
Raportul Special
realizat de specialisti
Camera Deputatilor a adoptat recent un proiect legislativ prin care va fi modificata Legea contabilitatii 82/1991. Firmele nu mai sunt obligate sa arhiveze documentele financiar-contabile timp de 10 ani, asa cum se intampla pana acum. Perioada va fi redusa la doar 5 ani.
Conform actului normativ, persoanele care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculati de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite.
Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva timp de 5 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.
Extras din Proiect:
1. La articolul 23, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculati de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite.”
2. La articolul 25, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 5 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.”
Examen Consultant Fiscal 2025
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
1. La articolul 3 alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(4) Memoria fiscala este un dispozitiv unic inscriptibil din modulul fiscal, care trebuie sa permita obligatoriu acumulari progresive ale datelor, fara ca acestea sa poata fi modificate sau sterse, precum si conservarea in timp a acestora pe o perioada de 5 ani.”
2. La articolul 4, alineatele (8) si (9) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
”(8) Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8) si raportul fiscal de inchidere zilnica sunt documente avute in vedere de catre organele fiscale cu ocazia verificarii veniturilor care stau la baza determinarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat. Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8), precum si raportul fiscal de inchidere zilnica se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 5 ani. Obligatia privind arhivarea si pastrarea raportului fiscal de inchidere zilnica pe o perioada de 5 ani nu se aplica operatorilor economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit dispozitiilor art. 3 alin. (2*) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare.
(9) Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 5 ani.”
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Arhivare documente: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaCum completati Formularul 088 de la 1 august? Procedura completa si noile modificariCe declaratii se depun in mai 2018 si care sunt termenele de depunereOUG 13/2021. Modificarile aduse legii contabilitatii 82/1991Deductibilitatea cheltuielilor cu penalizarile. Retur marfa si corectare impozit pe profit. Cum procedam?Ultimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii pentru anul 2025! Solutii pentru TOATE probleme fiscale cu care va confruntatiDeclaratia pentru trezorerie. Au si ONG-urile obligatia de a o depune?Consecinte pentru firmele care NU respecta obligatia de auditare a situatiilor financiare anualeSituatii financiare anuale. Ce trebuie sa stii despre corectarea lor [PROCEDURA] si studiu de caz practicDistribuire dividende. Repartizarea profitului trim. IV din 2022 poate fi efectuata in anul 2023?Articole similare
A fost lansat programul Niciun Contabil fara TabletaSituatii financiare anuale. Cine trebuie sa semneze bilantul?Informatii vitale pentru firme! Noua lege a societatilor comerciale, explicata in detaliuSituatii financiare anuale. Poate asociatul unei firme, din calitate de angajat-contabil sef, sa semneze bilantul?Fuziune prin absorbtie. Situatii financiareUltimele articole
Arhivare documente: 3 intrebari esentiale la care trebuie sa stii raspunsulDeclaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFSituatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorLEGEA CONTABILITATII 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importanteSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA