Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CNIPMMR cere eliminarea cotei suplimentare pentru IMM-urile din domeniul editorial

23-Apr-2013
3245
Administratia Fondului Cultural National, institutie publica autonoma subordonata Ministerului Culturii creata in anul 2005 in baza Hotararii nr. 802 din 14.07.2005 pentru a oferi finantari nerambursabile proiectelor culturale, se foloseste de prevederile Ordonantei nr. 51/1998 privind imbunatatirea sistemului de finantare a programelor, proiectelor si actiunilor culturale cu completarile si modificarile ulterioare si “someaza” firmele private prin adrese sa declare si sa plateasca catre AFCN sumele pe care le datoreaza astfel:


- o cota de 5% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea reproducerilor, copiilor sau mulajelor realizate, in conditiile legii, dupa bunuri culturale mobile aflate in proprietate publica ori dupa monumente sau componente ale monumentelor istorice aflate in proprietate publica;

- o cota de 5% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea, prin licitatie publica, a bunurilor culturale mobile;

- o cota de 2% din incasarile realizate de agentiile imobiliare din vanzarea imobilelor monumente istorice.

- o cota de 20% din incasarile realizate de operatorii economici din comercializarea publicatiilor interzise spre vanzare minorilor.

- o cota de 20% din incasarile obtinute din vanzarea sau inchirierea fonogramelor ori videogramelor a caror vizionare nu este recomandata minorilor, potrivit legii

- o cota de 3% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea calendarelor sau cartilor postale ilustrate, afiselor, posterelor, imaginilor autocolante ori a tipariturilor mixte, altele decat cele prevazute la lit. a);

- o cota de 2% din incasarile realizate de operatorii economici care comercializeaza bunuri culturale provenite din import.

- o cota de 2% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea produselor de arta populara;

- o cota de 2% din veniturile realizate de operatorii economici care isi desfasoara integral activitatea respectiva in incinta sau pe domeniul public aflat in spatiul de protectie al monumentelor istorice proprietate publica;

- o cota de 1% din incasarile realizate de operatorii economici din organizarea de balciuri si parcuri de distractii.

- o cota de 1% din veniturile realizate de operatorii economici care isi desfasoara activitatea in domeniul impresariatului artistic;

- o cota de 10% din incasarile realizate prin furnizarea serviciilor vocale cu continut erotic de catre operatorii economici din sistemul de telefonie care ofera servicii cu valoare adaugata;

- cota prevazuta la art. 12 alin. (11) din Ordonanta Guvernului nr. 25/2006 privind intarirea capacitatii administrative a Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 84 din 30 ianuarie 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 364/2006;

- cota prevazuta la art. 26 alin. (11) din Ordonanta Guvernului nr. 25/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 364/2006;

- o cota de 3% din devizul general al investitiilor autorizate sa se realizeze de catre operatorii economici pentru constructiile amplasate in spatiile de protectie ale monumentelor istorice proprietate publica;

- fonduri obtinute in cadrul colaborarii internationale;

- donatii, legate sau alte liberalitati;

- sponsorizari;

- dobanda aferenta disponibilitatilor aflate in bugetul Fondului Cultural National;

- o cota de 2% din incasarile Loteriei Romane;

- alte venituri dobandite in conditiile legii.


Se observa ca este un act total abuziv si de asemenea consideram abuziva actiunea pe care o face Administratia Fondului Cultural National de a obliga firmele sa plateasca aceasta taxa, cu atat mai mult cu cat obiectivul AFCN este de a oferi finantari nerambursabile pentru proiecte culturale pentru persoane fizice si agenti economici privati si nu de a lua bani de la acestia si solicitam abrogarea in regim de urgenta a acestor prevederi aberante prevazute in Ordonanta nr. 51 din 11.08.1998 cum este de exemplu si posibilitatea prevazuta in Ordonanta 51/1998 la art. 31 ca AFCN sa poata sa isi stabileasca si sa cheltuie sume de bani fara sa jusitifice aceste lucruri cuiva.

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016