Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contracte de inchiriere 2023: Persoanele juridice trebuie sa inregistreze contractele la ANAF?

28-Mar-2023
5120
Contracte de inchiriere 2023: Persoanele juridice trebuie sa inregistreze contractele la ANAF?

Persoanele juridice (SA) trebuie sa inregistreze contractele de inchiriere la ANAF? Multumesc.


Contracte de inchiriere persoane juridice - raspunsul specialistului:

 

Incepand cu 01.01.2023, prin OG16/2022 se prevede la art. I pct. 50, ca la articolul 120, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alin. (6 ind. 1) si (6 ind. 2), cu urmatorul cuprins:

Contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare si cele din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, au obligatia inregistrarii contractului incheiat intre parti, precum si a modificarilor survenite ulterior, in termen de cel mult 30 de zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia, la organul fiscal competent.

Procedura de aplicare se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala".



Potrivit prevederilor de la pct. 57, la art.133, dupa alineatul (22) se introduce un nou alineat, alin. (23), cu urmatorul cuprins:

"(23) In cazul contractelor de inchiriere aflate in derulare la data de 1 ianuarie 2023, inregistrarea, la organul fiscal competent, a contractului incheiat intre parti si a modificarilor survenite se efectueaza in termen de cel mult 90 de zile de la data la care a intervenit obligatia inregistrarii acestora."

In Anexa de la OPANAF 2031/2022 privind modificarea si completarea OPANAF nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului "Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune, se precizeaza ca persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare si cele din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, au obligatia inregistrarii contractului incheiat intre parti, precum si a modificarilor survenite ulterior, in termen de cel mult 30 de zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia, potrivit art. 120 alin. (6 ind. 1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Deci aceste prevederi sunt aplicabile exclusiv persoanelor fizice.

In concluzie, in opinia mea, contractele incheiate de catre persoane juridice nu trebuie inregistrate la organul fiscal, acest formular (0168) de fapt este destinat inregistrarii contractelor incheiate de catre persoanele fizice, respectiv persoane fizice autorizate, care isi declara veniturile prin declaratia unica. Pentru persoanele juridice si implicit SA-uri nu sunt prevazute obligatii referitoare la declararea contractelor de inchiriere.



Raspuns oferit in luna martie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Creditare societate. Reglementari cheie si studii de caz utile

    • Creditarea unei societati reprezinta o solutie frecvent utilizata de catre antreprenori pentru a finanta activitatea curenta, investitiile sau alte nevoi ale afacerii. Aceasta poate fi realizata fie de catre asociati, fie prin surse externe, precum institutii financiare sau alte entitati. Insa, procesul implica respectarea unor reglementari fiscale si contabile clare, menite sa asigure transparenta si legalitatea tranzactiilor. In acest articol, vom analiza aspectele cheie ale creditarii unei...» citeste mai departe aici

  • Proiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depuna

    • ANAF a pus in dezbatere publica Proiectul de ordin privind aprobarea modelului si continutului formularului 39X, Declaratie informativa privind activitatea de transport alternativ cu autoturism si conducator auto intermediata printr-o platforma digitala. In aceasta categrie intra operatorii Bolt, Uber, BlackCab. Proiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depuna Conform Referatului de Aprobare, ANAF asigura colectarea veniturilor bugetului de stat, aplicarea...» citeste mai departe aici

  • Luni, 2 decembrie 2024, termen limita pentru depunerea unei declaratii importante

    • ANAF reaminteste contribuabililor interesati ca, luni 2 decembrie 2024 este termenul limita de depunere a ”Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national” aferente perioadei de raportare precedente – Formularul 394. Luni, 2 decembrie 2024, termen limita pentru depunerea unei declaratii importante Perioada de raportare (luna, trimestru etc.) este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal si contabil pentru cheltuielile nedeductibile ale microintreprinderilor

    • Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor nedeductibile la platitorii de impozit micro? Sa luam cazul in care la o microintreprindere amortizarea este peste 1500 lei si are cheltuieli cu combustibilul pentru mijloace de transport folosite si in scop personal. Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor? Tratamentul fiscal si contabil pentru cheltuielile nedeductibile ale microintreprinderilor Specialistul ne spune ca in cazul unei microintreprinderi, din punct de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016