Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reglementari noi in domeniul fondurilor externe nerambursabile

20-Aug-2015
786

In sedinta de miercuri, 19 august a.c., Guvernul a adoptat o serie de acte normative prin care se instituie masuri necesare pentru imbunatatirea ratei de absorbtie a fondurilor structurale si de coeziune aferente exercitiului financiar 2007-2013.

Astfel, printr-o Hotarare, se stabileste cadrul legal national privind activitatile si termenele care trebuie respectate de catre toate structurile implicate in inchiderea programelor operationale finantate in perioada 2007-2013 din Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European, Fondul de Coeziune si Fondul European pentru Pescuit. Activitatile si termenele legate de inchiderea programelor vor fi aduse la indeplinire, potrivit competentelor, de autoritatile de management ale programelor operationale, Autoritatea de Certificare si Plata din Ministerul Finantelor Publice si Autoritatea de Audit. Incheierea programelor se va face prin transmiterea la Comisie a Aplicatiei de plata, a soldului final si a declaratiei finale de cheltuieli. In mod exceptional, declaratia finala de cheltuieli va putea contine cheltuielile solicitate de beneficiari si neincluse in declaratia de cheltuieli a autoritatii de management pentru ultima aplicatie de plata intermediara, inclusiv cheltuieli aferente proiectelor generatoare de venituri care, potrivit prevederilor legale in vigoare, nu au putut fi declarate de autoritatea de management.

Pentru monitorizarea procesului de inchidere a programelor, Hotararea prevede ca Ministerul Fondurilor Europene sa constituie un Grup de lucru interinstitutional, format din conducerile structurilor/institutiilor implicate, care sa analizeze periodic stadiul realizarii calendarului de inchidere si sa propuna masuri corective in scopul evitarii blocajelor si recuperarii eventualelor intarzieri.

Tot in sedinta de Guvern a fost adoptata o Ordonanta prin care se armonizeaza cadrul legal de decontare a unor cheltuieli in baza unor contracte de finantare din POS Mediu 2007-2013. Prin decontarea acestor sume de catre Comisia Europeana se urmareste reintregirea bugetului de stat sau a bugetelor de unde au fost efectuate initial aceste cheltuieli, realizandu-se o crestere a gradului de absorbtie a fondurilor nerambursabile si o diminuare a deficitului bugetar determinat de finantarea initiala a acestor proiecte.

Ordonanta modifica, de asemenea, art. 34 din Legea nr. 284/2010 in sensul eliminarii obligativitatii, pentru beneficiarii autoritati ale administratiei publice, precum si pentru alte categorii de beneficiari al caror personal este platit din fonduri publice, de a nominaliza in echipele de implementare a proiectelor un numar maxim de persoane. Astfel, este reglementata posibilitatea ca echipele de proiect sa fie dimensionate la nivelul maxim prevazut in contractul/acordul/ordinul de finantare semnat de catre institutia beneficiara cu autoritatea finantatoare.

Totodata, pentru implementarea in conditii de maxima eficienta a Programelor cu finantare din FEDR, FC, FSE, printr-o metodologie aprobata prin ordin comun de MFE si MDRAP, se va realiza o baza de date cu preturi de referinta pentru bunuri, masini, utilaje, echipamente specializate si servicii. Aceasta baza de date, publicata pe site-ul MFE, va putea fi folosita de toate institutiile cu rol de autoritate de management, va avea caracter obligatoriu si va cuprinde plafoane maximale ce trebuie respectate in procesul de achizitii pentru activitatile eligibile ale proiectelor.

De asemenea, in vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin, Ministerul Fondurilor Europene va concepe un instrument informatic, ROM-AFIS, de detectare si preventie a neregulilor si/sau a fraudelor, pentru a proteja interesele financiare ale statului si ale Uniunii Europene. Acest instrument va fi utilizat in scopul implementarii corecte si eficiente a actiunilor finantate de la buget, in conformitate cu normele legale aplicabile si pentru monitorizarea organismelor responsabile de gestionarea fondurilor.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reglementari noi in domeniul fondurilor externe nerambursabile":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016