Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Autoritatea de Supraveghere Financiara si-a redus cheltuielile cu 30% si managerii cu 60% in doar doi ani

09-Mai-2016
1749

Un exemplu de gestionare atat financiara, cat si administrativa, pare sa fie in acest an Autoritatea de Supraveghere Financiara care, potrivit celor anuntate recent de presedintele institutiei, Misu Negritoiu, pe blogul personal, si-a redus in ultimii doi ani cheltuielile de functionare, iar numarul managerilor a scazut cu 60%.

Prezentand un bilant al proceselor de reformare, dar si al activitatii din intervalul amintit, Misu Negritoiu a precizat, citat de Capital.ro:

"Analiza initiala a scos la iveala ASF ca o organizatie verticala: 26% din personal era incadrat pe functii de conducere si erau numai 2,3 pozitii de executie pentru fiecare manager. De atunci am ajuns la ce ar trebui sa fie o organizatie supla, deschisa, transparenta si performanta. Am eliminat doua nivele de conducere reducand totalul de la cinci la trei si implicit am redus numarul managerilor cu 60%. Am comasat serviciile sa aiba cel putin 10 posturi si directiile sa aiba cel putin 40 de posturi. Am aliniat retributiile la nivelul pietei (potrivit legii de organizare) si am introdus o grila unica de salarizare, care prevede revizuirea statului de functiuni la nivelul nevoilor organizatiei pentru realizarea misiunii, si o politica de recrutare deschisa si transparenta. O consecinta a acestor transformari este scaderea cheltuielilor de functionare care s-au redus continuu, cu peste 30% in ultimii doi ani".

De asemenea, acesta a amintit de modificarile facute in ce priveste arhitectura organizationala:

"Am prioritizat acest lucru in vara anului 2014 impreuna cu Banca Mondiala, conturand astfel masterplanul nostru de reorganizare ("Institutional Assessment and Reform of the Romanian FSA"). Am completat cu studii, analize si consultanta de la Pricewaterhouse Coopers, Deloitte, Hay Group si Tuca, Zbarcea si Asociatii. Pana la sfarsitul anului 2014 aveam reglementata in Consiliu noua arhitectura organizationala si tot planul de restructurare".

Modificarile de structura au insemnat si o reinnoire a membrilor din echipa de management si o dinamizare a functiilor europene ale organizatiei, inclusiv printr-un dialog deschis cu celelalte institutii.

"Sunt piete complet aliniate (asigurarile prin Solvency II), iar altele fac obiectul unui proiect ambitios de dezvoltare transfrontaliera (Capital Market Union). Consumatorii, investitorii si participantii din Romania trebuie sa beneficieze de acelasi nivel calitativ al produselor si serviciilor din Europa", a mai declarat Misu Negritoiu, citat de aceeasi sursa.

Prin cele de mai sus se demnostreaza, pana in prezent, o reforma in cadrul unei institutii bugetare, fiind demonstrate schimbari care se indeparteaza de o traditie care nu prefera, de regula, modificari periodice.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografia

    • Dividendele interimare pot fi distribuite in cursul anului fiscal, insa doar in anumite conditii expres prevazute de lege. Repartizarea acestora se bazeaza pe situatii financiare interimare intocmite conform reglementarilor contabile si aprobate de asociati sau actionari. Respectarea termenelor si a obligatiilor de raportare catre autoritatile fiscale este esentiala pentru ca aceasta distribuire sa fie legala si corect documentata. Avem acest caz. O societate comerciala care doreste...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventar

    • Inventarierea anuala a patrimoniului este o obligatie legala si un instrument esential pentru reflectarea fidela a situatiei economico-financiare a unei entitati. Una dintre situatiile frecvent intalnite in practica este constatarea unor lipsuri la inventar, inclusiv in cazul mijloacelor fixe aflate in custodie externa. Acest articol analizeaza, din punct de vedere contabil si fiscal, procedura de scoatere din evidenta a unor matrite lipsa la inventar, in contextul in care furnizorul extern nu...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016