
Raportul Special
realizat de specialisti
ANAF reaminteste operatorilor economici faptul ca a fost introdusa obligativitatea conectarii la distanta aparatelor de marcat electronice fiscale – denumite in continuare AMEF- incepand cu data de 25.03.2021, prin OPANAF nr.435/25.03.2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din OUG. 28/1999.
Conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al ANAF se realizeaza efectiv la momentul transmiterii cu succes a unui Raport fiscal Z si presupune renuntarea la anumite declaratii care se depun periodic de catre contribuabili, avand ca efect o simplificare a obligatiilor declarative, in eventualitatea realizarii cu succes a procesului si transmiterii datelor complete.
Termenul limita de conectare a AMEF a fost 30.11.2021.
In situatia in care nu se utilizeaza AMEF in nicio zi din perioada de raportare, conform prevederilor art. 3 si art. 4 din Anexa la OPANAF nr. 627/2018, aveti obligatia depunerii formularului F4109- „Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“ pana cel tarziu la data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Atentie! Nerespectarea obligatiei de a asigura conectarea la distanta a AMEF in vederea transmiterii de date fiscale catre ANAF constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 8.000 si 10.000 lei, in conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pentru informatii privind procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF se poate consulta “Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF”, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea Servicii online-Aparate de marcat electronice fiscale.
Sursa: ANAF Constanta
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Lichidare societate comerciala. Inregistrari contabileStoc limitat: Ghidul care creste profiturile societatilor comerciale si pe crizaSistemul national electronic de plati, la dispozitia a peste un milion de romaniAnulare din oficiu a inregistrarii in scop de TVA. Consecinte si tratament contabil-fiscalEsalonarea simplificata a fost permanentizata de la 1 octombrie 2021. ANAF a pus in dezbatere procedura necesara acesteiaUltimele articole
Reges-Online. 15 exemple de neclaritati create de trecerea la noul sistemTot ce trebuie sa stii despre contabilitatea in constructii in 2025Tarif taxa pod Fetesti. S-a MAJORAT taxa, iar AMENZIle pentru neplata ajung pana la 2.660 leiBonul fiscal. De la 1 septembrie 2025 se aplica AMENZI de pana la 4.000 lei pentru bonuri fara cod QRTrecere la Reges Online: 2 obligatii importante pentru firme + solutii practiceArticole similare
ANAF se intalneste cu contribuabilii pentru discutii privind casele de marcatConectarea caselor de marcat la ANAF este obligatorie si pentru firmele cu activitatea suspendata? Ce spune legeaProiect: Pana pe 1 septembrie 2025 se amana sanctiunile pentru persoanele care utilizeaza case de marcat care nu emit cod QRPersoanele care obtin venituri din chirii sunt OBLIGATE sa utilizeze CASE DE MARCAT ELECTRONICE FISCALECase de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Ultimele articole
Comertul cu amanuntul si cu ridicata. Exista OBLIGATIA utilizarii casei de marcat?Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziOUG 125/2024. Se amana pana la 31 decembrie 2024 aplicarea amenzilor pentru nedotarea cu case de marcatCe trebuie sa faca operatorii economici in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscaleProiect ANAF: Noi documente pot fi solicitate suplimentar anumitor operatorilor economici pentru inregistrarea aparatelor de marcat electroniceArticole similare
Firme care NU au terminale POS. Ce amenzi se aplicaFirmele care NU au dotat automatele comerciale cu case de marcat risca amenzi din 1 octombrie 2024Salariul de baza minim brut pe tara de la 1 februarie 2017. Atentie la amenzi!Proiect: Firmele ar putea fi amendate cu pana la 200.000 lei per angajat daca NU majoreaza salariul minimAmenzi de pana la 10.000 de lei si suspendarea activitatii pentru firmele care NU respecta restrictiile starii de alertaUltimele articole
E-Factura: Ce se intampla daca facturile NU au fost incarcate la timp in SPVNerespectarea obligatiilor financiar-contabile. Amenzile s-au DUBLAT pentru firmePana pe 1 martie 2023 trebuia depusa declaratia de inactivitate. Ce amenzi pot primi firmele care nu au indeplit obligatiaAmenzi pentru firmele care pierd date personale ale clientilorSfaturi de la experti
Intrebare: Avem incheiat un contract de vanzare catre un partener din Elvetia; marfa urmand sa ajunga in spatiul UE, destinatia Spania. Partenerul ne-a transmis cod de TVA din Elvetia, dar spune ca nu are cod de TVA in Spania sau in alta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contributii la fond de pensii facultative. Aspecte fiscale. Monografie contabila
Intrebare: O SRL plateste pentru un angajat pensie privata 500 lei pe luna, impartita astfel: 250 lei contributie angajator si 250 lei contributie angajat, platita de firma dar retinuta din salariu. * Contractul este incheiat incepand cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA