Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Norme in vigoare: Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti

09-Mar-2012
3502
Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti in conformitate cu Titlul V din Codul fiscal are ca obiect veniturile veniturile obtinute din Romania insa art. 114 din Codul fiscal circumstantiaza necesitatea ca aceste venituri sa se plaseze in sfera celor impozabile. Din analiza art. 115 din Codul fiscal se poate constata ca nu toate veniturile sunt impozabile in Romania insa potrivit art. 115 alin. (1) lit. k) veniturile din servicii prestate in Romania sunt impozabile in Romania. In acelasi timp dreptul de impunere a acestor venituri este restans prin aplicarea conventiei pentru evitarea dublei impuneri in conditiile art. 118 din Codul fiscal.


In conditiile prezentarii certificatului de rezidenta fiscala in SUA vor fi aplicabile cu prioritate prevederile Conventiei incheiate intre Romania si SUA aprobata prin Decretul 238/1974. Art. 5 din Conventie precizeaza circumstantele in care societatea nerezidenta dobandeste un sediu permanent in statul de sursa al venitului.

Cu aplicare la cazul particular analizat alin. (4) al acestui articol stabileste ca o persoana activand in unul dintre statele contractante in contul unui rezident al celuilalt stat contractant, altul decat un reprezentant cu statut independent, caruia i se aplica paragraful (5), va fi considerata ca da nastere la un sediu permanent in statul contractant mentionat, daca o asemenea persoana are si exercita in mod obisnuit, in primul stat contractant mentionat, imputernicirea de a incheia contracte in numele acelui rezident, afara de cazul cand exercitarea unei astfel de imputerniciri se limiteaza la cumpararea de produse sau marfuri pentru acel rezident.

Aceasta prevedere limiteaza circumstantele in care nerezidentul care desfasoara o activitate in Romania realizeaza venituri prin intermediul unui sediu permanent. Aceasta delimitare permite mai apoi aplicarea prevederilor art. 7 din Conventie care statueaza la alin. (1) faptul ca profiturile industriale sau comerciale ale unui rezident al unuia dintre statele contractante vor fi scutite de impozit de celalalt stat contractant, in afara de cazul cand rezidentul are un sediu permanent in acel celalalt stat contractant.

Avand in vedere dispozitiile de mai sus si situatia prezentata se poate constata faptul ca prezenta pe teritoriul Romaniei a persoanelor fizice care pun in executare serviciul contractat cu societatea nerezidenta nu determina existenta unui sediu permanent ceea ce, in concluzie, nu permite statului de sursa a veniturilor sa impuna veniturile realizate de catre aceasta.

Asadar, in cazul prezentarii certificatului de rezidenta fiscala veniturile nerezidentului nu vor fi supuse impozitarii in Romania acesta neavand alte obligatii declarative. In cazul in care nu se prezinta certificatul venitul va face obiectul impunerii cu o cota de 16% aplicata la venitul brut platit.

Avand in vedere ca prestarea serviciului se realizeaza pe teritoriul Romaniei contractul incheiat cu societatea prestatoare va face obiectul inregistrarii la organul fiscal potrivit art. 8 alin. 7 indice 1 din Codul fiscal. Obligatia se indeplineste prin depunerea Declaratiei de inregistrare a contractelor initiale/aditionale (conexe) incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente in conditiile OMEF 2310/2007.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016