
Raportul Special
realizat de specialisti
Contribuabilii interesati pot afla date despre obligatiile si drepturile fiscale pe care le au prin serviciul CALL CENTER pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala ofera indrumare si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal si cel al tehnologiei informatiei prin intermediul Call-Center-ului, la numarul de telefon: 031.403.91.60.
Indrumarea si asistenta contribuabililor/platitorilor constau in furnizarea de informatii cu caracter general in legatura cu modul in care acestia trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii de declarare sau de plata.
De asemenea, agentii Call-center ofera asistenta contribuabililor si prin intermediul serviciului de chat in vederea accesarii serviciilor disponibile pe portalul ANAF.
Prin intermediul Call-center-ului nu sunt oferite informatii in domeniul contabil.
In situatia in care in timpul convorbirii telefonice, agentii Call-center constata ca problematica expusa prezinta un grad ridicat de complexitate contribuabilii vor fi indrumati catre alte canale prin care pot obtine informatiile de care au nevoie.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o serie de proiecte de digitalizare in vederea asigurarii conformarii voluntare a contribuabililor si isi adapteaza si imbunatateste permanent serviciile pentru a facilita interactiunea contribuabililor cu autoritatea fiscala.
In plus, contribuabilii au la dispozitie serviciul Spatiul PrivatVirtual pentru o comunicare securizata cu institutia.
Examen Consultant Fiscal 2025
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
In contextul intensificarii atacurilor infractorilor cibernetici care utilizeaza identitatea vizuala a ANAF, instituti recomanda tuturor contribuabililor crearea unui cont in SPV, pentru o comunicare rapida si facila si, mai ales, sigura cu autoritatea fiscala.
Alte avantaje pe care le ofera Spatiul Privat Virtual sunt: serviciu gratuit, disponibil24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul caruia contribuabilii pot depune declaratii,cereri,pot solicita documente sau pot verifica situatia fiscala proprie (datorii, contributii platitede angajator etc), se pot efectua plati in mod securizat.
Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atat resursele contribuabililor, cat si cele ale administratiei fiscale.
In prezent, peste 2,2 milioane de utilizatori beneficiaza de avantajele oferite de SPV,dintre care 1,2 milioane sunt persoane fizice si aproximativ un milion de utilizatori sunt persoane juridice.
Sursa: ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
D700 ANAF. Termen limita + conditii pentru firmele care vor sa revina la anul fiscal calendaristicANAF: Se modifica administrarea contribuabililor mijlocii. Ce e nou din 2013Radiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRL[MODEL] Contestatie ANAF si ce trebuie sa stii despre contestarea unei decizii impuse de organul fiscalActele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 08.01.2018-12.01.2018, publicate in Monitorul OficialUltimele articole
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025Amanet. ANAF incepe verificari ample la casele de amanet. Peste 3.700 de firme sunt in vizorSAF-T si D406 in 2025. Ce verificari trebuie sa faceti inainte sa raportati in SAF-TNotificarea 800. Cand apare obligatia in relatia cu e-Factura + completarea corecta a formularuluiFacturi lipsa din RO e-Factura. Ce sa faci daca nu ajung la timpArticole similare
Atentie la mesajele FALSE in numele ANAF!Mesaje false, transmise in numele ANAF! La ce sa fie atenti contribuabiliiNoua campanie cu mesaje FALSE in numele fiscului! Ce li se cere contribuabililorDe la finalul lunii noiembrie 2021 contribuabilii pot accesa CHAT - un nou serviciu electronic al ANAFArticole similare
PFA-urile vor comunica cu ANAF pe toate domeniile de activitate printr-un singur organ fiscal, cu exceptia inregistrarii fiscaleDocumentele in format fizic NU vor mai putea fi trimise la ANAF din 2022Din 1 martie 2022 FIRMELE sunt obligate sa transmita declaratii fiscale catre ANAF exclusiv in mod onlineArticole similare
Definitivarea impozitului pe profit pentru 2021. Termenul pentru D101 anuala a fost prelungitTermenul limita pentru depunerea Declaratiei unice si a Formularului 230 a fost prelungit (Reminder ANAF)PFA si venituri care nu intra la norma de venit. Ce declaratii se depun?ANAF a publicat proiectul de ordin privind taxa auto 2012Finantele propun noi reglementari in domeniul fiscal. Scutirea de impozit specific ar putea fi prelungita pentru inca o perioada de 90 de zileUltimele articole
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025SAF-T si D406 in 2025. Ce verificari trebuie sa faceti inainte sa raportati in SAF-TMijloace fixe neutilizate. Amortizarea lor este sau nu deductibila?Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA