Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OG nr. 40/2015 privind modificarea OUG nr. 9/2013: Timbrul de mediu pentru autovehicule

01-Sep-2015
3278

Va prezentam mai jos Ordonanta Guvernului nr. 40/2015 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 655 din 31 august 2015.

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. III.3 din Legea nr. 182/2015 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 119 din 4 martie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 37/2014, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 4, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins: „e) cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat in situatia autovehiculelor pentru care s-a emis decizie de restituire a taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, in conformitate cu prevederile art. 12.”

2. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 12. - (1) Contribuabilii care au achitat taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii, pot solicita restituirea acesteia prin cerere adresata organului fiscal competent, in termenul de prescriptie prevazut de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


(2) Sumele prevazute la alin. (1), precum si dobanzile datorate contribuabilului pentru perioada cuprinsa intre data perceperii taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si data restituirii acesteia se achita catre persoana prevazuta la alin. (1), potrivit prevederilor art. 117 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe parcursul a 5 ani calendaristici, prin plata in fiecare an a 20% din valoarea acestora, iar plata transelor anuale se efectueaza conform graficului stabilit de organul fiscal competent.



(3) Cererile de restituire ale persoanelor prevazute la alin. (1) se solutioneaza in conformitate cu prevederile art. 70 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin decizie care se comunica persoanei interesate in termen de maximum 10 zile de la emitere.

(4) Impotriva deciziei organului fiscal, precum si in cazul nesolutionarii cererii de restituire in termenul prevazut la alin. (3), persoana interesata poate face contestatie in conditiile titlului IX din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei sau, dupa caz, de la implinirea termenului in care trebuia solutionata cererea de restituire.

(5) Organul competent, prevazut la art. 209 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, solutioneaza contestatia in termenul prevazut la art. 70 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin decizie care se comunica de indata contestatorului.


(6) Deciziile emise in solutionarea contestatiilor pot fi contestate la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(7) Sumele prevazute la alin. (1), precum si dobanzile calculate pana la data platii integrale se actualizeaza cu indicele preturilor de consum publicat pe portalul Institutului National de Statistica la data emiterii deciziei de restituire.


(8) Procedura de efectuare a platii sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum si dobanzile calculate pana la data platii integrale va fi stabilita prin ordin al ministrului mediului, apelor si padurilor si al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(9) Restituirea sumelor prevazute la alin. (1) se face de catre organul fiscal competent, de la bugetul Fondului pentru mediu sau bugetul de stat, dupa caz, din contul de venituri bugetare in care a fost incasata suma in contul bancar indicat de catre solicitant prin cererea sa de restituire.”

3. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 15. - (1) In vederea stimularii achizitionarii de vehicule nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, persoanele fizice, persoanele juridice, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice care achizitioneaza autovehicule pur electrice sau autovehicule noi electrice hibride, apartinand categoriilor de folosinta M1 si N1, astfel cum sunt acestea definite in RNTR 2, beneficiaza de un tichet, pentru fiecare autovehicul achizitionat, denumit in continuare ecotichet

(2) Ecotichetul se suporta din bugetul Fondului pentru mediu si are o valoare de 20.000 lei pentru achizitionarea unui autovehicul pur electric si o valoare de 5.000 lei pentru achizitionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursa de alimentare externa, care genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 50g/km


(3) Criteriile de eligibilitate, modalitatea de utilizare, precum si metodologia de finantare se stabilesc prin Ghidul de finantare a programului aprobat prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului”.

Art. II. - Dreptul contribuabililor prevazut la art. 12 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 37/2014, astfel cum aceasta a fost modificata prin prezenta ordonanta, de a cere restituirea se naste la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, indiferent de momentul la care s-a perceput taxa.

Art. III. - Ordinul ministrului mediului, apelor si padurilor si al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind aprobarea Procedurii de efectuare a platii sumelor reprezentand taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum si dobanzile calculate pana la data platii integrale, prevazut la art. 12 alin. (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 37/2014, astfel cum a fost modificat prin prezenta ordonanta, va fi emis in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

PRIM-MINISTRU, VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Gabriel Oprea
Ministrul mediului, apelor si padurilor, Gratiela Leocadia Gavrilescu
Ministrul finantelor publice, Eugen Orlando Teodorovici
Ministrul afacerilor externe, Bogdan Lucian Aurescu

Bucuresti, 26 august 2015.
Nr. 40.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


Articole similare

Modificari privind timbrul de mediu
Mai multe articole despre og 40/2015




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016