Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contribuabilii pot afla date despre obligatiile si drepturile fiscale pe care le au prin serviciul CALL CENTER ANAF

08-Iul-2022
2239
Contribuabilii pot afla date despre obligatiile si drepturile fiscale pe care le au prin serviciul CALL CENTER ANAF

Contribuabilii interesati pot afla date despre obligatiile si drepturile fiscale pe care le au prin serviciul CALL CENTER pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. 

Agentia Nationala de Administrare Fiscala ofera indrumare si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal si cel al tehnologiei informatiei prin intermediul Call-Center-ului, la numarul de telefon: 031.403.91.60.

Call Center ANAF

Indrumarea si asistenta contribuabililor/platitorilor constau in furnizarea de informatii cu caracter general in legatura cu modul in care acestia trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii de declarare sau de plata.

De asemenea, agentii Call-center ofera asistenta contribuabililor si prin intermediul serviciului de chat in vederea accesarii serviciilor disponibile pe portalul ANAF.

Prin intermediul Call-center-ului nu sunt oferite informatii in domeniul contabil.
In situatia in care in timpul convorbirii telefonice, agentii Call-center constata ca problematica expusa prezinta un grad ridicat de complexitate contribuabilii vor fi indrumati catre alte canale prin care pot obtine informatiile de care au nevoie.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o serie de proiecte de digitalizare in vederea asigurarii conformarii voluntare a contribuabililor si isi adapteaza si imbunatateste permanent serviciile pentru a facilita interactiunea contribuabililor cu autoritatea fiscala.

Utilizare SPV

In plus, contribuabilii au la dispozitie serviciul Spatiul PrivatVirtual pentru o comunicare securizata cu institutia. 

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistari contabile, lichidare societate O societate are urmatoarea situatie in conturi: - capital social suma de 200 lei - pierderi anii precedenti cand era platitoare de impozit pe venit suma de 53622 lei (contul 1171)...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare energie termica. Cote tva Societate care produce, transporta si livreaza, in mod continuu, energie termica. 1. Conform art 291 alin. (2) lit. k) din Codul fiscal, societatea aplica o cota redusa de TVA de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Activitate zilieri Lucrarile efectuate de zilieri se platesc acestora dupa receptia lucrarilor? In situatia lucrarilor efectuate necorespunzator se pot imputa sumele persoanelor responsabile cu...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inchiriere imobile. Regim tva Avem un SRL care detine o cladire nr. 1 care a fost inchiriata si pentru care factura de chirie se emite fara TVA, 0% SFDD. Emitem asa factura pentru ca administratorul societatii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Dividende distribuite interimar in 2025. Diverse aspecte contabile. Cota de impozitare Dividende interimare: O societate comerciala - SRL, care a inregistrat profit in exercitiile precedente (2023-2024), iar la 30.09.2025 are o pierdere mica, poate decide...citeste mai mult

In contextul intensificarii atacurilor infractorilor cibernetici care utilizeaza identitatea vizuala a ANAF, instituti recomanda tuturor contribuabililor crearea unui cont in SPV, pentru o comunicare rapida si facila si, mai ales, sigura cu autoritatea fiscala. 

Alte avantaje pe care le ofera Spatiul Privat Virtual sunt: serviciu gratuit, disponibil24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul caruia contribuabilii pot depune declaratii,cereri,pot solicita documente sau pot verifica situatia fiscala proprie (datorii, contributii platitede angajator etc), se pot efectua plati in mod securizat. 

Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atat resursele contribuabililor, cat si cele ale administratiei fiscale.

In prezent, peste 2,2 milioane de utilizatori beneficiaza de avantajele oferite de SPV,dintre care 1,2 milioane sunt persoane fizice si aproximativ un milion de utilizatori sunt persoane juridice. 

 

Sursa: ANAF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016