Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile case de marcat cu jurnal electronic trebuie sa fie avizate tehnic. Iata conditiile!

19-Dec-2017
6430

Noile case de marcat cu jurnal electronic, ce vor deveni obligatorii de la 1 iunie si 1 august 2018, adica in doua etape, trebuie sa fie avizate tehnic, inainte sa fie scoase pe piata catre companiile distribuitoare. Conform unui proiect de ordin publicat luni, pe data de 18.12.2017, pe site-ul Ministerul Finantelor Publice, pe acestea le vor inlocui treptat aparatele de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.

Potrivit site-ului startupcafe.ro, Institutul National de Cercetare - Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti este institutia publica ce emite avizul tehnic favorabil pentru noile case de marcat cu jurnal electronic.

Importatorii si distribuitorii care aduc pe piata din Romania aceste aparate de marcat si solicita avizul tehnic in acest sens trebuie sa depuna la ICI urmatoarele:

- cererea prin care solicita eliberarea avizului tehnic;

- prospectul, manualele de utilizare, programare si documentatia de service, in original sau copii conforme, traduse in limba romana, pentru aparatele de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;



- declaratia producatorului privind rezistenta la conditiile de mediu, tradusa in limba romana, in cazul celor provenite din afara tarii;

- copia Declaratiei de conformitate CE, precum si a Certificatului de Conformitate examinare CE de tip in cazul taximetrelor;

- documentatia tehnica de implementare a jurnalului electronic, precum si dispozitivele si/sau programele de citire a memoriei fiscale si programele de citire si de verificare a integritatii fisierelor jurnal electronice, traduse in limba romana, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;

- declaratia producatorului cu privire la asigurarea stocarii datelor si functionarea ceasului de timp real pe perioada minima prevazuta de normele metodologice;

- declaratia producatorului cu privire la modulul criptografic, din care sa reiasa certificarea acestuia in conformitate cu standarul prevazut de normele metodologice;

- un aparat, ca model de referinta, pentru efectuarea testelor, o memorie fiscala goala, o memorie fiscala la limita de umplere si un dispozitiv de memorare jurnal electronic;

ICI Bucuresti testeaza:

- programarea aparatului de marcat electronic fiscal;
- functiile obligatorii;
- programul aparatului de marcat electronic fiscal;
- memoria fiscala;
- jurnalul electronic;
- operarea in cadrul unui sistem de gestiune(daca este cazul);
- posibilitatile de inlaturare a situatiilor de pana.

Modelul aparatului de marcat electronic fiscal avizat tehnic este inseriat de catre ICI Bucuresti, care emite avizul tehnic si aplica o eticheta ce cuprinde numarul acestuia. Eticheta va fi aplicata astfel incat sa nu poata fi inlocuita si sa nu permita accesul in echipamentul avizat.

Noile case de marcat cu jurnal electronic: care sunt obligatiile firmelor


Potrivit sursei citate mai sus, firmele care vand bunuri si servicii catre populatie vor fi obligate sa treaca de la actualele case de marcat cu jurnal pe hartie la case marcat cu jurnal electronic, racordate la sistemele ANAF, pentru reducerea evaziunii fiscale.
Termenele de aplicare, amanate de mai multe ori, sunt urmatoarele, pana in prezent.

Pentru utilizarea exclusiva a caselor de marcat cu jurnal electronic termenul comun este 1 iunie 2018, pentru firmele mari si pentru firmele mijlocii.

Firmele mici au termen 1 august 2018 sa treaca si ele la casele de marcat cu jurnal electronic. Data la care se va interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rola pe suport de hartie va coincide cu data limita la care utilizatorii au obligatia sa se doteze cu noile aparate de marcat, respectiv 1 august 2018.

Obligatia introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic va reveni astfel tuturor operatorilor economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/ debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.

Puteti consulta modelul de cerere si pe cel pentru aviz tehnic aici. >>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016