Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Anularea impozitului pe venitul agricol din 2014. In ce conditii e posibila?

28-Oct-2014
608
In cazul urmator, stabilim daca o persoana fizica poate solicita anularea impozitului pe venit agricol pentru anul 2014 stabilit prin decizie de impunere pentru plati anticipate, intrucat productia a fost calamitata in totalitate.

De asemenea, vom vedea daca exista un act normativ in baza caruia sa poata fi anulat impozitul pe venit agricol pentru anul 2014. Se mentioneaza ca evaluarea pagubelor produse plantatiilor a fost constatata prin proces-verbal intocmit de Comisia locala pentru situatii de urgenta constituita in baza Ordinului Prefectului.

In cazul veniturilor stabilite prin norma de venit (nu pe baza contabilitatii in partida simpla) pentru anularea impozitului pe venit aferent unui an este necesara emiterea unui act normativ in acest sens.
In anul 2014 a fost emisa Ordonanta de urgenta a guvernului nr. 40/2014, publicata in Monitorul Oficial 455 din 23 iunie 2014 prin care la art. IV se prevede anularea impozitului pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul fiscal 2013 de contribuabilii care au desfasurat activitati agricole individual sau in asociere.

Impozitul datorat se anuleaza, proportional cu gradul de calamitate al productiei agricole daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) impozitul a fost stabilit pe baza de norme de venit;
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii

b) pentru productia agricola nu au fost incheiate polite de asigurare;
c) productia a fost calamitata in proportie de peste 30%. Gradul de calamitate se dovedeste cu procesele-verbale de constatare a pagubelor, pentru fiecare producator agricol si unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala, intocmite de catre comisiile locale pentru situatii de urgenta constituite prin ordin al prefectului, potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
Organul fiscal emite decizie de anulare a impozitului si, dupa caz, a obligatiilor fiscale accesorii aferente acestuia, chiar daca impotriva actelor administrative fiscale prin care au fost stabilite s-au exercitat ori nu cai de atac.

Contribuabilii care au efectuat plata creantelor fiscale ce se anuleaza, au dreptul la restituirea sumelor achitate.

Pentru anul 2014 nu a fost emis un astfel de act normativ.
Este posibila emiterea unui astfel de act normativ dupa incheirea anului 2014.
in masura in care se va aproba scutirea de la plata a impozitului pe venitul agricol sumele achitate in avans se vor restitui.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Anularea impozitului pe venitul agricol din 2014. In ce conditii e posibila?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.