Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Hotararea 190/2015 modifica Normele privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii

27-Mar-2015
2650

 


Normele metodologice de aplicare a OUG 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii din 27.11.2013 au fost modificate de Hotararea nr. 190/2015.

Hotararea nr. 190/2015 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 936/2013
in vigoare de la 25.03.2015

in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,



Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic.

1 Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 936/2013, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 755 din 5 decembrie 2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. 4 La articolul 7 alineatul (2), literele c) -f) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"

c) declaratie pe propria raspundere a beneficiarului finantarii garantate, din care sa rezulte indeplinirea criteriilor de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a), b), e) si g) si respectarea prevederilor art. 3 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emisa cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare;

d) rezultatul consultarii Centralei Incidentelor de Plati (CIP), din care sa rezulte indeplinirea conditiei de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare;

e) rezultatul consultarii Centralei Riscului de Credit (CRC), din care sa rezulte indeplinirea conditiei de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare, cu datele disponibile la data emiterii;

f) certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului/extras obtinut de la RECOM Online, din care sa rezulte indeplinirea conditiei de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare."

2. La articolul 19, dupa alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (51)-(53), cu urmatorul cuprins:
"

(51) In termen de o zi lucratoare de la incasarea oricarei sume in contul beneficiarului programului ulterior trecerii la restanta a intregii finantari garantate, institutia de credit finantatoare transmite solicitarea de modificare a cererii de plata, in baza careia F.N.G.C.I.M.M. va modifica valoarea de executare a garantiei printr-un addendum la decizia de aprobare sau, dupa caz, de respingere a cererii de plata a garantiei. Addendumul urmeaza regimul juridic al deciziei de admitere/respingere a cererii de plata.

(52) Addendumul se comunica institutiei de credit finantatoare si M.F.P. in ziua aprobarii acestuia de catre F.N.G.C.I.M.M. pe fax sau posta electronica, urmand ca ulterior, in cel mult doua zile lucratoare, sa se transmita si documentul in original, cu respectarea unui termen de doua zile lucratoare necesare efectuarii platii de catre M.F.P. si fara a se depasi termenul maxim de 5 zile calendaristice prevazut la alin. (6) pentru efectuarea platii garantiei.

(53) Institutia de credit finantatoare poate aproba retragerea cererii de plata cu respectarea conditiilor programului. F.N.G.C.I.M.M. revoca decizia de aprobare sau, dupa caz, de respingere a cererii de plata a garantiei daca solicitarea privind retragerea cererii de plata a fost transmisa pana in a 85-a zi calendaristica de restanta a beneficiarului la plata principalului."

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Darius-Bogdan Valcov
Ministrul energiei, intreprinderilor mici
si mijlocii si mediului de afaceri,
Andrei Dominic Gerea


Bucuresti, 18 martie 2015.

Nr. 190.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici