Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce inseamna noul ordin privind angajarea raspunderii in solidar pentru firmele care intra in insolventa?

06-Feb-2014
3212
Fiscul a incercat, printr-un nou ordin, sa reduca numarul companiilor care intra in insolventa. A fost astfel publicat la 4 februarie Ordinul privind angajarea raspunderii in solidar a administratorilor care au provocat insolventa unui debitor la bugetul de stat si neplata impozitelor si taxelor.

De asemenea, potrivit ordinului citat de Hotnews.ro, persoana impotriva careia se va angaja raspunderea in solidar poate sa prezinte intr-un termen de maxim 30 de zile, orice alt document considerat util in apararea acestuia.

Consultantul fiscal Adrian Benta a explicat, pentru HotNews.ro, care sunt aceste modificari si ce va urmari ANAF la firmele care declara insolventa:

"Documentul introduce procedura efectiva de angajare a raspunderii in solidar pentru persoanele enumerate anterior. De asemenea, mai stabileste elementele pe care le va urmari ANAF in angajarea raspunderii si adopta formularele de decizie de angajare a raspunderii".

Astfel, potrivit sursei citate, dintre elementele ce duc la angajarea raspunderii, Fiscul va avea in vedere:
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

- identificarea persoanelor fizice si juridice ce au dobandit active de la debitorul declarat insolvabil, urmarindu-se contractele de vanzare - cumparare, cesiune de creanta, donatie, schimb sau orice alt mod de transfer al proprietatii anterior datei insolventei;

- constatarea faptului ca intre starea de insolventa si transferul dreptului de proprietate exista o legatura de cauzalitate;

- identificarea persoanelor ce au detinut calitatea de administrator/asociat/actionar, care detineau dreptul de a dispune de bunuri mobile sau imobile din proprietatea debitorului insolvabil;

- constatarea faptelor ca persoanele mai sus amintite au actionat cu rea credinta, prin instrainarea sau ascunderea bunurilor, astfel incat acestea sa nu mai poata fi supuse executarii silite.

De asemenea, pentru angajarea raspunderii in solidar, se vor verifica documentar evidentele contabile, extrase de cont, registre de casa, pentru determinarea situatiei cu lichiditatile societatii. In plus, se va analiza raportul de inspectie fiscala prin care se constata nedeclararea obligatiilor fiscale la scadenta. Se vor analiza si orice alte documente relevante.

Adrian Benta ofera explicatii si in ce priveste audierea persoanei pentru care se va trece la angajarea raspunderii solidare, mentionand ca inainte de a emite decizia angajarii in solidar, "autoritatea fiscala este obligata sa asculte opinia persoanei impotriva careia se va angaja raspunderea solidara", fapt care face ca persoana sa aiba "dreptul sa cunoasca documentatia din dosarul de angajare a raspunderii, de a formula obiectii si de a aduce precizari, de a prezenta date si inscrisuri in apararea acesteia".


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce inseamna noul ordin privind angajarea raspunderii in solidar pentru firmele care intra in insolventa?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"