Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Microintreprinderile si IMM-urile pot primi granturi de pana la 100.000 euro pentru a-si digitaliza activitatea

09-Oct-2022
2572
Microintreprinderile si IMM-urile pot primi granturi de pana la 100.000 euro pentru a-si digitaliza activitatea

Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene a pus in dezbatere publica Proiectul de Ghid de finantare prin care microintreprinderile si IMM-urile pot obtine de la stat granturi de pana la 100.000 euro pentru a-si digitaliza activitatea.

Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene in calitate de coordonator de reforme si investitii anunta lansarea spre consultare publica a Ghidului specific – conditii de accesare a fondurilor europene aferente planului national de redresare si rezilienta in cadrul proiectului Instrument de Grant de pana la 100.000 euro pe Intreprindere care sa Sprijine IMM-urile in Adoptarea Tehnologiilor Digitale.

Activitatile sprijinite in cadrul investitiei/operatiunii:

  1. 1. achizitii de hardware TIC;
  2. 2. achizitii de echipamente pentru automatizari si robotica destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu solutii digitale;
  3. 3. dezvoltarea si/sau adaptarea aplicatiilor software/licentelor, inclusiv solutiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;
  4. 4. achizitii de tehnologii blockchain;
  5. 5. achizitii de sisteme de inteligenta artificiala, machine learning, augmented reality, virtual reality;
  6. 6. achizitionare website de prezentare;
  7. 7. achizitia de servicii de tip cloud si IoT;
  8. 8. instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC;
  9. 9. consultanta/analiza pentru identificarea solutiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile etc.

Beneficiar eligibil: intreprinderi, societati reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care se incadreaza in categoria de IMM si au sediul social in Romania
Buget apel: alocarea pentru acest apel – corespunzatoare sectiunii deschise este de 347,5 milioane euro, echivalentul in lei = 1.690,83 milioane lei, conform cursului inforeuro din luna septembrie 2022.
Tip apel: competitiv
Tipul de depunere: cu depunere la termen (o singura cerere de finantare).

Valoarea maxima a ajutorului de minimis este cuprinsa intre:

  1. 1. a) 20.000 si 30.000 euro pentru microintreprindere;
  2. 2. b) 20.000 si 50.000 euro pentru intreprindere mica;
  3. 3. c) 20.000 si 100.000 euro pentru intreprindere mijlocie

Solicitantii de finantare eligibili in cadrul apelului de proiecte

Prevederile prezentului ghid se aplica intreprinderilor, societati reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care se incadreaza in categoria de IMM si au sediul social in Romania.

Solicitantii eligibili indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

  1. a) au calitatea de intreprinderi mici, mijlocii sau microintreprinderi (IMM-uri). Calitatea trebuie sa existe atat la data depunerii aplicatiei de proiect, cat si la data semnarii contractului de finantare;
  2. b) sunt infiintate cel tarziu la data de 31.12.2021;
  3. c) nu au avut activitatea intrerupta/suspendata in anul 2022;
  4. d) au inregistrat profit din exploatare (>0 lei) in anul fiscal anterior depunerii cererii de finantare;
  5. e) se angajeaza sa suporte din resurse proprii cofinantarea prevazuta in conditiile prezentei scheme de ajutor;
  6.  f) nu desfasoara activitati cu produse cu caracter erotic sau obscen, activitati din domeniul jocurilor de noroc, precum si cele care contravin ordinii publice si/sau prevederilor legale in vigoare;
  7. g) nu detin pagini web care contin acte sau materiale cu caracter obscen, definite conform Legii 196/2003, republicata cu modificarile si completarile ulterioare;
  8. h) nu intra in categoria de "intreprinderi aflate in dificultate", asa cum acestea sunt definite in cuprinsul prezentei scheme de ajutor;
  9.  i) nu se afla in stare de insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, lichidare sau suspendare temporara a activitatii sau nu se afla in situatii similare in urma unei proceduri de aceeasi natura prevazute de legislatia sau de reglementarile nationale;
  10. j) nu fac obiectul unui ordin de recuperare, in urma unei decizii privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal si/sau incompatibil cu piata comuna, sau, in cazul in care solicitantul a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie sa fi fost deja executata si ajutorul integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta.
  11. k) nu au legatura cu industria de tutun (productie, distributie, prelucrare si comert);
  12. l) nu prevad clonarea in scopuri reproductive; nu desfasoara activitati destinate modificarii patrimoniului genetic al fiintei umane care ar putea face astfel de schimbari ereditare, activitati de creare a embrionilor umani exclusiv in scopul cercetarii sau in scopul obtinerii de celule stem, inclusiv de catre mijloace de transfer nuclear de celule somatice;
  13. m) nu desfasoara activitati de jocuri de noroc (productie, constructie, distributie, prelucrare, comert sau software conex);
  14. n) nudesfasoaracomertsexual;
  15. o) nu implica animale vii in scopuri experimentale si stiintifice in masura in care respectarea „Conventiei Consiliului Europei pentru protectia animalelor vertebrate utilizat in scopuri experimentale si in alte scopuri stiintifice ”nu poate fi garantata;
  16. p) nu desfasoara activitati de dezvoltare imobiliara, financiare, cum ar fi achizitionarea sau tranzactionarea cu instrumente financiare.
  17. q) nu desfasoare activitati legate de exploatare/extractie, prelucrare, distributie, depozitare sau arderea combustibililor fosili solizi si a petrolului, precum si investitii legate de extractia gazelor.
  18. r) solicita ajutor de minimis a carui valoare se incadreaza in limitele prevazute la art. 6 alin. (2) din schema de ajutor.
  19. s) se angajeaza ca la finalul implementarii proiectului sa atinga minim 6 dintre criteriile de intensitate digitala, conform Indicelui economiei si societatii digitale (DESI), respectiv:

i. intreprinderi in care mai mult de 50% dintre persoanele angajate au folosit computere cu acces la internet in scopuri de afaceri;
ii. utilizarea unui pachet software ERP pentru a partaja informatii intre diferite zone functionale comerciale;

iii. viteza maxima de download contractata a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixa este de cel putin 30 Mb/s;
iv. intreprinderi in care vanzarile on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totala si vanzarile web catre consumatori privati (B2C) mai mult de 10% din vanzarile web;

  1. v. utilizarea IoT;
  2. vi. utilizarea de retele sociale (intreprinderile care folosesc retelele sunt

considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licenta de utilizator in functie de cerintele si tipul de social media; intreprinderile care platesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunturi banner) fie direct catre proprietarul retelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul intreprinderilor care ofera servicii online pentru postarea automata a mesajelor publicitare pe retelele sociale (de exemplu, SoKule etc.) sunt excluse pentru acest criteriu);

  1. vii. utilizarea CRM;
  2. viii. cumpararea de servicii cloud computing sofisticate sau intermediare

(este un model care permite oricand, convenabil si/sau la cerere acces prin retea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile - de ex. retele, servere, stocare, aplicatii si servicii - care pot fi rapid furnizate si lansate cu un efort minim de management sau cu o interactiune minima de la un furnizor de servicii. Exista trei modele de servicii de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platforma ca serviciu (PaaS) si Infrastructura ca un serviciu (IaaS));

  1. ix. utilizarea tehnologiei de AI;
  2. x. cumpararea de servicii de cloud computing utilizate pe internet;
  3. xi. vanzari prin comert electronic de cel putin 1% din total vanzari (in vanzarile de bunuri sau servicii prin comert electronic, comanda este plasata prin site- uri web, aplicatii sau mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comertul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);
  4. xii. utilizarea a doua sau mai multe retele sociale.

ATENTIE!

vanzarile de bunuri sau servicii prin comert electronic, comanda este plasata prin site- uri web, aplicatii sau mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comertul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);

Activitatea pentru care se solicita finantare trebuie sa fie aferenta unui cod CAEN autorizat la data de 31 decembrie 2021 pe intreprindere, nu pe locatia/ locatiile de implementare. Proiectul se poate implementa in una sau mai multe locatii de implementare, pentru care la data depunerii proiectului, codul CAEN este autorizat.

Conform schemei de minimis aprobata prin OMIPE......, nu sunt eligibile:

  1. a) ajutoarele acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura3;
  2. b) ajutoarele acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole;
  3. c) ajutoarele acordate intreprinderilor care-si desfasoara activitatea in sectorul prelucrarii si comercializarii produselor agricole, in urmatoarele cazuri:
    1. i. atunci cand valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii produselor in cauza achizitionate de la producatorii primari sau introduse pe piata de intreprinderile in cauza;
    2. ii. atunci cand ajutorul este conditionat de transferarea lui partiala sau integrala catre producatorii primari;
  4. d) ajutoarele destinate activitatilor legate de export catre tari terte sau catre state membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
  5. e) ajutoarele conditionate de utilizarea preferentiala a produselor nationale fata de cele importate;
  6. f) ajutoarele acordate pentru achizitia de vehicule de transport rutier de marfuri.
  7. g) intreprinderile pentru care se constata ca au desfasurat in ultimul an fiscal activitati autorizate (asa cum rezulta din certificatul constatator ONRC) in domeniile din urmatoarele clase CAEN:
i. 5829 – Activitati de editare a altor produse software;
ii. 6201 – Activitati de realizare a software-ului la comanda (software orientat client);
iii. 6202 – Activitati de consultanta in tehnologia informatiei;
iv. 6203 – Activitati de management (gestiune si exploatare) a mijloacelor de calcul;
v. 6209 – Alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei;
vi. 6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web si activitati conexe 
vii. 6312 – Activitati ale portalurilor web;
viii. 6399 – Alte activitati de servicii informationale n.c.a.;
ix. 7211 - Cercetare-dezvoltare in biotehnologie;
x. 7219 - Cercetare-dezvoltare in alte stiinte naturale si inginerie.

Un solicitant care isi desfasoara activitatea atat in sectoare/domenii eligibile, cat si in sectoare/domenii neeligibile, asa cum sunt mentionate la alin. (3), mai putin lit. g), poate beneficia de finantare pentru domeniile de activitate eligibile, cu conditia prezentarii documentelor contabile care atesta separarea evidentei acestor activitati, ca urmare a semnarii contractului de finantare.

Nu pot beneficia de finantare in conditiile prezentului ghid intreprinderile al caror reprezentant legal, la data depunerii aplicatiei de proiect si pe intreaga perioada de evaluare, selectie si contractate se afla in urmatoarele situatii:

a) afostcondamnatprintr-ohotararecuvaloarederesjudicatapentruundelictlegatde conduita sa profesionala, pentru frauda, coruptie, participare la o organizatie criminala sau la orice alte activitati ilegale in detrimentul intereselor financiare ale Uniunii Europene;
b) este subiectul unui conflict de interese, definit in conformitate cu prevederile nationale/unionale in vigoare, sau se afla intr-o situatie care are sau poate avea ca efect compromiterea obiectivitatii si impartialitatii procesului de evaluare, selectie, contractare si implementare a proiectului;
c) a indus in eroare cu intentie o Autoritate de management, un Organism intermediar sau o comisie de evaluare si selectie, prin furnizarea de informatii incorecte/false in cadrul prezentului apel de proiecte sau al altor apeluri de proiecte derulate pentru finantare din programele operationale in oricare dintre perioadele de programare;
d)a incercat sa obtina informatii confidentiale sau sa influenteze comisiile de evaluare si selectie sau furnizorul/administratorul schemei de ajutor de minimis pe parcursul procesului de evaluare si selectie a apelului de proiecte aferent acestei scheme de ajutor sau a altor apeluri de proiecte derulate pentru finantare din programele operationale in oricare dintre perioadele de programare.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016