Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a aprobat! Stimulentul de reinsertie a fost majorat de la 650 lei la 1500 lei, daca parintele revine in activitate

08-Apr-2021
2879

Guvernul a aprobat majorarea stimulentului de insertie, de la 650 lei la 1.500 lei, daca parintele revine in activitate pana la varsta de 6 luni a copilului sau 1 an in cazul copilului cu handicap, conform unui comunicat de presa al MMPS.

Astfel, parintii aflati in concediu pentru cresterea copiilor vor primi un stimulent de insertie majorat la 1.500 de lei, fata de 650 de lei cat este in prezent, daca revin in activitate inainte de implinirea de catre copil a varstei de 6 luni sau 1 an in cazul copilului cu handicap. Suma este acordata pana la implinirea de catre copil a varstei de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu dizabilitati.

Decizia a fost luata de Guvern printr-o ordonanta de urgenta care modifica si completeaza OUG nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor.

Prevederile nou adoptate urmaresc in principal stimularea revenirii in activitate a parintilor aflati in concediul pentru cresterea copiilor si asigurarea unor venituri suplimentare pentru plata unei parti din serviciile pentru ingrijirea copilului pe perioada cat parintii sunt la serviciu.

Actul normativ mai prevede mentinerea la nivelul de 650 lei a stimulentului de insertie acordat pentru:


- persoanele care realizeaza venituri supuse impozitului dupa implinirea de catre copil a varstei de 6 luni (1 an in cazul copilului cu handicap) oricand, pana la implinirea de catre copil a varstei de 2 ani (3 ani in cazul copilului cu dizabilitati);
- persoanele care realizeaza venituri supuse impozitului dupa implinirea de catre copil a varstei de 2 ani (3 ani in cazul copilului cu dizabilitati) oricand, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani (4 ani in cazul copilului cu dizabilitati).

In acelasi timp, se introduce stimulentul de insertie de 650 lei pentru persoanele care se intorc la activitatea profesionala in perioada in care sunt indreptatite sa beneficieze de concediul pentru ingrijirea copilului cu dizabilitati cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani.

Documentul mai propune acordarea stimulentului de insertie parintelui care are in intretinere copii cu varsta cuprinsa intre 2 (3) si 3 (4) ani in cazul in care, dupa incetarea unui raport de munca sau de serviciu, se reangajeaza, precum si in situatia in care acesta beneficiaza de concediile medicale prevazute de OUG nr. 158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv concediile pentru recuperarea capacitatii de munca, concediile de ingrijire a copilului bolnav, mai putin concediile de maternitate.

Sunt clarificate, de asemenea, unele dispozitii privind acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului in cazul persoanelor care, dupa stabilirea dreptului, isi stabilesc resedinta in alta tara si sunt reglementate situatiile in care se constata o abatere grava sau abateri disciplinare repetate in legatura cu munca in perioada acordarii stimulentului de insertie, respectiv pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 (4) ani, perioada in care, in prezent, se interzice angajatorului incetarea raportului de munca sau de serviciu.

Se estimeaza ca un procent de 20% din cele 178.727 de persoane care beneficiaza de indemnizatie pentru cresterea copiilor vor opta pentru intoarcerea la activitatea profesionala si obtinerea stimulentului de insertie inainte de implinirea de catre copil a varstei de 2, respectiv 3 ani, astfel ca numarul beneficiarilor de stimulent de insertie va creste la 105.687 persoane, fata de 85.673 cate sunt in prezent.

Sumele pentru acordarea indemnizatiei vor scadea de la 4.800 milioane de lei la 4.118 milioane de lei, in timp ce sumele pentru stimulentul de insertie vor creste de la 670 milioane de lei la aproximativ 1.173 milioane de lei.

Astfel, aplicarea prevederilor noului act normativ poate duce la scaderea cheltuielilor de asistenta sociala cu aproximativ 100 milioane de lei pentru o perioada de 12 luni. Pentru anul 2021, tinand cont de perioada ramasa pana la sfarsitul acestuia, se estimeaza o scadere a cheltuielilor de aproximativ 58 milioane lei.

 

Sursa: MMPS

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici