Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Infiintare societate cu angajati. Cand se depune D112?

06-Nov-2017
4356

In randurile de mai jos, avem ca subiect o societate comerciala infiintata in 2017 cu angajati si perioada fiscala declarata este trimestrul. Avand in vedere ca in luna octombrie s-au facut angajarile, vom vedea cand se depune Declaratia 112.

Iata raspunsul specialistului:

Conform Art. 147 alin. (4) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, societatea comerciala care se infiinteaza in cursul anului, si care, potrivit legii, foloseste personal angajat, aplica regimul trimestrial de declarare incepand cu anul infiintarii daca, odata cu declaratia de inregistrare fiscala, declara ca in cursul anului estimeaza un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv si, dupa caz, urmeaza sa realizeze un venit total de pana la 100.000 euro.

Depunerea trimestriala a declara?iei 112, Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate pentru fiecare beneficiar de venit, consta in completarea si depunerea a cate unei declaratii pentru fiecare luna din trimestru.

Incepand cu luna octombrie 2017, Declaratia 112 se completeaza si se depune conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr.1024/2017, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.1582/2017 si al ministrului sanatatii nr. 934/2017.

Ori de cate ori in cursul trimestrului persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate sau le inceteaza calitatea de asigurat, platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 80 alin. (2) din Codul fiscal, in calitate de angajatori ori de persoane asimilate angajatorului, depun declara?ia pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit concediul medical sau incetarea calit?tii de asigurat.

In acest caz, declaratia/declaratiile aferenta/aferente perioadei ramase din trimestru se depune/se depun pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului. In cazul in care incetarea calit?tii de asigurat are loc in luna a doua a trimestrului, se vor depune atat declaratia pentru prima luna a trimestrului, cat si cea pentru luna a doua, urmand ca dupa incheierea trimestrului sa se depuna numai declaratia pentru luna a treia.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de George Nitescu - Consultant fiscal

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016