
Raportul Special
realizat de specialisti
Ce se intampla in cazul in care aparatul de marcat electronic fiscal (AMEF) este defect, iar casa de marcat este trimisa in service? Trebuie declarata defectiunea la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si daca da, cine are obligatia de a anunta Agentia?
Raspunsul la aceasta intrebare l-au oferit specialistii ANAF in cadrul sesiunii de asistenta de pe 3 octombrie cu tema “Case de marcat – facilitati, obligatii, termene”.
Iata intrebarea unui contribuabil
“In luna august am pus in functiune casa de marcat cu jurnal electronic. In luna septembrie, cand s-a dorit exportarea fisierului pentru a se depune declaratia la A4200, s-a constatat ca AMEF este defecta. A fost luata de societatea furnizoare in service si nici pana astazi nu au inapoiat-o. Cum se procedeaza in astfel de cazuri? Trebuie anuntat ANAF, in vreun mod despre acest fapt? Daca da, cine este responsabil pentru aceasta informare? La restituirea aparatului cum se declara veniturile din lunile anterioare, de functionare a aparatului? Dar daca datele din memoria aparatului au fost pierdute din cauza defectiunilor si a reparatiilor? Cum se procedeaza? Si intrebarea numarul doi: daca in luna august s-a folosit casa noua de marcat cu jurnal electronic si s-a omis depunerea declaratiei A4200, care este sanctiunea pentru nedepunere in termen? Se pot depune in luna octombrie doua declaratii A4200, una pentru august 2018 si una pentru septembrie 2018?”
“In situatia defectarii aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii consemneaza in cartea de interventii a aparatului de marcat electronic fiscal, data si ora la care au anuntat defectarea acestuia si pastreaza notificarea efectuata conform celor convenite de partile contractante.
Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii, cu exceptia taximetristilor, inregistreaza toate operatiunile efectuate in aceasta perioada in registrul special, care se completeaza fara stersaturi si fara spatii neutilizate. La repunerea in functiune a aparatului tehnicianul unitatii de service acreditate, denumit in continuare tehnician de service, consemneaza in registrul special, dupa ultima inregistrare a operatiunilor efectuate de utilizator, data si ora inceperii functionarii aparatului, sub semnatura si numele in clar ale tehnicianului de service.
Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii emit chitante pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientilor, in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
In momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, precum si in alte cazuri care necesita inlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat sa notifice distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata, dupa caz.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Examen Consultant Fiscal 2025
Facem urmatoarele precizari:
1) La inlocuirea memoriei fiscale datele inregistrate pe intreaga perioada de functionare, incepand cu operatia de fiscalizare a memoriei fiscale, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din OUG 28/1999, vor fi tiparite, iar pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din aceeasi ordonanta vor fi inregistrate la nivel de an, luna, zi pe un suport electronic si pastrate la utilizator. Pe suportul electronic se vor inscrie si toate jurnalele electronice ce au fost initializate pe perioada de functionare a memoriei fiscale inlocuite.
2) Atunci cand natura defectiunii nu permite citirea memoriei fiscale sau a oricarui jurnal electronic, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale, cu aparatul de marcat electronic fiscal, distribuitorii autorizati sunt obligati ca, in maximum 7 zile de la inlocuirea memoriei fiscale, sa asigure citirea acestora prin mijloace proprii.
3) in cazul si in intervalul de timp prevazute la pct. 2) utilizatorii sunt obligati sa indeplineasca cerintele mentionate la pct. 1).
In cazul in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta notifica in scris, prin posta electronica sau fax, organul fiscal competent, in termen de 24 de ore de la efectuarea interventiei. In situatia in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale sau a jurnalului electronic al aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta inregistreaza informatia in registru in termen de maximum 2 zile lucratoare de la efectuareainterventiei.
Pentru mai multe informatii referitoare la situatia descrisa mai sus, va rugam sa ne transmiteti o solicitare prin intermediul formularului de contact ce poate fi accesat la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/”.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
"Case de marcat - obligatii si termene". ANAF, despre incasarile ocazionale, fiscalizarea intarziata si incasarea dupa scoaterea raportului ZRetur marfa incasata prin casa de marcat electronica fiscala. Ce documente intocmim si ce implicatii fiscale apar?Actiunile de control antifrauda au aplicat amenzi si confiscari in cuantum de 7,35 milioane leiControale GDAF: Inspectorii verifica operatorii care efectueaza ITP pentru autovehiculeContribuabilii mici si mijlocii au mai putin de 60 de zile la dispozitie pentru conectarea caselor de marcat la ANAFUltimele articole
Casa de marcat. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaFacturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareE-Factura si E-TVA, modificate de Finante printr-un nou Proiect de OUG! Care sunt noutatileArticole similare
Fiscul a publicat contribuabilii cu obligatii fiscale restante la 31 martie 2024Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina DumitrescuANAF a recuperat 8 miliarde lei | Obiective 2013 privind combaterea evaziuniiDeclaratii ANAF. Ce obligatii fiscale au contribuabilii in luna IUNIE 2025Procedura de inregistrare in scopuri de TVA a fost simplificata prin OANAF 167/2019Ultimele articole
Asigurare CASS pentru o persoana care NU are venituri. Suma de plata + declaratii si termen limitaD700 ANAF. Termen limita + conditii pentru firmele care vor sa revina la anul fiscal calendaristicModificari majore la Declaratia 112. Noi reguli CASS si concedii medicale in 2025SAF-T 2025. D406 pentru active trebuia depusa odata cu situatiile financiare? Iata ce amenzi pot fi aplicateImpozit pe salarii. Unde se plateste impozitul pe salariu in cazul sediului secundarArticole similare
Obligatii noi de utilizare a caselor de marcat pentru entitatile care efectueaza transport de persoane sau livrari de bunuri/prestari de servicii prin intermediul aparatelor automateIn atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcatModificari in Codul de procedura fiscala: termene noi case de marcat electroniceMFP stabileste configuratia aparatelor de marcat integrate in automatele comercialeCum se transmit datele catre ANAF, in cazul caselor de marcat cu jurnal electronic?Ultimele articole
Firmele care NU au dotat automatele comerciale cu case de marcat risca amenzi din 1 octombrie 2024Finantele modifica Procedura de avizare tehnica a caselor de marcat electronice in contextul dotarii automatelor comeciale cu astfel de aparateCase de marcat electronice. 7 modificari aduse Normelor metodologice prin HG 355/2023Intreprindere Individuala in 2023: In ce conditii este obligatorie dotarea cu POS si casa de marcat electronica fiscala?In atentia utilizatorilor de case de marcat! Amenzi AMEF aplicate de ANAFSfaturi de la experti
Restituire bun dupa 24 de luni
Intrebare: 1. In cazul in care pentru bunurile primite cu titlu gratuit spre folosinta este incheiat un contract de comodat intre societatea din Italia, care le trimite gratuit spre folosinta, si societatea din Romania, care desfasoara...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Revin cu rugamintea de a ma ajuta cu urmatoarele aspecte mai tehnice: * In cazul productiei, aceasta trebuie contabilizata zilnic (consum, produs finit, vanzare) sau este permisa o prezentare in contabilitate pe cumulat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA