Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025

29-Ian-2025
1859
Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025

Sistemul E-Factura este un sistem implementat deja de cativa ani la noi in tara, cu scopul de a facilita transmiterea si procesarea facturilor fiscale in format electronic intre furnizori si autoritatile fiscale. In acest fel se poate combate evaziunea fiscala, fiind sustinuta, in acelasi timp, transparenta in tranzactiile comerciale.

O schimbare majora priveste facturile simplificate B2B si B2C, care vor trebui transmise in e-Factura incepand cu 2025, desi anterior erau exceptate.

Noutate in 2025! Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025

E-Factura a fost implementata de cativa ani, insa a devenit obligatorie pentru toate tranzactiile incepand cu data de 1 ianuarie 2024. Daca pana acum facturile simplificate faceau parte dintre exceptii, adica nu se transmiteau, o schimbare majora in acest sens este implementata din 2025. Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in e-Factura, la fel ca celelalte facturi. Totusi, bonurile fiscale ce intrunesc conditiile de factura simplificata sunt exceptate, deoarece datele acestora sunt deja raportate prin casele de marcat.

De asemenea, facturile simplificate vor trebui sa includa informatii suplimentare, precum codul de TVA sau de identificare fiscala a beneficiarului (daca acesta este persoana impozabila sau neimpozabila).

Pentru facturile B2C, s-a clarificat ca includerea CNP-ului este optionala. In lipsa unui CNP, se va introduce un numar generic format din 13 zerouri. Acest aspect confirma obligatia folosirii sistemului e-Factura si pentru relatiile B2C din anul 2025.

Facturile simplificate vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025 – Speta utila

In continuare vom vedea o speta utila cu privire la facturile simplificate, asa cum a fost explicata de specialistul nostru de la portalcodulfiscal.ro.

E-Factura si transmiterea facturilor simplificate

O firma emite, in data de 1.01.2025, urmatoarele:

  • Bon Fiscal pe care inscrie CUI pe AMEF (NU transmit in RO e-Factura, deoarece il transmite AMEF conectat la ANAF).
  • Factura Simplificata emisa de BOLT in numele Persoanei Juridice catre Persoana Fizica. O transmite in RO e-factura sau nu o transmite in sistem fiindca intra la exceptie (ca este factura simplificata (FS) emisa catre persoana fizica (PF) )?


Specialistul ne spune urmatoarele. Inteleg din intrebare ca factura simplificata emisa este la solicitarea clientului, pentru prestare fiind deja emis bon fiscal. Cu alte cuvinte, vorbim despre o factura emisa in scopuri contabile care trebuie sa aiba cu codul 751.

Totusi, avand in vedere prevederile art. 10 1 alin. (2) din OUG 120/2021 privind implementarea sistemului national RO e-Factura, respectiv:

"(2) Incepand cu data de 1 ianuarie 2025, operatorii economici - persoane impozabile stabilite in Romania conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent daca sunt sau nu inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii care au locul livrarii/prestarii in Romania conform titlului VII «Taxa pe valoarea adaugata» din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, efectuate in relatia B2C, astfel cum este definita la art. 2 alin. (1) lit. n1), au obligatia sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura. Fac exceptiebonurile fiscale emise in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate, in conformitate cu prevederile art. 319 alin.(12), (13) si (21) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."

Cu alte cuvinte, exceptia este aplicabila exclusiv bonurilor fiscale emise cu AMEF conform OUG 28/1999 care includ elementele de la art. 319 alin. (12), (13) si (21) din Codul fiscal, nu si facturile simplificate emise in baza art. 319 alin. (12), (13) si (21) din CF.

In concluzie, avand in vedere ca este vorba despre o factura (simplificata) distincta emisa (chiar si) in baza unui bon fiscal si nu un bon fiscal care sa includa elementele unei facturi simplificate, in opinia mea persoana impozabila are obligatia transmiterii in sistemul national RO e-Factura incepand cu data de 01.01.2025.

In formularea opiniei ma raportez si la sistemul RO e-Factura de pe relatia B2B, in care fac obliectul excluderii (exceptiei) doar facturile simplificate emise conform art. 319 alin. (12), nu si cele emise conform alin. (13).


Raspuns oferit in luna ianuarie 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016