Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea incubatoarelor de afaceri a fost aprobata de Camera Deputatilor

11-Mai-2016
3135

Va informam ca saptamana aceasta proiectul de lege privind incubatoarele de afaceri a fost aprobat de catre plenul Camerei Deputatilor.

"Am initiat acest proiect de lege ocupand functia de ministru ca instrument inovator pentru dezvoltarea mediului de afaceri. Se va atinge astfel, dezideratul Strategiei guvernamentale pentru dezvoltarea IMM-urilor - Orizont 2020, si anume acela ca Romania poate sa devina tara cu mediul de afaceri cel mai atractiv din Sud-Estul Europei. CNIPMMR va promova activ aceasta lege in randul membrilor privind dezvoltarea si sustinerea incubatoarelor de afaceri. Avand in vedere existenta unui context legislativ, apreciem in acest moment ca fiind oportun sustinerea financiara a incubatoarelor de afaceri prin lansarea unui apel dedicat a Programului Operational Regional, axa 2.1.", sustine Florin Jianu, presedinte CNIPMMR.

Legea privind incubatoarele de afaceri reglementeaza regimul juridic de infiintare si functionare a acestora, prin acordarea de facilitati pentru stimularea infiintarii incubatoarelor de afaceri, pentru crearea de noi locuri de munca, diversificarea economiilor si crearea unui mediu antreprenorial in cadrul comunitatilor locale.

Ce este un incubator de afaceri? Incubatorul de afaceri este o structura de sprijin a afacerilor, gestionata de un administrator, care urmareste crearea unui mediu favorabil, sustenabil, pentru intreprinderile mici si mjlocii nou infiintate stimulandu-le potentialul de dezvoltare si de viabilitate, ajutandu-le sa se dezvolte in perioada de inceput, prin asigurarea unor facilitatii comune si a suportului managerial necesar.

Cine poate fi fondator al unui incubator de afaceri? Pot fi fondatori ai unui incubator de afaceri autoritatile publice locale, institutia sau consortiul de institutii de invatamant superior acreditate, institutele, centrele si statiunile de cercetare-dezvoltare, camerele de comert sau persoane juridice de drept privat.

Tipurile de incubatoare de afaceri care se pot infiinta sunt: cu portofoliu mixt; tehnologic; academic; agro-incubator; social; virtual; pentru activitati nonagricole in mediul rural.

Acordarea titlului de incubator de afaceri se face prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii.

Perioada de valabilitate a titlului de incubator de afaceri este de 10 ani, putand fi prelungit pentru perioade similare.

Serviciile oferite de administratorul incubatorului de afaceri sunt: preincubare, pentru o perioada maxima de 6 luni; incubare – pentru un ciclu de incubare de maxim 3 ani; accelerator de afaceri - pentru o perioada maxima de 2 ani.

Facilitatile acordate fondatorului incubatorului de afaceri, prin intermediul schemelor de ajutor de stat, sunt:

- scutirea de la plata impozitului pe teren, corespunzator terenului aferent infrastructurii incubatorului de afaceri;
- scutirea de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilor care fac parte din infrastructura incubatorul de afaceri;
- scutiri de la plata oricaror taxe datorate bugetelor locale;
- alte facilitati care pot fi acordate, potrivit legii, de autoritatile administratiei publice locale sau centrale.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016