Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aviz necesar pentru incadrarea in munca si detasarea strainilor

02-Dec-2014
4526
La data de 28 noiembrie 2014 a intrat in vigoare OG 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Ordonanta a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 635 din 29 august 2014.

Conform ordonantei nou intrate in vigoare, angajatorii au obligatia de a obtine un aviz de angajare pentru a putea incadra in munca un strain.

Nu este necesara obtinerea avizului de angajare pentru incadrarea in munca a strainilor al caror acces liber pe piata muncii din Romania este stabilit prin tratate incheiate de Romania cu alte state.

De asemenea, angajatorii nu trebuie sa obtina aviz nici in cazul strainilor care urmeaza sa desfasoare activitati didactice, stiintifice sau alte categorii de activitati specifice cu caracter temporar in institutii de profil acreditate ori autorizate provizoriu din Romania sau care desfasoara activitati artistice in institutii de cultura din Romania.

Avizul nu este necesar nici pentru strainii care urmeaza sa desfasoare activitati temporare solicitate de ministere sau de alte autoritati administrative sau care sunt numiti la conducerea unei filiale, reprezentante sau sucursale de pe teritoriul Romaniei a unei companii cu sediul in strainatate.


Si strainii titulari ai dreptului de sedere pe termen lung in Romania, ai dreptului de sedere temporara pentru reintregirea familiei si ai dreptului de sedere temporara pentru studii pot fi angajati fara obtinerea avizului. Strainii titulari ai dreptului de sedere temporara pentru studii pot fi incadrati in munca pe teritoriul Romaniei fara aviz de angajare numai cu contract individual de munca cu timp partial, cu durata muncii de maximum 4 ore pe zi.
Avizul de detasare nu este necesar nici daca anagajatorii vor incadra in munca:

- straini care au beneficiat anterior de un drept de sedere pe teritoriul Romaniei de cel putin 3 ani, in calitate de membri de familie ai unui cetatean roman;

- straini care au dobandit o forma de protectie in Romania;

- solicitanti de azil ,dupa un an de la depunerea cererii de azil, daca se mai afla in procedura de determinare a unei forme de protectie;
- straini tolerati, pe perioada cat li s-a acordat tolerarea ramanerii pe teritoriul Romaniei.

Avizul de angajare se elibereaza daca sunt indeplinite anumite conditii generale dar si conditii speciale in functie de tipul de lucratori: permanenti, stagiari, sezonieri, transfrontalieri si inalt calificati.

Angajatorul va depune diligente pentru ocuparea locului de munca vacant de catre un cetatean roman, un cetatean dintr-un stat membru al UE sau al Spatiului Economic European (SEE), de catre un cetatean al Confederatiei Elvetiene sau de catre un strain titular al dreptului de sedere pe termen lung pe teritoriul Romaniei.

Avizul de angajare pentru lucratorii permanenti se elibereaza fara indeplinirea acestei conditii daca locul de munca vacant este de administrator societate comerciala, iar la angajatorul in cauza nu mai este un alt strain angajat pe o astfel de functie.
Daca, pentru angajarea strainilor in Romania, OG impune obtinerea unui aviz de angajare in cazul unei detasari a unui strain este nevoie de un aviz de detasare.

Pot fi detasati in Romania, fara obtinerea avizului de detasare:

• strainii angajati ai persoanelor juridice cu sediul in unul din statele membre ale UE sau ale SEE sau in Confederatia Elvetiana, cu conditia prezentarii permisului de sedere din acel stat,
• strainii care desfasoara activitati didactice sau stiintifice cu caracter temporar in institutii de profil;
• strainii care desfasoara activitati artistice in institutii de cultura din Romania;
• strainii care urmeaza sa desfasoare activitati temporare solicitate de ministere sau de alte autoritati administrative;
• strainii care urmeaza sa desfasoare activitati lucrative in baza acordurilor, conventiilor sau intelegerilor internationale la care Romania este parte.

Cererea pentru eliberarea avizului de angajare/detasare se depune de catre angajator/beneficiar de prestari servicii la formatiunea teritoriala a Inspectoratului General pentru Imigrari.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016