In acest articol vom vedea care sunt obligatiile fiscale ale unei societati cu sediu secundar inregistrat fiscal, cu minimum 5 angajati, intr-un alt judet decat cel al sediului social. Sunt prezentate regulile privind declararea si plata impozitului pe salarii pentru astfel de puncte de lucru, conform legislatiei in vigoare. Totodata, sunt evidentiate aspectele privind competenta organului fiscal si contul trezoreriei in care se efectueaza platile. Informatiile se bazeaza pe prevederi din Codul de procedura fiscala, Legea finantelor publice locale si ordinele ANAF relevante.
Avem acest caz concret. O societate are sediul in jud Prahova si a deschis un punct de lucru in judet Brasov, unde are angajati peste 5 si pentru care a obtinut cod fiscal. Plata impozitului aferent salariilor pentru punctul de lucru se face in contul trezoreriei unde are sediul social, folosind noul CUI atribuit? Sau intr-un cont de trezorerie din Brasov, evident, folosind noul CUI?Declarare impozit pe salarii
In cazul descris de dvs. (societate cu sediul social in Prahova si sediu secundar inregistrat fiscal in Brasov, cu mai mult de 5 angajati si cod fiscal propriu), regulile sunt urmatoarele:
-Declaratia 112 se depune la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor contribuabilului care a infiintat sediul secundar - adica la ANAF Prahova.
-In cadrul D112, la Sectiunea F Impozit pe venitul din salarii defalcat pe sediul principal si sediile secundare , impozitul pe salarii se detaliaza atat pentru sediul principal (Prahova), cat si pentru sediul secundar (Brasov), folosind CUI-ul fiecarei entitati.
Plata impozitului pe salarii

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Manual de politici contabile - Stick USB
- NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulRegimul fiscal al activitatii de inchiriere in regim hotelier O societate neplatitoare de TVA are ca obiect de activitate servicii turistice si inchiriaza spatii prin Booking, primeste factura de la Booking pentru comision. Ce obligatii...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulViza CFPP salarii intr-un spital de stat Sunt titular CFPP intr-un spital de stat. Pentru acordarea vizei pe un stat de salarii care sunt persoanele care ar trebui sa-l semneze inaintea mea? Ar trebui sa fie o persoana...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulObligatia dotarii cu AMEF Obiectul meu de activitate consta in lucrari de instalatii de incalzire la domiciliul clientului, iar uneori si vanzare cu amanuntul a unor echipamente de incalzire. Nu am fizic un...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulInchirierea bunurilor imobiliare. Neplatitor de tva O firma care are obiectul de activitate inchirierea bunurilor imobiliare are in prioprietate si locuri de parcare si boxe pe care doreste sa le dea spre inchiriere. In acest...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulZile libere pentru parinti in cazul inchiderii temporare a scolilor citeste mai mult
Portal Codul Fiscal
Potrivit Ordinului ANAF 1613/2018 privind metodologia de distribuire a sumelor in contul unic, impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare se vireaza in contul unic deschis pe codul fiscal al sediului secundar, insa plata se face la Trezoreria Statului unde este arondat organul fiscal care administreaza societatea-mama, adica Trezoreria din Prahova (nu la Trezoreria din Brasov).
Practic veti face un ordin de plata separat pentru impozitul aferent salariilor din Brasov. In OP, la Cod fiscal beneficiar se trece CUI-ul sediului secundar (atribuit de ANAF Brasov la inregistrare). Plata se face in contul unic al Trezoreriei Prahova, nu la Brasov.
Concluzie
Impozitul pe salariile aferente sediului secundar din Brasov se plateste in contul unic al Trezoreriei Prahova (unde este arondat sediul social), dar folosind CUI-ul sediului secundar.
Temei legal
Codul de procedura fiscala din 2015
Parte integranta din Lege 207/2015
Art. 33. - Competenta in cazul sediilor secundare
(1) In cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul/platitorul care le-a infiintat.
(2) Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
Art. 85. - Declararea filialelor si sediilor secundare
(5) Contribuabilul/Platitorul care inregistreaza sediile secundare ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, nu are obligatia declararii acestor sedii potrivit prezentului articol. Dispozitiile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, raman aplicabile.
Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale
Art. 32.
(7) Orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate. Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat.
Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale din 28.06.2018
Parte integranta din Ordin 1613/2018
2. Obligatiile fiscale datorate de contribuabili, aprobate prin ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prevazut la pct. 1, se platesc in contul unic de disponibil 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", denumit in continuare contul unic, deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de acestia.
3. Prin exceptie de la prevederile pct. 2, impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare se vireaza in contul unic, deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat.
Anexele nr. 1-7 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, al presedintelui Casei Nationale de Pensii Publice, al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 299/455/435/729/2025 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", din 04.03.2025
Parte integranta din Ordin 299/2025
ANEXA Nr. 1.1
Anexa angajator
Sectiunea F
"Impozit pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare"
F2. Sedii secundare - se completeaza numai de catre platitorii care au sedii secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Raspunsuri oferite in 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.