Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi dispozitii UE pentru IMM-uri: Intreprinderile scapa de falimentul cauzat de neplata facturilor

13-Mar-2013
2004
In fiecare zi, in intreaga Europa falimenteaza zeci de intreprinderi mici si mijlocii (IMM), intrucat facturile pe care le emit nu sunt platite. Ca urmare, dispar locuri de munca si raman neexploatate oportunitati de afaceri, iar revenirea la crestere economica este amanata. Pentru a pune capat practicilor de intarziere a platilor, Uniunea Europeana a adoptat Directiva 2011/7/UE privind combaterea intarzierii in efectuarea platilor in tranzactiile comerciale. 16 martie 2013 este data pana la care statele membre sunt obligate sa integreze in legislatiile nationale textul revizuit al directivei privind intarzierea efectuarii platilor. Conform directivei, autoritatile publice trebuie sa plateasca pentru bunurile si serviciile pe care le achizitioneaza in termen de 30 de zile calendaristice sau, in circumstante exceptionale, in termen de 60 de zile. intreprinderile trebuie sa isi plateasca facturile in termen de 60 de zile calendaristice, cu exceptia cazului in care se stabilesc intentionat conditii diferite si in cazul in care termenul nu este in mod vadit injust pentru creditor.

Antonio Tajani, vicepresedinte al Comisiei Europene, comisar pentru industrie si antreprenoriat, a declarat pe aceasta tema: "IMM-urilor le este deosebit de greu sa-si apere dreptul de a fi platite la timp. intarzierea platilor inseamna pentru ele timp si bani pierduti, iar disputele legate de facturi nu fac decat sa inrautateasca relatiile cu clientii. Aceasta cultura paguboasa a platilor intarziate trebuie sa ia sfarsit. Este timpul ca statele membre sa implementeze in legislatiile nationale directiva privind intarzierea in efectuarea platilor, oferind astfel IMM-urilor sprijinul vital de care au nevoie in aceste vremuri dificile si ajutandu-le sa-si indeplineasca astfel rolul esential pe care il joaca in crearea de locuri de munca pentru Europa."

Noile reglementari sunt simple:

- Autoritatile publice trebuie sa plateasca pentru bunurile si serviciile pe care le achizitioneaza in termen de 30 de zile calendaristice sau, in circumstante exceptionale, in termen de 60 de zile calendaristice.

- Libertatea contractuala in tranzactiile comerciale ale intreprinderilor: intreprinderile trebuie sa isi plateasca facturile in termen de 60 de zile calendaristice, cu exceptia cazului in care se stabilesc intentionat alte conditii si in cazul in care termenul nu este in mod vadit injust pentru creditor.
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii

- Intreprinderile au automat dreptul sa solicite dobanzi pentru platile intarziate si pot obtine automat o suma minima fixa de 40 EUR cu titlu de compensatie pentru costurile de recuperare a sumelor. Ele pot solicita, de asemenea, compensatii pentru toate costurile de recuperare rezonabile restante.

- Rata statutara a dobanzii pentru platile intarziate creste la cel putin 8 puncte procentuale peste dobanda de referinta a Bancii Centrale Europene. Autoritatile publice nu au voie sa stabileasca o rata a dobanzii pentru plati intarziate sub acest prag.

- Intreprinderile pot contesta mai usor in instantele nationale clauzele si practicile vadit injuste.

- Mai multa transparenta si o campanie de informare mai intensa: statele membre trebuie sa publice ratele dobanzii pentru platile intarziate astfel incat toate partile implicate sa fie informate.
- Statele membre sunt incurajate sa instituie coduri de practica privind platile la termen.

- Statele membre pot continua sa mentina sau sa puna in aplicare legi si reglementari care sunt mai favorabile creditorului decat dispozitiile directivei.


Noile masuri sunt optionale pentru intreprinderi intrucat acestea dobandesc dreptul de a actiona, dar nu sunt obligate sa o faca. in unele circumstante, o intreprindere poate dori sa prelungeasca termenul de plata cu cateva zile sau saptamani pentru a pastra relatii comerciale bune cu un anumit client. Noile masuri sunt insa obligatorii pentru autoritatile publice. Ele ar trebui sa dea exemplu si sa isi demonstreze seriozitatea si eficienta prin onorarea contractelor la care s-au angajat.

Sursa: Comisia Europeana


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi dispozitii UE pentru IMM-uri: Intreprinderile scapa de falimentul cauzat de neplata facturilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.