Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Autoritatea de Supraveghere Financiara si-a redus cheltuielile cu 30% si managerii cu 60% in doar doi ani

09-Mai-2016
507

Un exemplu de gestionare atat financiara, cat si administrativa, pare sa fie in acest an Autoritatea de Supraveghere Financiara care, potrivit celor anuntate recent de presedintele institutiei, Misu Negritoiu, pe blogul personal, si-a redus in ultimii doi ani cheltuielile de functionare, iar numarul managerilor a scazut cu 60%.

Prezentand un bilant al proceselor de reformare, dar si al activitatii din intervalul amintit, Misu Negritoiu a precizat, citat de Capital.ro:

"Analiza initiala a scos la iveala ASF ca o organizatie verticala: 26% din personal era incadrat pe functii de conducere si erau numai 2,3 pozitii de executie pentru fiecare manager. De atunci am ajuns la ce ar trebui sa fie o organizatie supla, deschisa, transparenta si performanta. Am eliminat doua nivele de conducere reducand totalul de la cinci la trei si implicit am redus numarul managerilor cu 60%. Am comasat serviciile sa aiba cel putin 10 posturi si directiile sa aiba cel putin 40 de posturi. Am aliniat retributiile la nivelul pietei (potrivit legii de organizare) si am introdus o grila unica de salarizare, care prevede revizuirea statului de functiuni la nivelul nevoilor organizatiei pentru realizarea misiunii, si o politica de recrutare deschisa si transparenta. O consecinta a acestor transformari este scaderea cheltuielilor de functionare care s-au redus continuu, cu peste 30% in ultimii doi ani".

De asemenea, acesta a amintit de modificarile facute in ce priveste arhitectura organizationala:

"Am prioritizat acest lucru in vara anului 2014 impreuna cu Banca Mondiala, conturand astfel masterplanul nostru de reorganizare ("Institutional Assessment and Reform of the Romanian FSA"). Am completat cu studii, analize si consultanta de la Pricewaterhouse Coopers, Deloitte, Hay Group si Tuca, Zbarcea si Asociatii. Pana la sfarsitul anului 2014 aveam reglementata in Consiliu noua arhitectura organizationala si tot planul de restructurare".

Modificarile de structura au insemnat si o reinnoire a membrilor din echipa de management si o dinamizare a functiilor europene ale organizatiei, inclusiv printr-un dialog deschis cu celelalte institutii.

"Sunt piete complet aliniate (asigurarile prin Solvency II), iar altele fac obiectul unui proiect ambitios de dezvoltare transfrontaliera (Capital Market Union). Consumatorii, investitorii si participantii din Romania trebuie sa beneficieze de acelasi nivel calitativ al produselor si serviciilor din Europa", a mai declarat Misu Negritoiu, citat de aceeasi sursa.

Prin cele de mai sus se demnostreaza, pana in prezent, o reforma in cadrul unei institutii bugetare, fiind demonstrate schimbari care se indeparteaza de o traditie care nu prefera, de regula, modificari periodice.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Autoritatea de Supraveghere Financiara si-a redus cheltuielile cu 30% si managerii cu 60% in doar doi ani":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Noutati de la ANAF: Sunt vizati contribuabilii mari si mijlocii!
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea unor acte normative referitoare la administrarea si monitorizarea contribuabililor mari si mijloci. Proiectul pus in dezbatere publica marti, 20 noiembrie 2018, a fost emis in contextul in care prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.716/2018 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016