunarile Generale (Legea 299/2024)Reducerea birocratiei, conform Legii 9/2023. Din 4 iulie 2023 au intrat in vigoare 2 elemente de noutate importanteControale ANAF: A fost aprobat modelul formularului Invitatie pentru audiere, act necesar in cazul verificarii documentareDin 15 martie 2023 intra in vigoare Ordinul 201/2022. Restaurantele sunt obligate sa afiseze lista ingredientelor si valorile nutritionaleInspectii fiscale 2023: La inceperea controalelor organul de inspectie este OBLIGAT sa prezinte legitimatia si ordinul de serviciuSfaturi de la experti
Investitii pe termen scurt si pe termen lung. Criptomonede
Intrebare: Asociatul unic al microintreprinderii intentioneaza sa achizitioneze actiuni si criptomonede, din veniturile societatii. 1. Care este monografia contabila? 2. Ce obligatii declarative si de plata intervin?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cota de impozitare cladiri agricole. Aplicare cota aditionala. Restituire impozit
Intrebare: Societatea a primit decizii de impunere pentru anii 2024 si 2025, cu o cota de 0,57% pentru constructiile agricole, decizii de impunere pe care nu le-a contestat in termenul legal de 45 de zile de la primire. La aceasta cota, prin...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA