Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nou: Proiect de ordin privind aprobarea procedurii de reducere a normei de venit in cazul activitatilor agricole

16-Mar-2016
1496

Avand in vedere faptul ca, incepand cu 1 ianuarie 2016, au intrat in vigoare dispozitiile Legii 227/2015 privind Codul fiscal si ale Legii 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, a fost necesara adaptarea corespunzatoare a procedurii de reducere a normei de venit in cazul activitatilor agricole, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF 2204/2015.

Prin procedura de reducere a normei de venit, in cazul activitatilor agricole, se reglementeaza aspecte privind:

- detalierea ocnidtiilor pe care trebuie sa le indeplineasca contribuabilii care desfasoara activitati agricole pentru a beneficia de facilitatea prevazuta de lege;

- modalitatea de constatare a pagubelor inregistrate de productia vegetala/animala si stabilirea pierderii;

- modalitatea de reducere a venitului net anual.

Actualizarea procedurii, potrivit modificarilor legislative sus-mentionate, priveste, in principal, urmatoarele aspecte:

- actualizarea temeiului de drept si a unor referinte legislative;
- actualizarea conditiilor in care contribuabilii pot beneficia de reducerea normei de venit, potrivit art. 106 alin. (5) din Legea 227/2015


- actualizarea componentei comisiei care constata pagubele si evalueaza pierderile din productia agricola.

Prin prezentul proiect de ordin se propune actualizarea procedurii de reducere a normei de venit, in cazul activitatilor agricole, in conditiile prevazute la art. 106 alin. (5) si (6) din Codul fiscal, precum si aprobarea modelului si continutului urmatoarelor formulare, utilizate in aplicarea procedurii de reducere a normei de venit:

a) "Cerere pentri constatarea pagubelor si evaluarea pierderilor produse de calamitatile naturale in cazul culturilor agricole/efectivelor de animale";
b) "Proces-verbal de constatare si evaluare a pagubelor"
c) "Cerere privind reducerea venitului anual din activitati agricole, stabilit pe baza de norme de venit";
d) "Referat privind reducerea venitului anual din activitati agricole, stabilit pe baza de norme de venit"
e) "Decizie de respingere a cererii privind reducerea venitului anual din activitati agricole, stabilit pe baza de norme de venit", cod 14.13.02.13/r.c.

Potrivit art. 106 alin. (7) din Codul fiscal, procedura de reducere a normei de venit, in cazul activitatilor agricole se stabileste prin ordin al presedintelui ANAF, cu avizul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.

Sursa: Finante Arges

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Nou: Proiect de ordin privind aprobarea procedurii de reducere a normei de venit in cazul activitatilor agricole":
Rating:

Nota: 2.75 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016