Codul fiscal 2011 (Partea IV.3): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin OG nr. 30 din 2011
Fiscalitatea.ro va prezinta modificarile aduse Codului fiscal.
In Monitorul Oficial 627 din 2 septembrie 2011 (M. Of. 627/2011) a fost publicata Ordonanta 30 din 31 august 2011 (Ordonanta 30/2011) pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale (Guvernul Romaniei). Astfel, in ceea ce urmeaza, vor fi prezentate modificarile cuprinse in textul legislativ al Ordonantei.
Partea IV.3 Art. X. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 413 din 17 iunie 2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 362/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 8, litera i) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Autofacturare discount de primit Societatea noastra va face 2 ajustari exact cum precizati ,pentru perioada pana la iulie 2025 inclusiv ajustare TVA cu 19% , apoi cu 21%, dar cu note contabile intrucat nu primim...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Factura marfa neconforma livrata in UE Factura primita de la clientul nostru reprezinta in fapt marfa deteriorata fie pe parcursul transportului fie in timpul manipularii in depozite. Pe factura mentioneaza fiecare...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Completare raspuns precedent Multumesc frumos pentru raspuns, m-ati lamurit in cea mai mare in ceea ce priveste nelamuririle mele. O singura nelamurire mai am: Factura 2 nu exista intrucat la acel moment...citeste mai mult
"i) sumele necesare pentru finantarea cheltuielilor efectuate de beneficiari, altii decat cei prevazuti la art. 5 alin. (1)-(3), conform prevederilor cadrului legal national si autorizate de Autoritatea de management, dar care ulterior nu sunt considerate eligibile in relatia cu Comisia Europeana, altele decat cele prevazute la lit. c)."
2. La articolul 9, litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"j) sumele necesare pentru finantarea cheltuielilor efectuate de beneficiari, altii decat cei prevazuti la art. 5 alin. (1)-(3), conform prevederilor cadrului legal national si autorizate de Autoritatea de management, dar care nu sunt considerate eligibile in relatia cu Comisia Europeana, altele decat cele prevazute la lit. c)."
3. La articolul 10, litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"e) sumele necesare pentru finantarea cheltuielilor efectuate de beneficiari, altii decat cei prevazuti la art. 5 alin. (1)-(3), conform prevederilor cadrului legal national si autorizate de Autoritatea de management, dar care nu sunt considerate eligibile in relatia cu Comisia Europeana, altele decat cele prevazute la lit. a)."
4. La articolul 15 alineatul (1), litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"g) societati comerciale care au calitatea de furnizori de formare profesionala si care desfasoara activitati scutite de taxa pe valoarea adaugata, fara drept de deducere, conform prevederilor art. 141 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;".
5. La articolul 17, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Beneficiarii au obligatia restituirii integrale sau partiale a prefinantarii acordate in cazul proiectelor pentru care acestia nu justifica prin cereri de rambursare utilizarea acesteia, conform termenelor si conditiilor stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta."
6. Dupa articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 171, cu urmatorul cuprins:
"Art. 171. -
(1) Pentru sumele acordate ca prefinantare si nejustificate potrivit art. 17 alin. (3), autoritatile de management notifica beneficiarii cu privire la obligatia restituirii acestora.
(2) In cazul in care beneficiarii nu restituie autoritatilor de management/Autoritatii de certificare si plata sumele prevazute la alin. (1), in termen de 15 zile de la data comunicarii notificarii, acestea emit decizii de recuperare a prefinantarii, prin care se individualizeaza sumele de restituit exprimate in moneda nationala. Decizia constituie titlu de creanta si cuprinde elementele actului administrativ fiscal prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In titlul de creanta se indica si contul in care beneficiarul trebuie sa efectueze plata.
(3) Titlul de creanta prevazut la alin. (2) se transmite debitorului in termen de 5
zile lucratoare de la data emiterii.
(4) Impotriva titlului de creanta se poate formula contestatie in termen de 30 de zile de la data comunicarii, care se depune la autoritatea publica emitenta a titlului de creanta contestat si nu este supusa taxelor de timbru.
(5) Introducerea contestatiei pe calea administrativa nu suspenda executarea titlului de creanta.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata in numerar a sprijinului catre participanti: conditii legale si documente
Intrebare: O ONG doreste sa acorde sume cash in euro, aferente unui sprijin individual in cadrul unui proiect cu finantare din fonduri europene, pentru participantii la proiect. Suma totala cumulata cash ar fi de 12.000 euro, individual pe cap de participant ar fi 1.000 euro. Cum trebuie procedat in acest caz?
* Se poate scoate suma integrala din banca si ulterior acorda suma de 1.000 euro prin dispozitie de plata pe cap de participant, sau se poate doar prin decont de cheltuieli?
* Cum trebuie respectate...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Donatie bunuri de catre o ONG
Intrebare: O ONG, cu activitati de sustinere, modernizare, eficientizare si imbunatatirea actului medical, care beneficiaza de sponsorizari, foloseste aceste sume pentru achizitia de bunuri ce intra in categoria obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe. Poate aceasta ONG sa sponsorizeze sau sa doneze aceste bunuri catre Serviciul de Ambulanta din judet si care este forma juridica in acest sens? Care este procedura cea mai indicata prin care se poate realiza acest lucru si este necesar un contract...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deducerea sponsorizarii
Intrebare: O societate comerciala inregistreaza pierdere la 30.09.2025, dar, datorita cheltuielilor nedeductibile, trebuie sa calculeze si sa inregistreze impozit pe profit. In timpul anului, societatea a efectuat sponsorizari care au fost considerate cheltuieli nedeductibile. In cazul societatilor care inregistreaza pierdere, se poate deduce sponsorizarea in limita legala din impozitul pe profit datorat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impadurire terenuri agricole. Inregistare. Amortizare
Intrebare: O fundatie, neplatitoare de TVA, desfasoara si activitate economica, avand ca obiect principal din activitatea economica impadurirea terenurilor agricole. In acest scop, au fost accesate fonduri nerambursabile prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pentru implementarea unui proiect de impadurire. Contractul de finantare este considerat finalizat la sfarsitul perioadei de mentinere a investitiei, respectiv minimum 20 de ani de la infiintarea plantatiei. Subventia este incasata...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Imobilizare in curs nefinalizata
Intrebare: O societate, platitoare de impozit pe profit, a efectuat cheltuieli pentru ridicarea unei hale pe un teren (in urma cu 3 ani) in valoare de aproximativ 60.000 lei. Aceste cheltuieli au fost contabilizate in contul 231. Constructia nu a mai fost ridicata, iar terenul a fost vandut intre timp. Societatea a ramas cu acea suma in contul 231. Ce pot face acum pentru a inchide acel cont? Mentionez ca acele cheltuieli au fost de tipul: obtinerea unei autorizatii care a expirat, masuratori, turnarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectare erori. Neconcordante raportul Z
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea problema: luna aceasta au existat mai multe neconcordante intre raportul Z si incasarile efective. La sfarsit de luna, declaratia A4200 a fost emisa si transmisa la casa de marcat automat. Ca urmare, va rugam sa ne spuneti cum putem interveni pentru modificarea valorii cu numerar a Z-urilor, astfel incat acestea sa fie corecte si in concordanta cu tranzactiile efectuate pe parcursul zilei.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<