Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OG nr. 40/2015 privind modificarea OUG nr. 9/2013: Timbrul de mediu pentru autovehicule

01-Sep-2015
2007

Va prezentam mai jos Ordonanta Guvernului nr. 40/2015 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 655 din 31 august 2015.

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. III.3 din Legea nr. 182/2015 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 119 din 4 martie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 37/2014, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 4, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins: „e) cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat in situatia autovehiculelor pentru care s-a emis decizie de restituire a taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, in conformitate cu prevederile art. 12.”

2. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 12. - (1) Contribuabilii care au achitat taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii, pot solicita restituirea acesteia prin cerere adresata organului fiscal competent, in termenul de prescriptie prevazut de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


(2) Sumele prevazute la alin. (1), precum si dobanzile datorate contribuabilului pentru perioada cuprinsa intre data perceperii taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si data restituirii acesteia se achita catre persoana prevazuta la alin. (1), potrivit prevederilor art. 117 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe parcursul a 5 ani calendaristici, prin plata in fiecare an a 20% din valoarea acestora, iar plata transelor anuale se efectueaza conform graficului stabilit de organul fiscal competent.

(3) Cererile de restituire ale persoanelor prevazute la alin. (1) se solutioneaza in conformitate cu prevederile art. 70 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin decizie care se comunica persoanei interesate in termen de maximum 10 zile de la emitere.

(4) Impotriva deciziei organului fiscal, precum si in cazul nesolutionarii cererii de restituire in termenul prevazut la alin. (3), persoana interesata poate face contestatie in conditiile titlului IX din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei sau, dupa caz, de la implinirea termenului in care trebuia solutionata cererea de restituire.

(5) Organul competent, prevazut la art. 209 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, solutioneaza contestatia in termenul prevazut la art. 70 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin decizie care se comunica de indata contestatorului.


(6) Deciziile emise in solutionarea contestatiilor pot fi contestate la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(7) Sumele prevazute la alin. (1), precum si dobanzile calculate pana la data platii integrale se actualizeaza cu indicele preturilor de consum publicat pe portalul Institutului National de Statistica la data emiterii deciziei de restituire.


(8) Procedura de efectuare a platii sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum si dobanzile calculate pana la data platii integrale va fi stabilita prin ordin al ministrului mediului, apelor si padurilor si al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(9) Restituirea sumelor prevazute la alin. (1) se face de catre organul fiscal competent, de la bugetul Fondului pentru mediu sau bugetul de stat, dupa caz, din contul de venituri bugetare in care a fost incasata suma in contul bancar indicat de catre solicitant prin cererea sa de restituire.”

3. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 15. - (1) In vederea stimularii achizitionarii de vehicule nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, persoanele fizice, persoanele juridice, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice care achizitioneaza autovehicule pur electrice sau autovehicule noi electrice hibride, apartinand categoriilor de folosinta M1 si N1, astfel cum sunt acestea definite in RNTR 2, beneficiaza de un tichet, pentru fiecare autovehicul achizitionat, denumit in continuare ecotichet

(2) Ecotichetul se suporta din bugetul Fondului pentru mediu si are o valoare de 20.000 lei pentru achizitionarea unui autovehicul pur electric si o valoare de 5.000 lei pentru achizitionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursa de alimentare externa, care genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 50g/km


(3) Criteriile de eligibilitate, modalitatea de utilizare, precum si metodologia de finantare se stabilesc prin Ghidul de finantare a programului aprobat prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului”.

Art. II. - Dreptul contribuabililor prevazut la art. 12 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 37/2014, astfel cum aceasta a fost modificata prin prezenta ordonanta, de a cere restituirea se naste la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, indiferent de momentul la care s-a perceput taxa.

Art. III. - Ordinul ministrului mediului, apelor si padurilor si al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind aprobarea Procedurii de efectuare a platii sumelor reprezentand taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum si dobanzile calculate pana la data platii integrale, prevazut la art. 12 alin. (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 37/2014, astfel cum a fost modificat prin prezenta ordonanta, va fi emis in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

PRIM-MINISTRU, VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Gabriel Oprea
Ministrul mediului, apelor si padurilor, Gratiela Leocadia Gavrilescu
Ministrul finantelor publice, Eugen Orlando Teodorovici
Ministrul afacerilor externe, Bogdan Lucian Aurescu

Bucuresti, 26 august 2015.
Nr. 40.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OG nr. 40/2015 privind modificarea OUG nr. 9/2013: Timbrul de mediu pentru autovehicule":
Rating:

Nota: 4.67 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Modificari privind timbrul de mediu
Mai multe articole despre og 40/2015




Subiectele saptamanii

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica privind incasarea dividendelor in 2018. Bonificatie plata pana la data de 15 decembrie
    • O persoana fizica transmite online, in 2018, Declaratia Unica pentru dividendele incasate in 2018. Suma incasata este singurul venit din cele enumerate in declaratie si depaseste plafonul de 12 salarii minime. In aceasta situatie, este clar ca se datoreaza CASS. Intrebarea cititorului nostru este urmatoarea: Daca se decide virarea anticipata a acestei sume pana la 15.12.18, se poate vira cu 10% mai putin? Raspunsul specialistului Art. 174 din Codul fiscal stabileste dupa cum urmeaza: "(3)...» citeste mai departe aici

  • Olguta Vasilescu: Opozitia ar putea ataca Legea pensiilor, din cauza impactului mare pe care il are
    • Fostul ministru al Muncii, Lia Olguta Vasilescu, este de parere ca Opozitia sau chiar presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, ar putea sa atace legea pensiilor la CCR, dat fiind impactul foarte mare pe care aceasta il are in economia romaneasca. "Aceasta lege (a pensiilor, n.r.) a reusit, prin formula de calcul pe care am gasit-o si pe care stiti foarte bine ca am simulat-o un an de zile, sa rezolve foarte multe dintre inechitatile legii. Sigur ca dumnealor (liderii sindicali, n.r.) au venit cu...» citeste mai departe aici

  • Premierul Romaniei: Bugetul pe 2019 prevede si un fond de investitii locale
    • Premierul Romaniei, Viorica Dancila, a declarat, luni, ca in bugetul pe 2019 se va regasi si un fond de investitii locale care permite administratiei locale sa opteze, fiecare, pentru cate doua proiecte de finantare, pentru canalizare, apa sau renovarea scolii. Prim-ministrul sustine ca Ordonanta de Urgenta prin care va fi adoptat acest fond de investitii locale ar urma sa fie adoptata la prima sedinta a Guvernului. „Acest fond de investitii o sa il avem in bugetul pe 2019, fiecare...» citeste mai departe aici

  • Patru lucruri pe care ar trebui sa le stie orice angajator despre salariul minim in 2019
    • Hotararea de Guvern prin care se stabileste ca salariul minim pe economie creste de la inceputul anului viitor a fost publicata in Monitorul Oficial din prima parte a lunii decembrie 2018. HG nr. 937/2018 (care poate fi consultata integral la finalul articolului) stabileste ca de la 1 ianuarie 2019 salariul minim pe economie se va acorda diferentiat. Nu comentam faptul ca pot exista aspecte discriminatorii in aceasta masura, ci doar analizam lucruri care ar putea fi de interes pentru cititorii...» citeste mai departe aici

  • Ce servicii juridice poate oferi o casa de avocatura profesionista din Bucuresti
    • Nevoia solutionarii problemelor de ordin juridic pe care le poate intampina o companie continua sa fie din ce in ce mai stringenta pe piata indiferent de domeniul in care isi desfasoara activitatea comerciala. Orice firma are nevoie, la un moment dat, de o casa de avocatura profesionala care sa inteleaga problemele juridice cu care se confrunta si sa ofere cele mai eficiente solutii intr-un timp cat mai scurt. Prin intermediul unor concepte bine ancorate in contextul actual, o casa de avocatura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016