Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Finantelor supune dezbaterii publice desfiintarea Garzii Financiare si a Autoritatii Vamilor

07-Mar-2011
3358
Ministerul Finantelor Publice a dat publicitatii proiectele de Hotarari pentru modificarea structurilor organizatorice si functionale ale Ministerului Finantelor Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Propunerile pentru noile acte normative au fost facute ?n contextul opiniilor si recomandarilor formulate de: Banca Mondiala, ca urmare a proiectului de consultanta referitor la analiza functionala a administratiei publice; Comisia Europeana si de organismele financiare internationale referitoare la scaderea cheltuielilor bugetare si necesitatea eficientizarii activitatii prin reproiectarea structurilor organizatorice si functionale ale MFP si ANAF - aparate proprii.

A. Restructurarea si reorganizarea MFP, aparat propriu si unitati subordonate, va conduce la diminuarea cheltuielilor curente de administrare prin:

1. consolidarea structurii organizationale si realinierea resurselor umane la prioritatile strategice necesare pentru o mai buna eficienta si pentru ?mbunatatirea suportului acordat domeniilor principale de activitate;

2. reducerea numarului total de posturi aprobat prin actele normative de organizare si functionare pentru MFP de la 36.202 la 31.027, respectiv cu 5.175 posturi, reprezentand 14%;


3. reducerea numarului maxim de posturi aprobat pentru:

- MFP - aparat propriu de la 1.861 la 1.654, respectiv cu 207 posturi, reprezentand 11%;

- ANAF de la 34.027 la 29.100, respectiv cu 4.927 posturi, reprezentand 14%;

- Comisia Nationala de Prognoza de la 112 la 96 (16 posturi - reprezentand 14%);

- Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor de la 202 la 177 (25 posturi - reprezentand 12%);

4. reorganizarea unor structuri organizatorice la nivelul aparatului propriu MFP prin: reducerea numarului de secretari de stat de la 4 la 3, inclusiv desfiintarea cabinetului demnitarului redus; comasarea unor structuri organizatorice; transferul activitatii de tiparire si difuzare a publicatiei "Revista Finante Publice si Contabilitate? la Comisia Nationala de Prognoza;

5. reducerea a minim 500 functii de conducere la nivelul MFP - aparat propriu si unitati subordonate, ca urmare a reducerii a 5.175 posturi, precum si a reorganizarii unor structuri, din care minim 24 functii de conducere (12% din numarul de posturi actual) din aparatul propriu al MFP;

6. proiectarea unei noi organigrame a aparatului propriu al MFP.

B. Propunerea de restructurare si reorganizare a ANAF - aparat propriu si unitati subordonate, vizeaza diminuarea cheltuielilor curente de administrare, prin:

1. reducerea numarului maxim de posturi aprobat pentru ANAF cu un numar de 4.927 posturi;

2. reorganizarea unor structuri organizatorice la nivelul aparatului propriu al ANAF:

- comasarea unor structuri organizatorice cu atributii similare din cadrul ANAF, ANV si GF - de exemplu: directiile-suport audit public, investitii si achizitii publice, formarea profesionala, serviciile IT,

comunicarea si relatiile publice, cooperarea internationala;

- desfiintarea Garzii Financiare si a Autoritatii Nationale a Vamilor;

3. reducerea unor functii publice de conducere ca urmare a reorganizarii unor structuri si a reducerii numarului de posturi din cadrul acestora: se vor reduce un numar de 90 posturi de director executiv,

respectiv 84 posturi de director executiv adjunct;

4. proiectarea unei noi organigrame a aparatului propriu al ANAF;

Ca principale rezultatele ale schimbarilor se preconizeaza:

? asigurarea unei structuri simple si eficiente;

? simplificarea procesului decizional;

? posibilitatea relocarii personalului ?n functie de noua structura.

* Proiectele de Hotarare, notele de fundamentare, organigramele propuse ;i anexele sunt publicate pe website-ul MFP, domeniul Transparenta decizionala.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la aceste proiecte de acte normative pot fi transmise ?n termen de 10 zile de la publicare la adresa publicinfo@mfinante.ro.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016