Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nou pachet de investitii adoptat de CE: 100 de milioane de euro pentru IMM-urile din Romania

30-Mar-2016
2028

Comisia Europeana a adoptat astazi, 29 martie, Programul Operational "Initiativa pentru IMM-uri" 2014-2020, in valoare de 100 de milioane de euro, pentru intreprinderile mici si mijlocii din Romania. Valoarea investitiei oferite prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), sub forma de garantii, este de asteptat sa creasca de patru ori - pana la 400 de milioane de euro sau mai mult - datorita efectului de parghie al investitiilor private in credite pentru IMM-uri.

Programul Romaniei este al patrulea de acest gen pentru perioada 2014-2020, iar scopul "Initiativei pentru IMM-uri" este de a incuraja statele membre sa utilizeze initiativa comuna elaborata de Comisie si Grupul Bancii Europene de Investitii (BEI) pentru a stimula accesul la finantare al intreprinderilor mici europene care se confrunta cu constrangeri financiare.

Comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu, a declarat: "Astazi Romania s-a alaturat grupului de state membre care doresc sa imbunatateasca mediul de afaceri pentru IMM-uri, prin alocarea a 100 de milioane de euro din Fondul UE pentru Dezvoltare Regionala, pentru a contribui la finantarea intreprinderilor mici si mijlocii. Intr-o tara in care IMM-urile reprezinta mai mult de 99% din numarul total de intreprinderi si care se confrunta cu nevoi serioase de finantare externa, acest program sprijina intreprinzatorii tocmai pentru a avea acces la produsele de creditare in conditii mai bune. De asemenea, aceasta initiativa le va permite IMM-urilor sa fie mai inovatoare si competitive si sa se extinda pe pietele regionale, nationale si internationale."

Viceprim-ministrul si ministrul roman al Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Vasile Dincu, a adaugat: "Tintind unul dintre cele mai critice aspecte legate de functionarea IMM-urilor din Romania – si anume: accesul la finantare – si folosind efectul multiplicator de cel putin 4 ori, Initiativa pentru IMM-uri reprezinta un instrument inovator, destinat sa stimuleze competitivitatea. Acest sprijin le va permite IMM-urilor sa reziste pe piata, sa depaseasca cu succes primele etape ale activitatii lor si le va ajuta apoi sa se dezvolte, pentru a putea concura pe piata globala. Totodata, prin partajarea riscurilor, Initiativa pentru IMM-uri creeaza un cadru din care au de castigat atat intreprinzatorii - prin cereri de imprumuturi financiare -, cat si intermediarii financiari - prin oferte de credite -, fiind creat astfel un mediu sigur pentru derularea afacerilor."

Context
O evaluare din 2013 a "Initiativei pentru IMM-uri" a UE scoate in evidenta rezultatele unui studiu care mentioneaza dificultatile in obtinerea de finantare externa si estimarea valorii creditelor de care firmele ar avea nevoie, dar care nu pot fi obtinute de la sistemul bancar. Acesta arata ca, pentru o mare parte a IMM-urilor din Romania, accesul la finantare reprezinta cea mai mare preocupare a antreprenorilor.

O alta evaluare recenta realizata pentru Romania estimeaza deficitul de finantare externa pentru IMM-uri la aproximativ 3,4 miliarde de euro pana in 2020, acoperind nevoia de diferite tipuri de instrumente financiare (garantii, imprumuturi cu risc impartit, micro-creditare, investitii de capital).

Cele 100 de milioane de euro prevazute pentru programul "Initiativa pentru IMM-uri" au fost realocate din Programul Operational Regional 2014-2020, unde au fost initial planificate pentru garantii. Pastrand acest obiectiv initial, programul "Initiativa pentru IMM-uri" va pune in aplicare schema intr-un mod mai eficient, datorita implicarii grupului BEI si a fondurilor programului "Orizont 2020".

In data de 6 august 2014, a fost incheiat Acordul de parteneriat intre Comisia Europeana si Romania, care stabileste strategia pentru utilizarea optima a Fondurilor structurale si de investitii europene pentru perioada 2014-2020 (IP-14-907). Romania va primi 23 de miliarde de euro din totalul fondurilor politicii de coeziune din perioada 2014-2020.

Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) are ca scop consolidarea coeziunii economice si sociale in Uniunea Europeana, prin reducerea dezechilibrelor dintre regiunile sale. FEDR va investi mai mult de 197 de miliarde de euro in regiunile din Europa pe parcursul perioadei 2014-2020.

Sursa: Reprezentanta Comisiei Europene in Romania

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016