Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou de la ANAF: Aprobarea procedurii privind gestiunea CASS pentru cei care nu realizeaza venituri

23-Dec-2015
2013

Redam mai jos principalele prevederi pe care le contine proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurii privind gestiunea contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) datorata de persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, prevazute la art.180 alin.(1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru aprobarea unor formulare.

Potrivit art.180 alin.(1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele fizice care nu realizeaza venituri de natura celor mentionate la art.155 si nu se incadreaza in categoriile de persoane exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) sau in categoriile de persoane pentru care plata contributiei se suporta din alte surse, datoreaza, lunar, contributie de asigurari sociale de sanatate si au obligatia sa solicite inregistrarea la organul fiscal competent, in termen de 15 zile de la data la care se incadreaza in aceasta categorie.

Aceasta.categorie de persoane are obligatia sa depuna, odata cu solicitarea de inregistrare in categoria persoanelor fizice care nu realizeaza venituri si o declaratie in vederea stabilirii obligatiilor de plata. Stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate se face de organul fiscal competent prin decizie de impunere.

Conform art.180 alin.(2) din acelasi act normativ, contributia se calculeaza prin aplicarea cotei individuale de contributie asupra bazei de calcul reprezentand valoarea salariului minim brut pe tara si se datoreaza pe toata perioada in care persoanele sunt incadrate in aceasta categorie.

Totodata, art.180 alin.(3) din Codul fiscal stabileste ca, pentru persoanele fizice care nu au realizat venituri pe o perioada mai mare de 6 luni si nu au efectuat plata contributiei lunare pentru aceasta perioada, contributia datorata pentru luna in care solicita inregistrarea se calculeaza prin aplicarea cotei individuale asupra bazei de calcul reprezentand valoarea a de 7 ori salariul minim brut pe tara. Daca perioada in care nu s-au realizat venituri este mai mica de 6 luni si nu s-a efectuat plata contributiei
lunare pentru aceasta perioada, contributia datorata pentru luna in care solicita inregistrarea se stabileste proportional cu perioada respectiva.

De asemenea, potrivit art.183 din Codul fiscal, persoanele prevazute la art.180 care incep sa realizeze venituri de natura celor mentionate la art.155 sau se incadreaza in categoriile de persoane exceptate de la plata contributiei ori cu plata contributiei suportata din alte surse vor depune la organul fiscal competent, in termen de 15 zile de la data la care a intervenit evenimentul, o cerere de incetare a calitatii de persoana fizica fara venituri, in vederea recalcularii contributiei de asigurari sociale de sanatate.

Ca urmare, este necesara elaborarea unei Proceduri privind gestiunea contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice (CASS) care nu realizeaza venituri, prevazute la art.180 alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a formularelor necesare pentru administrarea acestei categorii de contribuabili.

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou de la ANAF: Aprobarea procedurii privind gestiunea CASS pentru cei care nu realizeaza venituri":
Rating:

Nota: 4.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari acordate de societate platitoare de impozit pe profit. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul sponsorizarii acordate de o societate platitoare de impozit pe profit? Asadar, specialistii nostri ne vor arata daca sponsorizarea este deductibila din impozitul pe profit, in situatia in care o societate romaneasca, platitoare de impozit pe profit, acorda in baza unui contract de sponsorizare o suma lunara de 400 lei catre Ambasada Bulgariei din Romania in vederea sustinerii activitatilor din domeniul educatiei, respectiv intretinerea unei...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • APAPR: Din cauza nerespectarii legii, romanii au in conturile pentru Pilonul II sume mai mici cu 17,8%
    • Din cauza nerespectarii Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, romanii au sume cu 17,8% mai mici in contul lor personal de Pilon II. De altfel, impactul la nivelul Pilonului II, tradus prin contributii nevirate, este de 1,9 miliarde de euro, dupa cum arata directorul general al fondului BCR Pensii si presedintele Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR), Radu Craciun. Prezent la o conferinta de specialitate, presedintele APAPR a subliniat ca...» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016