Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 107 - cine are obligatia depunerii ei in 2019?

15-Mar-2019
19064

"In 2018 am efectuat sponsorizari la gradinite cu care colaborez adica livrez marfa. Si la Asociatii de Parinti ale gradinitelor. Am obligatia de a depune in 2019 Declaratia 107?", se intreaba unul dintre cititorii nostri. Mai jos regasiti raspunsul consultantului nostru fiscal Elena Ionescu.

Raspunsul specialistului

Declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private nr. 107 este aprobata prin OPANAF nr. 1825/2018. Aceasta trebuie depusa atat de catre persoanele juridice platitoare de impozit pe profit cat si de cele platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor.

Diferenta este ca persoanele juridice cu statut fiscal de microintreprindere care au efectuat sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, catre alte persoane decat entitatile nonprofit si unitatile de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, potrivit legii, nu au aceasta obligatie in anul 2019.

Acestea ar fi trebuit sa depuna formularul 107 (daca se incadrau in prevederile art. 56 din Codul fiscal) pana la data de 25 ianuarie 2019 inclusiv.

Lista furnizorilor de servicii sociale acreditati si a serviciilor sociale licentiate in baza Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, cu modificarile ulterioare, se regasesc in Registrul electronic unic al serviciilor sociale si pe site-ul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale.

Acestea se refera la servicii de ingrijire la domiciliu pentru persoanele cu dizabilitati, la servicii de adapost de noapte, de acordare a hranei, servicii de recuperare in regim de zi pentru copii fara parinti si/sau cu dizabilitati, cantine municipale etc.

In aceste conditii, microintreprinderile care efectueaza sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, numai pentru sustinerea activitatilor anterior mentionate, pot diminua impozitul datorat pentru trimestrul respectiv.


Furnizorul de servicii sociale acreditat este definit de Legea asistentei sociale nr. 292/2011, cu modificarile ulterioare.

Daca sunteti platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor si ati efectuat sponsorizari catre gradinite si asociatii de parinti, nu trebuie sa depuneti formularul 107, deoarece nu ati putut deduce 20% din impozitul datorat.

Daca sunteti platitor de impozit pe profit, aveti obligatia depunerii formularului 107 ”Declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private” pana la data de 25 martie 2019. Acesta trebuie insotit si de anexa la declaratia informativa nr. 107, daca nu puteti deduce toate cheltuielile cu sponsorizarea (art. 25, alin. (4), lit. i) din Codul fiscal) in 2018 si daca suma reportata nu poate fi individualizata pe fiecare beneficiar.

Incepand cu anul 2019, potrivit prevederilor Legii nr. 30/2019, din luna aprilie se modifica dispozitiile referitoare la acordarea sumelor prin sponsorizare si declararea acestora.

Astfel, atat persoanele juridice platitoare de impozit pe profit cat si cele platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor pot efectua acte de sponsorizare catre persoane juridice fara scop lucrativ si unitati de cult, numai daca acestea sunt inscrise, la data incheierii contractului, in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale. In caz contrar nu pot deduce cheltuielile privind sumele acordate ca sponsorizare.

Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale se organizeaza prin ordin al presedintelui A.N.A.F. Registrul este public si se afiseaza pe site-ul A.N.A.F. Inscrierea in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale se realizeaza pe baza solicitarii entitatilor respective, daca sunt indeplinite cumulativ, la data depunerii cererii, a unor conditii referitoare la obligatiile fiscale (declarative si de plata), daca si-au depus situatiile financiare anuale, daca functioneaza potrivit scopului declarat si daca nu se afla in inactivitate conform prevederilor Codului de procedura fiscala.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici