
Raportul Special
realizat de specialisti
Noile case de marcat cu jurnal electronic, ce vor deveni obligatorii de la 1 iunie si 1 august 2018, adica in doua etape, trebuie sa fie avizate tehnic, inainte sa fie scoase pe piata catre companiile distribuitoare. Conform unui proiect de ordin publicat luni, pe data de 18.12.2017, pe site-ul Ministerul Finantelor Publice, pe acestea le vor inlocui treptat aparatele de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.
Potrivit site-ului startupcafe.ro, Institutul National de Cercetare - Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti este institutia publica ce emite avizul tehnic favorabil pentru noile case de marcat cu jurnal electronic.
Importatorii si distribuitorii care aduc pe piata din Romania aceste aparate de marcat si solicita avizul tehnic in acest sens trebuie sa depuna la ICI urmatoarele:
- cererea prin care solicita eliberarea avizului tehnic;
- prospectul, manualele de utilizare, programare si documentatia de service, in original sau copii conforme, traduse in limba romana, pentru aparatele de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Noile case de marcat cu jurnal electronic: care sunt obligatiile firmelor
Potrivit sursei citate mai sus, firmele care vand bunuri si servicii catre populatie vor fi obligate sa treaca de la actualele case de marcat cu jurnal pe hartie la case marcat cu jurnal electronic, racordate la sistemele ANAF, pentru reducerea evaziunii fiscale.
Termenele de aplicare, amanate de mai multe ori, sunt urmatoarele, pana in prezent.
Pentru utilizarea exclusiva a caselor de marcat cu jurnal electronic termenul comun este 1 iunie 2018, pentru firmele mari si pentru firmele mijlocii.
Firmele mici au termen 1 august 2018 sa treaca si ele la casele de marcat cu jurnal electronic. Data la care se va interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rola pe suport de hartie va coincide cu data limita la care utilizatorii au obligatia sa se doteze cu noile aparate de marcat, respectiv 1 august 2018.
Obligatia introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic va reveni astfel tuturor operatorilor economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/ debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.
Puteti consulta modelul de cerere si pe cel pentru aviz tehnic aici. >>
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
KIT-ul CONTABILULUI in 2021. Solutii legale contra amenzilor de la FISCCalugareanu: ANAF finalizeaza pana la sfarsitul lui martie un proiect privind rambursarea de TVAComerciantii care NU asigura conexiunea casei de marcat cu serverul ANAF pot fi sanctionati cu amenda de pana la 10.000 leiANAF raspunde: Ce declaratii se depun in cazul in care se defecteaza casa de marcat?Inregistrarea noilor CASE DE MARCAT: Din 800.000 estimate, au fost puse in functiune sub 120.000 (date MFP)Ultimele articole
Comertul cu amanuntul si cu ridicata. Exista OBLIGATIA utilizarii casei de marcat?CASE DE MARCAT electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziMajorare cota TVA din 1 august 2025. Firmele trebuie sa ajusteze TVA in casele de marcatCasa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii eiCasa de marcat in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?Articole similare
Ministerul Economiei lucreaza la modificarea programului Start-Up NationIonut Misa: Romania depune toate eforturile pentru a deveni membru cu drepturi depline al OECDModificarea OUG 114, in spatiul public! Ce alte acte normative se mai modifica?In atentia firmelor: Se primesc din nou vouchere de vacantaSuntem datori vanduti: Guvernul s-a imprumutat peste 10 miliarde euro in doar 7 luniUltimele articole
E-Factura. Bolos anunta posibilitatea extinderii perioadei pentru care NU se aplica sanctiuniEste oficial! Tichetele de masa vor fi impozitate cu CASS de 10%, insa NU vor mai putea fi acordate si in baniGuvernul a aprobat noile masuri fiscale, cu mici rectificari. Ce prevederi au fost MODIFICATEContabilii vor plati taxe la stat pentru fiecare CIM part-time daca nu cumuleaza o norma de 8 ore/ziMFP si UiPath aduc in administratia fiscala din Romania cele mai noi tehnologii de automatizare a proceselor repetitiveArticole similare
Oficial: Explicatii privind suplimentarea sumelor oferite de stat in contul somajului tehnicReprezentare fiscala pe teritoriul Romaniei, reprezentat din stat tert. Cum se inregistreaza facturile fiscale?Note corectare erori: Rectificarea declaratiilor fiscaleANAF publica prima lista a contribuabililor persoane juridice care NU au obligatii restante, aferenta trim. III al anului 2022In ce mod stabilim impozitul in cazul optiunii pentru determinarea venitului net in sistem real?Ultimele articole
Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabileCe beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un anPFA-urile cu activitate de ridesharing. OBLIGATII FISCALE si reglementari cheieImpozitul pentru fier vechi. Temei legal si reglementari cheieImpozit dividende. Cum se impoziteaza in relatia cu persoanele juridice si fizice + MONOGRAFIE contabila utilaSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA