Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OFICIAL! A fost publicat noul model al Declaratiei 112 in contextul crizei generate de Covid-19. Modificarile aduse formularului

30-Oct-2020
4243

In Monitorul Oficial nr. 1005 din 29 octombrie 2020 a fost publicat Ordinul comun 2814/ 1536/ 1806/ 2020 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate".

Astfel, conform noului act normativ, a fost publicat un nou model de formular pentru Declaratia 112, in contextul noilor masuri luate de Guvern.

Pentru Soft A, actualizat in data de 21.10.2020, click AICI.
Pentru Soft J, actualizat in data de 22.09.2020, click AICI.
Pentru Anexa validari, actualizat in data de 04.06.2020, click AICI.

Modificari legislative inglobate in D112:

-Legea nr.19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, cu modificarile si completarile ulterioare;

-Legea nr. 234/2019 pentru modificarea si completarea OUG nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic;

-Legea nr. 188/2020 pentru modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice;

-OUG nr. 108/2020 pentru completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice; 

-OUG nr. 120/2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de SARS-CoV-2;

-OUG nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului Sars-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca; 

-OUG nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului Sars-CoV-2; 

Modificarile aduse Declaratiei 112:


- introducerea unor noi casete in anexa 1.1. - anexa angajator, sectiunile C2, C3, E2 si E3, pentru centralizarea distincta a concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca, ca urmare a bolii Covid-19, pentru care se impune masura carantinarii sau masura izolarii; 

- introducerea unor noi casete in anexa 1.2. - anexa asigurat - sectiunea B.4 pentru declararea distincta a bazelor de calcul ale indemnizatiilor acordate in baza dispozitiilor art. XI alin. (11) din OUG nr. 30/2020 si in baza dispozitiilor art. 1 alin. (4) si art. 3 alin. (1) din OUG nr. 132/2020, precum si a contributiei de asigurari sociale aferente;

- actualizarea unor casete din anexa 1.2. - anexa asigurat - sectiunea B.1. pentru includerea prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG nr. 132/2020, prevederilor OUG nr. 120/2020, precum si a prevederilor OUG nr. 147/2020; 

- actualizarea unor casete din anexa 1.2. - anexa asigurat - sectiunea B.4. centralizator pentru includerea prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG nr. 132/2020, prevederilor OUG nr. 120/2020, precum si a prevederilor OUG nr. 147/2020; 

- introducerea unor noi tipuri de asigurati in Nomenclatorul "Tip asigurat" din anexa nr. 4 a formularului dupa cum urmeaza:

-salariat care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 1 alin.(4) din OUG nr. 132/2020, suportata din bugetul asigurarilor de somaj; 
-membru cooperator, salariat in baza conventiei individuale de munca, prevazuta de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 3 alin. (1) din OUG 132/2020, pentru care nu se datoreaza contributia asiguratorie pentru munca; 
-salariat care beneficiaza de indemnizatia acordata conform OUG nr. 147/2020; 
-persoane fizice ale caror contracte individuale de munca au fost desfacute ca urmare a concedierii colective, conform legii, care primesc plati compensatorii calculate pe baza salariilor medii nete pe unitate; 
-modificarea denumirii tipului de asigurat evidentiat in declaratie la nr. 5 - Persoane fizice disponibilizate prin concedieri colective, care primesc compensatii banesti individuale, suportate din fondul de salarii, potrivit dispozitiilor prevazute in contractul de munca; 
-persoane fizice care incaseaza venituri din salarii si asimilate salariilor sau venituri al caror tratament fiscal este cel asimilat veniturilor din salarii si asimilate salariilor si care nu se regasesc, in perioada de raportare, in celelalte tipuri de asigurati prevazute in nomenclatorul "tip asigurat" din anexa nr. 4. 

Acest tip de asigurat va fi folosit numai in situatia interventiilor legislative care conduc la modificarea prezentului ordin.

- introducerea in Anexa 5 - Nomenclatorul "Indicativ conditii speciale" a doua noi valori aferente celor doua noi locuri de munca in conditii speciale, introduse prin Legea nr. 234/2019 si OUG nr. 10/2020; 

Prevederile se aplica incepand cu 1 noiembrie 2020.

Extras din Ordinul comun nr. 2814/1536/1806/2020:

In temeiul art. 147 alin. (17) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor publice, ministrul muncii si protectiei sociale si ministrul sanatatii emit urmatorul ordin:

Articolul 1

(1) Se aproba modelul si continutul formularului 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate“, precum si anexele nr. 1.1 „Anexa angajator“ si nr. 1.2 „Anexa asigurat“ la acesta, prevazute in anexa nr. 1.

(2) Anexa nr. 1.1 „Anexa angajator“ si anexa nr. 1.2 „Anexa asigurat“ fac parte integranta din formularul prevazut la alin. (1).

(3) Se aproba nomenclatoarele prevazute in anexele nr. 2-5.

(4) Declaratia prevazuta la alin. (1) este o declaratie de impunere in sensul art. 1 pct. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 2

Formularul prevazut la art. 1 se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 6.

Articolul 3

Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, institutiile si persoanele fizice prevazute la art. 68^1 alin. (2), art. 72 alin. (2), art. 84 alin. (8), art. 125 alin. (8)-(9), art. 147 alin. (1), (12) si (13), art. 151 alin. (5) si (6), art. 169 alin. (1), art. 174 alin. (5) si (6), art. 220 alin. (1) si (2) si art. 220^7 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia depunerii declaratiei prevazute la art. 1 prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Articolul 4

Caracteristicile de editare, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului prevazut la art. 1 sunt stabilite in anexa nr. 7 la prezentul ordin.

Articolul 5

Anexele nr. 1-7*) fac parte integranta din prezentul ordin.
*) Anexele nr. 1-7 se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1005 bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial“, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.

Articolul 6

Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu data de intai a lunii urmatoare publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Articolul 7

Directiile de specialitate si structurile subordonate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Ministerului Sanatatii, precum si directiile de specialitate si structurile subordonate sau cele care functioneaza sub autoritatea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Articolul 8

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici