Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CECCAR: Perioada de valabilitate a vizei anuale pentru contabili a fost prelungita

02-Apr-2018
4494

Va aducem la cunostinta ca perioada de valabilitate a vizei aferente anului 2017 a fost prelungita pana la 20 aprilie 2018, iar rapoartele anuale de activitate se depun exclusiv online.

Potrivit articolului 1, alineatul 1 din Metodologia de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei de expert contabil si contabil autorizat, viza anuala obtinuta in anul anterior este valabila pana la 28 februarie a anului urmator, cu exceptia perioadei in care membrul a fost inactiv, se arata intr-un comunicat publicat pe site-ul CECCAR Bucuresti.

Conform articolului 1, alineatul 4 din Metodologia de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei de expert contabil si contabil autorizat, membrii Grupului expertilor judiciari trebuie sa obtina viza anuala de exercitare a "profesiei pentru persoana fizica pana la data de 28 februarie a anului curent si vor utiliza in activitatea de expertiza contabila doar parafa anuala ovala".

De asemenea, potrivit articolului 8, alineatul 3 din Sistemul de cotizatii in cadrul CECCAR, viza anuala obtinuta anterior este valabila pana cel tarziu 28 februarie a anului urmator, cu exceptia perioadei in care membrul este inactiv.

"1. Pentru a asigura continuitatea vizei anuale de exercitare a profesiei contabile membrilor CECCAR, in temeiul art. 11 din Hotararea Conferintei Nationale extraordinare nr. 78 din 09 ianuarie 2017, Consiliul Superior al CECCAR, cu consultarea presedintilor de filiale, prin HCS nr. 439/28.02.2018 a aprobat prelungirea perioadei de valabilitate a vizei aferente anului 2017 pana la 31 martie 2018, cu derogare de la prevederile mai sus mentionate.

2. De asemenea, Consiliul Superior al CECCAR, cu consultarea presedintilor de filiale, a aprobat prin HCS nr. 439/28.02.2018 ca incepand cu data de 1 martie 2018, rapoartele anuale de activitate sa se depuna exclusiv online, cu derogare de la prevederile art. 10 din Sistemul de cotizatii in cadrul CECCAR, aprobat de Conferinta Nationala extraordinara din data de 09 ianuarie 2017, conform carora Raportul anual de activitate se depune la sediul filialei de domiciliu sau se transmite prin servicii postale, prin e-mail sau pe platforma web", se precizeaza in comunicatul mentionat.

CECCAR a publicat doua formulare de raport - unul pentru persoane fizice si unul pentru persoane juridice - datorita prelungirii perioadei de valabilitate a vizei aferente anului 2017 si a faptului ca rapoartele de activitate se pot depune doar online.

 

Sursa: CECCAR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016