Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

In atentia angajatorilor: Cum arata diferentele actuale intre salarii in sectorul bugetar

04-Mai-2016
689

In prezent, salarizarea personalului platit din fonduri publice se face partial potrivit prevederilor Legii-cadru nr. 284/2010 si in conformitate cu prevederile legilor speciale anuale de aplicare a acesteia.

Din cauza constrangerilor financiare, salariile personalului bugetar nu au putut fi stabilite conform prevederilor Legii-cadru nr. 284/2010, astfel incat s-au pastrat salariile avute anterior intrarii in vigoare a Legii-cadru, diminuate si majorate potrivit legii, mentinandu-se inechitatile si dezechilibrele existente.

In aplicarea Legii-cadru nr. 284/2010, exista urmatoarele diferente injuste:

- suprapunerea salariilor datorita cresterii salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, care a condus la suprapunerea primelor 24 de clase de salarizare din Legea-cadru nr. 284/2010;

- niveluri diferite de salarizare pentru aceeasi functie, in cadrul aceleiasi institutii;

- egalizarea salariilor pentru persoane cu vechime in munca diferita;

- suprapunerea salariilor pentru angajatii care au studii diferite: studii superioare, studii medii, studii generale.


In prezent, potrivit prevederilor Legii-cadru nr. 284/2010, exista diferente injuste intre functii, fara luarea in considerare a studiilor si importantei activitatii:
Exp. Un sofer cu studii medii din cadrul cabinetului unui demnitar are un coeficient de ierarhizare de 1,81 si un salariu:

- mai mare decat un dentist debutant cu studii superioare (cu coeficient de ierarhizare de 1,38);

- mai mare decat un fiziokinetoterapeut, bioinginer medical debutant, cu studii superioare (cu coeficient de ierarhizare de 1,77);

- mai mare decat un asistent medical, tehnician de radiologie si imagistica licentiat, asistent medical de laborator clinic licentiat, licentiat in balneofizio- kinetoterapie si recuperare, tehnician dentar licentiat, asistent medical dentar licentiat, tehnician de farmacie licentiat, tehnician de audiologie si protezare auditiva licentiat, asistent medical de profilaxie dentara licentiat, moasa; debutant, cu studii superioare (cu coeficient de ierarhizare de 1,77);

- mai mare decat un informatician debutant-III (cu coeficient de ierarhizare de 1,31-1,49);

- mai mare decat un subinginer cartograf debutant-III (cu coefficient 1,31-1,49);

- egal cat salariul unui profesor debutant cu studii superioare de scurta durata.

Sursa: CNIPMMR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In atentia angajatorilor: Cum arata diferentele actuale intre salarii in sectorul bugetar":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

  • PIAROM: Mediul de afaceri are o mare problema de 30 de ani! 200.000 de firme au capital social negativ
    • Antreprenorii din Romania isi doresc ca toate procedurile legale care exista in tara sa fie cat mai clare si mai simple, pentru ca mediul de afaceri de aici are o mare problema de 30 de ani, dovada fiind chiar cele 200.000 de firme cu capital social negativ, amintite, joi, de presedintele Patronatului Investitorilor Autohtoni (PIAROM), Cristian Parvan, intr-o conferinta de specialitate. "Daca discutam de viitorul economiei romanesti si al mediului de afaceri, nu adunam nici 10% din cati...» citeste mai departe aici

  • Asociere dintre doua persoane juridice. Tratament fiscal
    • In materialul propus astazi, unul dintre specialistii nostri va oferi raspuns la urmatoarele intrebari: "SRL-ul cu activitate pricipala 5630, care are contract de asociere cu o firma de jocuri de noroc, cod CAEN 9200, trebuie sa aiba si ea in actul constitutiv si sa fie activ codul CAEN 9200? Este platitoare de impozit micro. Pentru veniturile din contractul de asociere (jocuri de noroc) ce impozit plateste?". Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor art. 1 alin. (5) din OUG nr. 77/2009...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016