Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a aprobat procedura de restituire a accizei suplimentare

27-Iun-2014
2833
Guvernul a aprobat la 26 iunie, la propunerea Ministerului Finantelor Publice, proiectul de Hotarare de Guvern prin care se stabilesc conditiile, procedura si termenele de restituire ca ajutor de stat, catre operatorii de transport rutier licentiati, a sumei de 4 eurocenti din acciza suplimentara de 7 eurocenti, aplicata incepand cu 1 aprilie 2014.

Perioada de valabilitate a schemei de ajutor de stat in cadrul careia se va face returnarea unei parti din acciza suplimentara este 4 aprilie 2014-31 martie 2019, inclusiv.

Ministerul Finantelor Publice a avut consultari cu organizatiile patronale ale transportatorilor de marfuri si de persoane, in vederea fundamentarii schemei de ajutor de stat pentru restituire de accize.

Proiectul de Hotarare de Guvern stabileste conditiile si documentele necesare pentru ca operatorii economici si vehiculele sa indeplineasca criteriile de eligibilitate pentru restituirea de accize.

Aceste conditii sunt stabilite in mod diferentiat, in functie de locul in care sunt stabiliti operatorii economici, respectiv in Romania sau in alte state membre, precum si in functie de tipul vehiculelor.


Procedura stabileste:
- baza de calcul pentru restituirea de accize;
- perioada de restituire de accize, respectiv trimestrul calendaristic;
- modul de determinare a sumelor de restituit;
- conditiile si documentele necesare pentru restituire.

Procedura de restituire a unei parti din acciza suplimentara este structurata in doua etape.

Prima etapa presupune inregistrarea operatorilor economici care doresc sa solicite restituirea de acciza, in conditiile acestui act normativ, in Registrul vehiculelor si al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize. inregistrarea presupune depunerea la Autoritatea Rutiera Romana, o singura data, cu ocazia inregistrarii, a unei serii de documente prin care operatorii economici fac dovada eligibilitatii lor si a vehiculelor pe care le detin.

Autoritatea Rutiera Romana (ARR) verifica atat eligibilitatea operatorului economic, cat si pe cea a vehiculelor pe care le detine (din punctul de vedere al licentierii, tonajului, altor conditii prevazute de lege).

Nu se incadreaza in categoria beneficiarilor acestei scheme de ajutor de stat, operatorii economici care se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala sau dizolvare, declarati inactivi sau care au intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comerțului, cei care au avut decizii de recuperare a ajutorului de stat, precum si cei care se afla in dificultate, conform reglementarilor Comisiei Europene.

Autoritatea Rutiera Romana a fost desemnata administrator al schemei de ajutor de stat, avand in vedere faptul ca detine baza de date care include toate informatiile necesare stabilirii eligibilitatii operatorilor economici si a vehiculelor detinute de acestia.

In a doua etapa a procedurii, ARR verifica documentele, in sensul corelarii informatiilor dintre cantitatile de motorina mentionate in facturi si cele pentru care se face solicitarea de restituire. Daca aceste cantitati corespund si sunt indeplinite toate conditiile de eligibilitate prevazute de lege, ARR emite decizia de restituire, pe care o comunica atat operatorului economic, cat si Ministerului Finantelor Publice. MFP are calitatea de ordonator principal de credite si vireaza suma de bani de care operatorul economic beneficiaza prin aceasta schema de ajutor de stat.

Cererea de restituire a accizei se depune pentru un trimestru calendaristic, incepand cu prima zi a trimestrului urmator celui pentru care se solicita restituirea, dar nu mai tarziu de un an de la aceasta data.

La cererea de restituire, operatorii economici anexeaza o serie de documente: certificat de inregistrare fiscala, documente din care rezulta ca detin card de gestiune a alimentarilor cu motorina sau, in cazul in care au statie de alimentare proprie, sa dovedeasca faptul ca aceasta este dotata cu dispersor electronic pentru distributie, facturile de achizitie a motorinei, dovada platii facturilor prin instrumente de plata bancare. Restituirea de accize nu se aproba in cazul operatorilor economici care inregistreaza datorii la bugetul general consolidat.

Controalele ulterioare cu privire la realitatea informatiilor prezentate in administrarea schemei de ajutor de stat se efectueaza de catre ANAF, potrivit Codului de Procedura Fiscala.

Sursa: MFP


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016