Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Aviz necesar pentru incadrarea in munca si detasarea strainilor

02-Dec-2014
1659
La data de 28 noiembrie 2014 a intrat in vigoare OG 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Ordonanta a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 635 din 29 august 2014.

Conform ordonantei nou intrate in vigoare, angajatorii au obligatia de a obtine un aviz de angajare pentru a putea incadra in munca un strain.

Nu este necesara obtinerea avizului de angajare pentru incadrarea in munca a strainilor al caror acces liber pe piata muncii din Romania este stabilit prin tratate incheiate de Romania cu alte state.

De asemenea, angajatorii nu trebuie sa obtina aviz nici in cazul strainilor care urmeaza sa desfasoare activitati didactice, stiintifice sau alte categorii de activitati specifice cu caracter temporar in institutii de profil acreditate ori autorizate provizoriu din Romania sau care desfasoara activitati artistice in institutii de cultura din Romania.

Avizul nu este necesar nici pentru strainii care urmeaza sa desfasoare activitati temporare solicitate de ministere sau de alte autoritati administrative sau care sunt numiti la conducerea unei filiale, reprezentante sau sucursale de pe teritoriul Romaniei a unei companii cu sediul in strainatate.
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii

Si strainii titulari ai dreptului de sedere pe termen lung in Romania, ai dreptului de sedere temporara pentru reintregirea familiei si ai dreptului de sedere temporara pentru studii pot fi angajati fara obtinerea avizului. Strainii titulari ai dreptului de sedere temporara pentru studii pot fi incadrati in munca pe teritoriul Romaniei fara aviz de angajare numai cu contract individual de munca cu timp partial, cu durata muncii de maximum 4 ore pe zi.
Avizul de detasare nu este necesar nici daca anagajatorii vor incadra in munca:

- straini care au beneficiat anterior de un drept de sedere pe teritoriul Romaniei de cel putin 3 ani, in calitate de membri de familie ai unui cetatean roman;

- straini care au dobandit o forma de protectie in Romania;

- solicitanti de azil ,dupa un an de la depunerea cererii de azil, daca se mai afla in procedura de determinare a unei forme de protectie;
- straini tolerati, pe perioada cat li s-a acordat tolerarea ramanerii pe teritoriul Romaniei.

Avizul de angajare se elibereaza daca sunt indeplinite anumite conditii generale dar si conditii speciale in functie de tipul de lucratori: permanenti, stagiari, sezonieri, transfrontalieri si inalt calificati.

Angajatorul va depune diligente pentru ocuparea locului de munca vacant de catre un cetatean roman, un cetatean dintr-un stat membru al UE sau al Spatiului Economic European (SEE), de catre un cetatean al Confederatiei Elvetiene sau de catre un strain titular al dreptului de sedere pe termen lung pe teritoriul Romaniei.

Avizul de angajare pentru lucratorii permanenti se elibereaza fara indeplinirea acestei conditii daca locul de munca vacant este de administrator societate comerciala, iar la angajatorul in cauza nu mai este un alt strain angajat pe o astfel de functie.
Daca, pentru angajarea strainilor in Romania, OG impune obtinerea unui aviz de angajare in cazul unei detasari a unui strain este nevoie de un aviz de detasare.

Pot fi detasati in Romania, fara obtinerea avizului de detasare:

• strainii angajati ai persoanelor juridice cu sediul in unul din statele membre ale UE sau ale SEE sau in Confederatia Elvetiana, cu conditia prezentarii permisului de sedere din acel stat,
• strainii care desfasoara activitati didactice sau stiintifice cu caracter temporar in institutii de profil;
• strainii care desfasoara activitati artistice in institutii de cultura din Romania;
• strainii care urmeaza sa desfasoare activitati temporare solicitate de ministere sau de alte autoritati administrative;
• strainii care urmeaza sa desfasoare activitati lucrative in baza acordurilor, conventiilor sau intelegerilor internationale la care Romania este parte.

Cererea pentru eliberarea avizului de angajare/detasare se depune de catre angajator/beneficiar de prestari servicii la formatiunea teritoriala a Inspectoratului General pentru Imigrari.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Aviz necesar pentru incadrarea in munca si detasarea strainilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.