Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP a decis repartizarea pe unitati administrativ - teritoriale a sumelor defalcate din TVA (proiect de Hotarare)

15-Oct-2019
4702

Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala, luni - 14 octombrie, un proiect de Hotarare privind repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, conform art. 20 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.12/2019 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2019.

In Nota de fundamentare se arata ca, in prezent, in anexa nr.4, la pozitia 3226 - "Sume rezervate" s-a aprobat o suma globala destinata finantarii cu prioritate a cheltuielilor sectiunii de functionare a bugetelor locale. Repartizarea sumei pe unitati administrativ-teritoriale se face in baza solicitarilor depuse de acestea, pe macheta aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2741/2019. 

La aceasta repartizare s-au luat in considerare:
a) prevederile bugetare aprobate pentru anul 2019 prin Legea bugetului de stat pe anul 2019 nr.50/2019 si prin Ordonanta Guvernului nr.12/2019 pentru cote si sume defalcate din impozitul pe venit, sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale;
b) veniturile proprii provenite din impozite si taxe locale, prevazute in bugetele locale pe anul 2019;
c) executia de casa la data de 31 iulie 2019;
d) necesarul cheltuielilor prevazute la alin. (3), estimat pana la finele anului 2019.

Totusi, din centralizarea machetelor completate si transmise de unitatile administrativ-teritoriale a rezultat un necesar solicitat de acestea in valoare totala de 8,5 miliarde lei: pentru sectiunea de functionare 4,7 miliarde lei, iar pentru sectiunea de dezvoltare 3,8 miliarde lei. Adica unitatile administrativ-teritoriale au solicitat o suma cu aproximativ 7 miliarde lei mai mare decat suma de 1.469.563 mii lei aprobata conform Ordonantei Guvernului nr.12/2019 si care este posibil de repartizat.

Astfel, se arata in Nota de fundamentare a proiectului de Hotarare, a fost necesara ajustarea sumelor solicitate astfel incat alocarea sa se faca cu incadrare in suma aprobata, respectiv 1.469.563 mii lei.

Asadar, la stabilirea sumelor propuse a se repartiza pe fiecare unitate administrativ-teritoriala s-a avut in vedere cu prioritate asigurarea cheltuielilor de functionare, in ordinea prevazuta la art.20 alin.(3) din Ordonanta Guvernului nr.12/2019, respectiv: 
a) cheltuieli de personal, inclusiv drepturile asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav, indemnizatiile lunare ale persoanelor cu handicap, prevazute la art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si cele aferente sistemului de protectie a copilului si centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap de la nivelul judetelor;
b) bunuri si servicii pentru intretinerea unitatilor de invatamant si pentru cele aferente sistemului de protectie a copilului si centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap de la nivelul judetelor;
c) alte naturi de cheltuieli urgente necesare in anul 2019, a caror efectuare nu poate fi amanata.

Extras din proiectul de Hotarare

(...)

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare:

Art. 1. – (1) Se aproba repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale prevazute in Anexa nr.4, pozitia 3226 „Sume rezervate” din Ordonanta Guvernului nr.12/2019 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2019, conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare. 
(2) Sumele repartizate pe unitati administrativ-teritoriale se utilizeaza, cu prioritate, pentru finantarea cheltuielilor de functionare in conformitate cu prevederile art.20 alin. (3) din ordonanta.

Art. 2. – Ordonatorii principali de credite raspund de modul de utilizare, in conformitate cu dispozitiile legale, a sumelor repartizate potrivit prevederilor art. 1.

Art. 3. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa introduca modificarile corespunzatoare in structura bugetului de stat pe anul 2019.

Descarca de aici Anexa HG rectificare bugetara 2019 >>

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP a decis repartizarea pe unitati administrativ - teritoriale a sumelor defalcate din TVA (proiect de Hotarare)":
Rating:

Nota: 4.38 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inspectorii ANAF care verifica persoanele fizice NU vor mai avea insigne si portlegitimatii
    • Conform unui nou proiect de ordin al ANAF, inspectorii care fac verificari la persoanele fizice NU vor mai purta insigne si portlegitimatii. Acestia vor avea la ei doar o legitimatie simpla, precum cea din poza de mai sus. In scopul utilizarii resurselor financiare ale Agentiei intr-un mod rational institutia considera oportun ca noul ordin sa nu mai prevada utilizarea de insigne si portlegitimatii, asa cum era reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 2225/2016 Inspectorii din cadrul directiei generale...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Mesaje false in numele ANAF. NU deschideti emailurile provenite de la info@anaf.ro!
    • Contribuabilii persoane fizice si juridice ar putea primi, din partea unui email fals, in numele ANAF, diferite mesaje si atasamente. Institutia avertizeaza! Nu deschideti mailurile provenite de la info@anaf.ro. In acest sens, institutia a publicat un comunicat de presa prin care ii pune in alerta pe contribuabilii persoane fizice si juridice cu privire la aceste mesaje trimise in numele ANAF. Mesajele care utilizeaza denumirea, precum si coordonatele ANAF, (numar telefon, adresa postala) si vin...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata simplificata. Firmele pot obtine facilitatea daca in trecut au beneficiat de OUG 181/2020?
    • In lumina noii Ordonante OUG 11/2021, sa intelegem ca putem esalona si inlesnirile primite ca urmare a pierderii unei esalonari pe 12 luni cu valabilitate pana la sf. anului, impreuna cu datoriile curente sau aceste inlesniri care au fost acordate pt 90 zile sunt excluse. Este nevoie sa renuntam la esalonarea primita cu valabilitate pana la 31.12.2021 sau putem adauga alaturi de aceasta o noua esalonare doar pt inlesniri si datorii curente pe o perioada de 12 luni? Va multumim pt indrumarea dvs....» citeste mai departe aici

  • La ce lucruri trebuie sa fii atent cand cumperi o casa
    • Decizia de a cumpara o casa este un pas important, mai ales ca aceasta alegere ar putea fi pentru tot restul vietii. O casa la curte are nenumarate avantaje: un spatiu in care te poti relaxa in aer liber, poti practica unele pasiuni, cum ar fi gradinaritul, un loc amenajat pentru a bea cafeaua in fiecare dimineata inconjurat de verdeata sau locul de joaca perfect pentru copii, indiferent de anotimp. Fie ca ai decis ca este momentul sa schimbi viata la bloc pentru o casa sau este prima achizitie...» citeste mai departe aici

  • Din 20 octombrie angajatii care nu platesc salariile la timp ar putea fi amendati cu pana la 10.000 de lei
    • Incepand din 20 octombrie 2021 se aplica modificarile recente aduse Codului Muncii de OUG 117/2021 care constau in amenzi de pana la 10.000 de lei pentru angajatorii care nu platesc salariile la timp. Pana acum inspectorii care constatau acest lucru puteau doar sa dispuna indeplinirea obligatiei de catre angajatori. Angajatorii trebuie sa plateasca salariile angajatilor la timp. In caz contrar, nu vor mai fi pasuiti de inspectorii de munca care vor aplica direct amenzi intre 5.000 si 10.000 de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016