Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Birourile viitorului si impactul asupra dezvoltarii profesionale si umane a angajatilor

05-Oct-2022
912
Birourile viitorului si impactul asupra dezvoltarii profesionale si umane a angajatilor
Un business sustenabil si mai ales un business ce priveste spre viitor nu se mai axeaza doar pe profit. In trecut, profitul era obtinut cu pretul bunastarii angajatilor, iar strategiile nu functionau pe termen lung, fiind mereu nevoie de regandirea acestora. Businessurile viitorului se bazeaza in primul rand pe consolidarea unei echipe creative si productive. In momentul in care angajatilor le sunt asigurate toate conditiile pentru a lucra eficient si pentru a se dezvolta, vor face tot posibilul pentru a fi eficienti si vor deveni cu adevarat valorosi pentru companie. Va fi o situatie de tip win-win, la care foarte multi antreprenori viseaza, insa nu stiu cum sa o puna in aplicare. 

Din punctul de vedere al desfasurarii activitatii, in cladirile de birouri ale viitorului coexista patru concepte:
  • sustenabilitate (consum eficient de resurse);
  • cladiri verzi (cat mai prietenoase cu mediul);
  • well-being (bunastarea angajatilor vazuta ca un punct cheie pentru dezvoltarea business-ului pe termen lung);
  • asigurarea unui mediu de lucru ce ofera protectia sanitara si stimuleaza colaborarea dintre echipe), asa cum este IMMUNE Building Standard™. 
Dezvoltarea profesionala si personala a angajatilor nu se poate realiza decat intr-un mediu care ofera oportiunitati reale in acest sens, asa cum sunt cele prezentate in continuare. 

Co-living si co-working 

Conceptele de „co-living” a fost introdus si pe piata din Romania de catre Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, prin intermediul YUNITY Park. In acest campus, a fost regandita intreaga experienta la locul de munca. Practic, este un campus dezvoltat in extensia biroului, menit sa ofere suportul urban pentru experiente adaptate stilului de viata al oamenilor, atat pentru timpul petrecut la birou, cat si cel personal sau social. 

Conform unui sondaj realizat de catre Genesis Property in 2022, pe un esantion de 1180 de angajati, s-a ajuns la concluzia ca angajatii au devenit mai atenti la echilibrul dintre viata personala si cea profesionala si sunt mai constienti de importanta coeziunii echipelor din care fac parte. Rezultatele sondajului releva faptul ca:
  • 53,4% dintre angajatii romani considera ca interactiunea cu colegii (la job, in timpul liber sau in afara biroului) este benefica pentru cresterea unitatii echipei si a productivitatii; 
  • 90,2% dintre angajati considera ca existenta unor facilitati care sa permita activitati de grup sau in aer liber, in apropierea cladirii de birouri, ar avea un efect pozitiv atat asupra dezvoltarii personale, cat si asupra echipelor; 
  • 63% dintre angajati sustin ca ar relationa mai bine cu colegii daca ar exista in apropierea biroului spatii verzi; 
  • 46% dintre angajati considera ca in proximitatea biroului ar fi nevoie de restaurante si cafenele dedicate socializarii. 
Acestea au fost cateva dintre concluziile studiului despre bunastarea angajatilor, ceea ce confirma importanta unor campusuri precum YUNITY Park, in care conceptul de munca este redefinit. 


Regandirea spatiilor de birouri

Ultimii ani au adus o provocare din perspectiva lucrului la comun, la birou. Din cauza pandemiei de Covid-19, tot mai multi angajati isi doresc conditii sigure la locul de munca si, de asemenea, vor sa poata socializa in continuare, fara teama de imbolnavire. Aici intervine IMMUNE Building Standard™, dezvoltat de catre Liviu Tudor. Standardul a fost dezvoltat pe baza conceptului Healthy by Design®, format din dispozitive, tehnologii si echipamente specializate in stransa legatura. Scopul IMMUNE Building Standard™ este de a crea spatii in care productivitatea este incurajata si unde anagajatii isi pot desfasura activitatile in conditii de siguranta. Astfel, se asigura buna gestionare a amenintarilor de tip patogen, astfel incat angajatii sa nu se teama de intoarcerea la birou. 

People centricity 

Nu in ultimul rand, businessul viitorului se concentreaza pe conceptul de „people centricity”, mai exact pe nevoile si aspiratiile angajatilor. Managerii viitorului sunt adevarati lideri, care incurajeaza dezvoltarea profesionala si personala a angajatilor, la locul de munca. Managerii trecutului doar organizau si coordonau angajatii, fara sa le asigure mediul propice pentru dezvoltare. Din acest motiv, nici evolutia companiei nu era cea dorita, iar angajatii se simteau presati. 

In momentul in care managerii acorda tot sprijinul dezvoltarii angajatilor si ii indruma in directia buna, expunandu-le sansele pe care le au in cadrul companiei, intreaga echipa va avea de castigat. 

Asadar, un birou al viitorului, centrat pe dezvoltarea personala si profesionala a angajatilor, va aduce numeroase beneficii atat pentru companie, cat si pentru persoanele ce lucreaza acolo. 

Sursa foto: Shutterstock 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica nedepusa la timp. Noua procedura ANAF pentru stabilirea din oficiu a CAS si CASS

    • ANAF a lansat un proiect de ordin care propune o noua procedura pentru stabilirea din oficiu a contributiilor la asigurarile sociale (CAS) si a celor pentru asigurarile sociale de sanatate (CASS). Aceasta masura vizeaza persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente sau alte surse de venituri extrasalariale si care nu au indeplinit integral sau partial obligatiile de declarare voluntara a acestor contributii.» citeste mai departe aici

  • D7 ANAF si esalonarea obligatiilor fiscale. Exista posibilitatea esalonarii pe mai mult de 12 luni?

    • Esalonarea obligatiilor fiscale reprezinta o modalitate prin care contribuabilii pot plati datoriile catre stat in rate, pe o perioada determinata, in conditii stabilite de autoritatile fiscale. Aceasta este reglementata de Codul de procedura fiscala si poate fi aplicata in diverse situatii, in functie de natura si valoarea obligatiilor fiscale. In acest context, exista reguli precise privind durata esalonarii si posibilitatile de ajustare a termenelor in anumite conditii. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile PFA. Cum sa beneficiezi de deducerea bunurilor care NU sunt in proprietatea ta

    • Multe PFA-uri se confrunta cu situatia in care doresc sa deduca cheltuielile pentru bunuri care nu sunt in proprietatea lor, cum ar fi autoturismele, dar care sunt utilizate in scopul activitatii economice. In astfel de cazuri, legislatia permite deducerea cheltuielilor doar daca exista un contract legal care sa justifice dreptul de folosinta al bunului respectiv. Fara un astfel de document, cheltuielile nu pot fi deduse, chiar daca bunul este utilizat exclusiv in scopuri profesionale. Avem...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Mai pot fi deduse din impozit sponsorizarile in anul 2025?

    • Contribuabilii se intreaba daca, incepand cu anul 2025, sponsorizarile efectuate pot fi in continuare scazute din impozitul pe profit datorat. In acest articol vom analiza prevederile Codului Fiscal care stabilesc modul de tratare fiscala a acestor sponsorizari si limitele aplicabile. Avem acest caz concret. Administratorul a spus ca a sunat la finante si i s-a spus ca poate sa scada din impozit valoarea sponsorizata si sa plateasca doar diferenta. Cum era in 2023/2024. Adica daca are de plata...» citeste mai departe aici

  • Suspendare activitate firma. Ce trebuie sa stiti despre ridicarea dividendelor

    • Ridicarea dividendelor in cazul firmelor cu activitate suspendata este o intrebare frecventa adresata de contribuabili. Multi doresc sa stie daca pot distribui si incasa profitul obtinut anterior suspendarii si care sunt conditiile legale pentru aceasta operatiune. In continuarea articolului clarificam aspectele privind momentul impozitarii, distribuirea dividendelor si cadrul legal aplicabil. Scopul este de a oferi o imagine generala si corecta asupra procedurii fiscale si contabile in astfel...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016