Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Guvernul a aprobat procedura de restituire a accizei suplimentare

27-Iun-2014
1311
Guvernul a aprobat la 26 iunie, la propunerea Ministerului Finantelor Publice, proiectul de Hotarare de Guvern prin care se stabilesc conditiile, procedura si termenele de restituire ca ajutor de stat, catre operatorii de transport rutier licentiati, a sumei de 4 eurocenti din acciza suplimentara de 7 eurocenti, aplicata incepand cu 1 aprilie 2014.

Perioada de valabilitate a schemei de ajutor de stat in cadrul careia se va face returnarea unei parti din acciza suplimentara este 4 aprilie 2014-31 martie 2019, inclusiv.

Ministerul Finantelor Publice a avut consultari cu organizatiile patronale ale transportatorilor de marfuri si de persoane, in vederea fundamentarii schemei de ajutor de stat pentru restituire de accize.

Proiectul de Hotarare de Guvern stabileste conditiile si documentele necesare pentru ca operatorii economici si vehiculele sa indeplineasca criteriile de eligibilitate pentru restituirea de accize.

Aceste conditii sunt stabilite in mod diferentiat, in functie de locul in care sunt stabiliti operatorii economici, respectiv in Romania sau in alte state membre, precum si in functie de tipul vehiculelor.
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Procedura stabileste:
- baza de calcul pentru restituirea de accize;
- perioada de restituire de accize, respectiv trimestrul calendaristic;
- modul de determinare a sumelor de restituit;
- conditiile si documentele necesare pentru restituire.

Procedura de restituire a unei parti din acciza suplimentara este structurata in doua etape.

Prima etapa presupune inregistrarea operatorilor economici care doresc sa solicite restituirea de acciza, in conditiile acestui act normativ, in Registrul vehiculelor si al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize. inregistrarea presupune depunerea la Autoritatea Rutiera Romana, o singura data, cu ocazia inregistrarii, a unei serii de documente prin care operatorii economici fac dovada eligibilitatii lor si a vehiculelor pe care le detin.

Autoritatea Rutiera Romana (ARR) verifica atat eligibilitatea operatorului economic, cat si pe cea a vehiculelor pe care le detine (din punctul de vedere al licentierii, tonajului, altor conditii prevazute de lege).

Nu se incadreaza in categoria beneficiarilor acestei scheme de ajutor de stat, operatorii economici care se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala sau dizolvare, declarati inactivi sau care au intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comerțului, cei care au avut decizii de recuperare a ajutorului de stat, precum si cei care se afla in dificultate, conform reglementarilor Comisiei Europene.

Autoritatea Rutiera Romana a fost desemnata administrator al schemei de ajutor de stat, avand in vedere faptul ca detine baza de date care include toate informatiile necesare stabilirii eligibilitatii operatorilor economici si a vehiculelor detinute de acestia.

In a doua etapa a procedurii, ARR verifica documentele, in sensul corelarii informatiilor dintre cantitatile de motorina mentionate in facturi si cele pentru care se face solicitarea de restituire. Daca aceste cantitati corespund si sunt indeplinite toate conditiile de eligibilitate prevazute de lege, ARR emite decizia de restituire, pe care o comunica atat operatorului economic, cat si Ministerului Finantelor Publice. MFP are calitatea de ordonator principal de credite si vireaza suma de bani de care operatorul economic beneficiaza prin aceasta schema de ajutor de stat.

Cererea de restituire a accizei se depune pentru un trimestru calendaristic, incepand cu prima zi a trimestrului urmator celui pentru care se solicita restituirea, dar nu mai tarziu de un an de la aceasta data.

La cererea de restituire, operatorii economici anexeaza o serie de documente: certificat de inregistrare fiscala, documente din care rezulta ca detin card de gestiune a alimentarilor cu motorina sau, in cazul in care au statie de alimentare proprie, sa dovedeasca faptul ca aceasta este dotata cu dispersor electronic pentru distributie, facturile de achizitie a motorinei, dovada platii facturilor prin instrumente de plata bancare. Restituirea de accize nu se aproba in cazul operatorilor economici care inregistreaza datorii la bugetul general consolidat.

Controalele ulterioare cu privire la realitatea informatiilor prezentate in administrarea schemei de ajutor de stat se efectueaza de catre ANAF, potrivit Codului de Procedura Fiscala.

Sursa: MFP


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Guvernul a aprobat procedura de restituire a accizei suplimentare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"