Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie la noul proiect privind numarul de evidenta a platii

18-Nov-2015
3160

Redam mai jos noul Proiect de Ordin privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in data de 16.11.2015 pe site-ul Ministerului de Finante.

Proiect

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ORDIN privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii

In temeiul prevederilor art. 10, alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare si avand in vedere prevederile art. 1, alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea
unor facilitati fiscale, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art.I - (1) incepand cu data de 1 ianuarie 2016 si pana la data de 31 decembrie 2016 se suspenda prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru contribuabilii care aleg sa plateasca o obligatie fiscala stabilita de organele de inspectie fiscala, precum si amenzi de orice fel stabilite potrivit legii, pentru contribuabilii care platesc timbru de mediu pentru autovehicule, pentru contribuabilii care aleg


sa plateasca o obligatie fiscala cuprinsa intr-o decizie de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emisa in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale, aprobata prin Legea nr. 267/2013, pentru contribuabilii care aleg sa plateasca
o obligatie fiscala accesorie cuprinsa intr-o decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii comunicata potrivit legii, dispozitiile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Art. II - Instructiunile de completare a numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.870/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Subpunctul 1.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.2. Cod obligatie bugetara - se completeaza in conformitate cu nomenclatorul de obligatii de plata prevazut la pct. 6.

In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata
acesorii, codul obligatiei bugetare se completeaza cu ajutorul programului de asistenta selectand tipul de obligatie fiscala pe care o alege contribuabilul sau poate fi solicitat de la organul fiscal."

2. Subpunctul 1.4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.4. Perioada de raportare - se completeaza cu luna si anul pentru care se face declaratia: llaa. in cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata acesorii, se inscrie 0000."

3. Subpunctul 1.6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.6. Scadenta obligatiei bugetare - se completeaza cu ziua, luna si anul, in formatul zzllaa. in cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de
constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata acesorii, se completeaza ziua, luna si anul emiterii acestora."

4. in anexa B, dupa subpunctul 4.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4.5, cu urmatorul cuprins:

"4.5. Modul de completare a numarului de evidenta a platii pentru achitarea unei obligatii fiscale accesorie, reprezentand dobanda sau majorare de intarziere, dupa caz, aferenta impozitului pe profit datorat de o persoana juridica romana, inscrisa in Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii
nr. 123 din 30 iunie 2014, este urmatorul:

Prin accesarea programului de asistenta se afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza "decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii "si completeaza data acestui document, respectiv 300614.
Se alege tipul obligatiei fiscale care se doreste a fi achitata, respectiv impozit pe profit datorat de o persoana juridica romana si apoi categoria de obligatie fiscala, respectiv dobanda/majorare de intarziere. Dupa introducerea acestor date, programul de asistenta formeaza numarul de evidenta a platii, alcatuit din:

a) La rubrica "cod document fiscal" se inscrie 24 - codul corespunzator documentului fiscal reprezentand decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii.

b) La rubrica "cod obligatie bugetara" se inscrie codul corespunzator obligatiei fiscale reprezentand impozit pe profit datorat de persoane juridice romane, selectata de contribuabil.

c) La rubrica "categorie fiscala" se inscrie 03 - codul corespunzator categoriei fiscale reprezentand dobanda/majorare de intarziere.

d) La rubrica "perioada de raportare" se inscrie 0000.

e) La rubrica "scadenta obligatiei bugetare" se inscrie 300614 - corespunzator datei de 30 iunie 2014, care reprezinta data emiterii deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii.

f) La rubrica "tip document" se inscrie 0 - intrucat documentul de plata nu constituie si declaratie fiscala.

g) La rubrica "secventa" se inscrie 000 - valoarea corespunzatoare pentru numarul de evidenta a platii generat cu ajutorul programului de asistenta.

h) Rubrica "cifrele de control" se genereaza de catre aplicatia informatica potrivit algoritmului propriu.
Numarul de evidenta a platii astfel format se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata la rubrica "Numar de evidenta a platii" sau se comunica de catre contribuabil unitatii Trezoreriei Statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii la rubrica "Numar de evidenta a platii", in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor Trezoreriei Statului.

Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, numarul de evidenta a platii se inscrie de contribuabil la rubrica "Explicatii"."

Art.III

Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare,
Directia generala de tehnologia informatiei, precum si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. IV
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE
EUGEN ORLANDO TEODOROVICI
Emis la Bucuresti, la .....................
Nr. ..................................................

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016