Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aplicarea discount-ului la vanzarile cu amanuntul

30-Mar-2012
8544
Si din gestiunile de marfuri cu amanuntul se poate face discount la vanzare. Evidentierea acestuia depinde de metoda de contabilitate analitica folosita pentru tinerea stocului de marfuri. Spre exemplu, daca metoda este global-valorica, atunci pentru acordarea discontului ar trebui sa existe un inventar pentru produsele la care se acorda acest discount si un proces-verbal de schimbare/reducere de pret, fara a fi necesara stornarea nir-ului initial (de altfel, nici nu s-ar putea, daca intre timp s-a vandut o parte din marfa receptionata la pretul inscris in nir-ul initial). Inventarierea si calculul global al discountului sunt necesare pentru a realiza in contabilitate operatiunile necesare evidentierii gestiunii la pret de vanzare cu amanuntul global-valoric (nota contabila 371 „Marfuri” = 378 „Diferente de pret la marfuri”, 4428 „TVA neexigibila”, in rosu pentru reduceri) si, mai ales, pentru a se asigura descarcarea corecta din gestiune a marfii vandute pe baza procentului mediu de adaos comercial.

Daca metoda analitica de tinere a stocului de marfa este cantitativ-valorica, iar gestiunea se descarca automat, produs cu produs, la momentul vanzarii (programul de gestiune este corelat cu cel al casei de marcat), atunci se poate renunta la inventarierea si intocmirea procesului-verbal de schimbare/reducere de pret anterior aplicarii discounturilor. Intr-o asemenea ipoteza, programul de gestiune ar trebui sa permita ca diferentele de pret rezultate din aplicarea discounturilor sa fie determinate in mod informatic, pe baza de situatii centralizatoare (si care sa depisteze automat produsele vandute la alte preturi decat cele stabilite la intrarea in gestiune si sa calculeze diferentele de pret, pentru a le putea inregistra in contabilitate pe baza de situatie centralizatoare).

Prin urmare, abordarea concreta depinde de modul concret in care este organizata evidenta gestionara si contabila a stocurilor si de posibilitatile informatice ale programelor de contabilitate, de gestiune si ale casei de marcat. Opinam ca, pentru gestiunile de marfa cu amanuntul, cel mai indicat este sa se realizeze inventarierea si intocmirea de procese-verbale corespunzatoare cu noile preturi.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici