Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modalitati de revenire in cazul companiilor aflate intr-un impas financiar

01-Feb-2021
1770

Criza cauzata de noul coronavirus a afectat o serie de companii, iar efectele se vor resimti pe termen lung. Insa, orice perioada dificila poate fi depasita cu ajutorul celor mai potrivite instrumente si practici. Nicio companie nu poate fi pregatita in totalitate pentru situatiile neprevazute, dar optiunile pe care le au la indemana pot face diferenta intre o revenire puternica si inchiderea portilor. Iata cateva modalitati prin care o afacere poate fi resuscitata:

Preluarea controlului

O companie aflata in criza are nevoie de lideri care pot vedea cu usurinta pozitia in care se afla aceasta si ce posibilitati au de a depasi acest moment. Controlul poate fi preluat cu ajutorul analizarii amanuntite a finantelor si a cheltuielilor care exista in momentul respectiv. Pentru a suplimenta capitalul, un credit pentru companii poate fi solutia potrivita, in special cand exista un obstacol de depasit. Planul de cheltuieli trebuie sa le includa doar pe cele strict necesare, pentru a putea face acest pas inainte de a analiza cele mai bune solutii pentru revenirea din criza.

Apelul la ajutoare

Companiile mici nu colaboreaza mereu cu specialistii in domeniile fiscale, dar momentele de criza sunt cele in care ajutorul nu trebuie sa lipseasca. O situatie dificila poate pune o intreaga companie intr-o pozitie neplacuta, iar deciziile drastice trebuie evitate. De aceea este recomandat sa se apeleze la specialisti care pot renegocia taxe, credite si alte datorii. Acestia pot oferi mai multe solutii bazate pe legislatia actuala, iar cunostintele lor vor ajuta si la identificarea problemelor care au dus la o astfel de situatie.

Acceptarea schimbarilor

De multe ori, companiile ajung in pozitii vulnerabile din cauza reticentei pe care o au in fata schimbarii. Anul care tocmai a trecut a lasat in urma o lectie importanta: flexibilitatea si deschiderea spre schimbare continua sunt necesare oricarei afaceri de succes. Nu ar trebui sa fie necesara o situatie de criza pentru a se constientiza acest fapt, dar odata ce aceasta este deja in derulare, trebuie cautate noi oportunitati. Schimbarea partiala a profilului unui business, gasirea unei chirii mai ieftine, renegocierea anumitor contracte sunt doar cateva dintre solutiile care pot ajuta la depasirea crizei.

Profitarea de oportunitati

O situatie de criza este, de multe ori, o oportunitate de reprofilare si dezvoltare intr-un domeniu nou. In special in cazul businessurilor noi mici, riscurile exista mereu. Investitiile facute si felul in care sunt folosite resursele pot fi cateva dintre aspectele la care trebuie sa lucreze orice lider cand observa schimbari evidente la pozitia in care se afla compania. Cheltuielile trebuie sa devina mai mici, iar compania deschisa spre oportunitatile care apar pe toate planurile, in special in cazul posibilitatilor de finantare.

 

Experientele mai putin placute din viata unei companii ar trebui sa intareasca spiritul antreprenorial si sa incurajeze investitiile inteligente. Bineinteles ca acestea nu pot fi depasite cu succes fara o doza de risc in ceea ce priveste partea financiara. Investitiile au nevoie de mai multa atentie, dar si relatia cu profesionistii din domeniu.


Sursa foto: pexels.com

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli nedeductibile firme. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de sponsorizare?

    • Pentru desfasurarea activitatii comerciale, firmele fac diverse tranzactii de vanzare sau cumparare de produse sau servicii, iar multe dintre aceste cheltuieli pot fi deductibile, insa unele sunt nedeductibile. In acest articol vom vedea ce sunt mai exact cheltuielile deductibile si nedeductibile, exemple in acest sens, dar si in ce categorie intra cele cu privire la cheltuielile de sponsorizare, urmarind o speta importanta pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit.» citeste mai departe aici

  • D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)

    • Mai multe noutati au aparut inca de anul trecut cu privire la impozite. Amintim introducerea impozitului minim global, celui suplimentar sau ‘taxa pe stalp’. Iar in acest context, ANAF a modificat printr-un nou Ordin Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, actualizand si instructiunile de completare pentru D100. Este vorba despre Ordinul 193/2025 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • TOTUL despre imobilizarile corporale. Legislatie si studiu de caz practic

    • Orice persoana care detine o firma trebuie sa stie mai multe detalii despre imobilizarile corporale, fiindca acestea sunt active care pot fi utilizate in cadrul activitatii companiei respective. In acest articol vom vedea ce sunt acestea mai exact, care sunt diferentele dintre imobilizarile corporale si necorporale, o lista de exemple cu imobilizari corporale, dar si un studiu de caz practiv cu privire la imobilizarile corporale.» citeste mai departe aici

  • Reevaluarea imobilizarilor corporale - cand se face, studiu de caz si reglementari cheie

    • Reevaluarea imobilizarilor corporale este un proces esential atat pentru transparenta situatiilor financiare, cat si pentru o gestionare eficienta a patrimoniului unei entitati. Prin reevaluare, activele precum cladirile, terenurile, echipamentele sau utilajele isi pot modifica valoarea contabila, asigurand o reprezentare mai fidela in bilantul contabil. In acest articol vom analiza in detaliu ce inseamna reevaluarea imobilizarilor corporale si in ce conditii se realizeaza. De asemenea, vom...» citeste mai departe aici

  • [MONOGRAFIE] Leasing operational si reglementari cheie

    • Daca te-ai gandit sa iti faci un leasing operational, trebuie neaparat sa stii ce presupune acesta, dar si care sunt reglementarile cheie in acest caz. Vom vedea in continuarea articolului explicatii pentru aceste lucruri, dar si o monografie contabila pentru leasingul operational.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016