
Raportul Special
realizat de specialisti
Noul formular 088 a fost adoptat prin OANAF 2048 publicat in Monitorul Oficial nr. 533 din 15/07/2016 si se va utiliza incepand cu 01 august 2016.
In cazul persoanelor impozabile, societati infiintate in baza Legii nr. 31/1990, care sunt inregistrate in scopuri de TVA, formularul se va depune, la solicitarea organelor fiscale competente, in situatia in care prezinta risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal central desemnat in acest scop.
Formularul a fost simplificat prin diminuarea numarului de intrebari, de la 20 la 12, si reducerea numarului de documente ce trebuiesc anexate.
In noul formular se vor raporta:
1. Informatii privind locul de desfasurare a activitatii economice: PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025 Registrul de Evidenta Fiscala PFA Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
- la sediul social/profesional sau la sedii secundare (puncte de lucru), cu prezentarea de informatii privind activitatea principala desfasuarata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala si perioada de valabilitate a contractului.
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
- in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru), caz in care se vor declara adresa completa unde se desfasoara activitati proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru)
Prezentarea activitatii economica desfasurata sau pe care persoana impozabila intentioneaza sa o desfasoare, indicand, dupa caz, principalii clienti/furnizori.
Informatii privind intentia de a efectua investitii in legatura cu domeniul principal de activitate (adresa , durata de realizare, valoare estimata, numar/data autorizatie de construire).
2. Informatii privind detinerile asociatiilor si/sau administratorilor, respectiv:
a) daca au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile - societati infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, inclusiv persoana impozabila pentru care se depune declaratia:
- la care a fost declansata procedura insolventei;
- in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.
b) au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, respectiv membri ai unor intreprinderi familiale:
- la care a fost declansata procedura insolventei;
- in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.
3. Tipul de viza detinuta - pentru cetatenii non-UE care detin calitatea de administrator.
4. Precizari privind conturile bancare in numele persoanei impozabile, active la data depunerii declaratiei, deschise in tara/strainatate precum si beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara/strainatate in numele persoanei impozabile.
5. Informatii privind modul de organizare si conducere a contabilitatii si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii.
6. Datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale pentru persoana impozabila.
7. Numarul contractelor individuale de munca. In cazul in care persoana impozabila nu are incheiate contracte individuale de munca se va preciza motivul pentru care activitatea desfasurata nu presupune incheierea unor astfel de contracte de munca.
8. Informatii privind veniturile brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice.
9. Studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia.
10. Informatii privind detinerile de active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.
11. Precizari privind intentia de a efectua, in urmatoarele 12 luni:
a) operatiuni intracomunitare;
b) achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).
12. Informatii privind creditarile efectuate de catre asociati si/sau administratori la persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii declaratiei, calitatea de asociat si/sau administrator.
Conform unui comunicat ANAF informatiile rezultate din Declaratia 088 vor fi analizate doar agregat, in ansamblul lor, printr-un algoritm informatic automatizat, iar evaluarea izolat unui singur criteriu, precum nivelul studiilor, este irelevanta pentru atribuirea codului de TVA
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Noua procedura privind reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor al caror cod de TVA a fost anulat anterior din oficiuModificari TVA: Formularele 088 si 098 incepand cu data de 3 august 2015Ordinul 17/2015. Conditionarea inregistrarii in scopuri de TVACum a modificat OpANAF 20148/2016 din nou Formularul 088?Top reclamatii catre Comisia de hartii. Ce ii doare cel mai tare pe contribuabilii romani?Ultimele articole
DOSAR FORMULARUL 088: Noutati, documente, procedura de completare si tot ce trebuie sa stiti despre Declaratia 088Noul FORMULAR 088 utilizat pentru inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor infiintate in baza legii societatilor nr. 31/1990Cod TVA anulat si deducere TVA din facturi emise inainte de anulare. Cum procedam?Schimbare asociati. Care va fi termenul-limita pentru depunere FORMULAR 088?Ce documente vor insoti Declaratia 088 de la 1 august?Articole similare
NOUL FORMULAR 088 utilizat pentru inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor infiintate in baza legii societatilor nr. 31/1990DOSAR FORMULARUL 088: Noutati, documente, procedura de completare si tot ce trebuie sa stiti despre Declaratia 088Articole similare
Cum completati Formularul 088 de la 1 august? Procedura completa si noile modificariBuletin informativ ANAF: Acte cu incidenta fiscala din perioada 9-15 iulie 2016DOSAR FORMULARUL 088: Noutati, documente, procedura de completare si tot ce trebuie sa stiti despre Declaratia 088Articole similare
Noul formular 088 utilizat pentru inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor infiintate in baza legii societatilor nr. 31/1990Procedura de obtinere a codului de TVA si achizitie teren construibil. Cum tratam facturile si cum se aplica taxarea inversa?Reinregistrarea in scopuri de TVA. Cum facem ajustarea pozitiva?Buletin informativ ANAF: Acte cu incidenta fiscala din perioada 9-15 iulie 2016Modificarile majore in domeniul TVA dupa aprobarea OANAF 605/2017Ultimele articole
DOSAR FORMULARUL 088: Noutati, documente, procedura de completare si tot ce trebuie sa stiti despre DECLARATIA 088Cum completati Formularul 088 de la 1 august? Procedura completa si noile modificariSchimbare asociati. Care va fi termenul-limita pentru depunere Formular 088?Ce documente vor insoti DECLARATIA 088 de la 1 august?De la 1 iulie DECLARATIA 088 va avea doar 13 intrebariArticole similare
Declaratii fiscale cu termen in luna iunie 2016. Ce formulare se depun la ANAF?TOATE declaratiile fiscale obligatorii in 2016: termene, exemple si recomandariIn atentia firmelor: Declaratia 394 este completata conform noilor reglementari?Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA