
Raportul Special
realizat de specialisti
Discutam mai jos despre societatea X care are inchiriata o cladire de birouri, inclusiv mobilierul, in care isi desfasoara activitatea proprie. Stabilim daca bunurile inchiriate (cladirea si mobilierul) trebuie evidentiate extracontabil, precum si daca societatea X trebuie sa intocmesca liste de inventariere la sfarsitul anului pentru aceste bunuri.
In contabilitate, bunurile inchiriate se vor inregistra extracontabil pe seama conturilor:
8031 – Imobilizari corporale luate cu chirie
8038 – Bunuri primite in adminstrare, concesiune si cu chirie
8039 – Alte valori in afara bilantului.
ORDINUL nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii prevede la pct. 19 din anexa, urmatoarele:
19
(1) Bunurile existente in entitate si apartinand altor entitati (inchiriate, in leasing, in concesiune, in administrare, in custodie, primite in vederea vanzarii in regim de consignatie, spre prelucrare etc.) se inventariaza si se inscriu in liste de inventariere distincte. Listele de inventariere pentru aceste bunuri trebuie sa contina informatii cu privire la numarul si data actului de predare-primire si ale documentului de livrare, precum si alte informatii utile.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examen Consultant Fiscal 2025
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Listele de inventariere cuprinzand bunurile apartinand tertilor se trimit si persoanei fizice sau juridice, romane ori straine, dupa caz, careia ii apartin bunurile respective, in termen de cel mult 15 zile lucratoare de la terminarea inventarierii, urmand ca proprietarul bunurilor sa comunice eventualele nepotriviri in termen de 5 zile lucratoare de la primirea listelor de inventariere.
In caz de nepotriviri, entitatea detinatoare este obligata sa clarifice situatia diferentelor respective si sa comunice constatarile sale persoanei fizice sau juridice careia ii apartin bunurile respective, in termen de 5 zile lucratoare de la primirea sesizarii.
(2) Societatile de leasing trebuie sa solicite utilizatorilor furnizarea listelor de inventariere cu bunurile care fac obiectul contractelor de leasing. In baza datelor cuprinse in aceste liste, societatea de leasing poate calcula si inregistra ajustari pentru deprecierea imobilizarilor sau a creantelor imobilizate, dupa caz.
In cazul in care listele de inventariere nu sunt furnizate de catre locatar, societatea de leasing va putea constitui ajustari pentru deprecierea bunurilor respective, pe baza preturilor de piata disponibile la data inventarierii, tinand seama de caracteristicile bunului ce face obiectul leasingului (an de fabricatie, durata de viata).
Pentru verificarea exactitatii informatiilor primite, societatile de leasing pot intreprinde verificari faptice la locatari, potrivit procedurilor proprii.
(3) Pentru situatiile prevazute la prezentul punct, entitatile detinatoare ale bunurilor sunt obligate sa efectueze inventarierea si sa trimita spre confirmare listele de inventariere, dupa cum proprietarii acelor bunuri sunt obligati sa ceara confirmarea privind bunurile existente la terti. Neprimirea confirmarii privind bunurile existente la terti nu reprezinta confirmare tacita."
Pentru bunurile inchiriate,societatea va efectua inventarierea acestora si le va inscrie in liste separate si le va transmite spre confirmare entitatii care le detine in proprietate in termen de 15 zile de la efectuarea inventarierii.
Totodata aceasta obligatie revine si entitatilor detinatoare de bunuri, societatea avand obligatia confirmarii acesteia.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Analiza zilei: Inchiderea exercitiului financiar. Cine are obligatia reevaluarii imobilizarilor corporale?4 solutii moderne in ajutorul managerilor de institutii publiceCadou de Paste pentru contabili? Desigur!Fuziune. Transfer prime la rezerve. Ce inregistrari contabile se fac?Costuri de achizitie: ce masuri luam in cazul bunurilor constatate lipsaUltimele articole
Valoarea obiectelor de inventar in 2025, reglementari cheie si studii de caz utileMijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventarObiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventarINVENTARIERE anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?Ce se intampla cu stocul de marfa la inchiderea unei societati. Studii de caz utileArticole similare
Impozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utileDeductibilitate cheltuiala cu asigurarea bunului inchiriat. Cum procedam?Articole similare
Inregistrare TVA, achizitie softModificari privind impozitul pe venit si impozitul pe profit in Noul Cod fiscal 2016Depunere Declaratia 394Bunuri degradate calitativ. Ce regim fiscal se aplica si cand ajustam TVA-ul?Cum se vor impozita veniturile din drepturi de proprietate intelectuala din 2016? Comunicat oficialUltimele articole
Pilonul 3 de pensii. MONOGRAFIE contabila utila pentru pensia facultativaCatalog mijloace fixe. Cum sa le incadrati daca in HG 2139/2004 NU exista denumirea lor?Biletul la ordin. MONOGRAFII contabile utile atunci cand biletul la ordin este emis/primit de firmeCod clasificare mijloace fixe. Studiu de caz util contribuabililorScoatere din evidenta creante neincasate. MONOGRAFIE contabilaSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA