
Raportul Special
realizat de specialisti
In Monitorul Oficial, Partea I nr. 467 din 04 mai 2021 a fost publicata Ordonanta de urgenta nr. 35/2021 pentru modificarea Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din 4 mai 2021, suma totala a creantelor salariale suportate din Fondul de garantare nu poate depasi 4 salarii medii brute pe economie pentru fiecare salariat.
Creantele salariale reprezinta drepturi salariale si alte drepturi banesti datorate si neplatite salariatului la data si, dupa caz, in transele prevazute in contractul individual de munca si/sau contractul colectiv de munca, asupra carora nu a intervenit prescriptia dreptului la actiune, si se suporta pentru o perioada de 4 luni consecutive.
O alta solicitare privind plata creantelor salariale poate fi facuta numai daca perioada prevazuta este mai mica de 4 luni.
Art. I. -
Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 25 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 5, alineatul (6) va avea urmatorul cuprins:
"
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Examen Consultant Fiscal 2025
Manual de politici contabile - Stick USB
2. La articolul 14, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
Art. 14. -
(1) Suma totala a creantelor salariale suportate din Fondul de garantare nu poate depasi cuantumul a 4 salarii medii brute pe economie pentru fiecare salariat."
3. La articolul 15, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
"
Art. 15. -
(1) Creantele salariale prevazute la art. 13 alin. (1) lit. a) si c)-e) reprezinta drepturi salariale si alte drepturi banesti datorate si neplatite salariatului la data si, dupa caz, in transele prevazute in contractul individual de munca si/sau contractul colectiv de munca, asupra carora nu a intervenit prescriptia dreptului la actiune, si se suporta pentru o perioada de 4 luni consecutive.
. . . . . . . . . .
(3) O alta solicitare privind plata creantelor salariale poate fi facuta numai daca perioada prevazuta la alin. (2) este mai mica de 4 luni."
Art. II. -Cererile prevazute la art. 19 alin. (1) si (2) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, depuse anterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se solutioneaza potrivit prevederilor legale in vigoare la momentul depunerii acestora.
Art. III. -
in termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul României va modifica, in mod corespunzator, Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1.850/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Studiu de caz: Ce inregistrari contabile se fac pentru contributiile salariale?Regim fiscal al preluarii gratuite a unei creante. Cum va proceda firma?Florin Jianu vede actualmente impozitarea cu 1% a microintreprinderilor ca fiind neutraAnunt de greva generala din cauza trecerii CAS si CASS de la angajator la salariatVIDEO: Fond garantare CREANTE SALARIALEUltimele articole
Impozitul pe veniturile din alte surse - Capitolul X - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscalCalcul salariu si contributii cu cotele din anul 2018Cesiune creanta si creditare societate. Ce tratament fiscal se aplica?Cesiune parti sociale la valoarea nominala si cesiune imprumut asociat. Ce implicatii fiscale apar?Zoom fiscal: Impunerea veniturilor din alte surse in anul 2016Articole similare
Proiect MFP. Partea 2. Formularul 070Scutirile de la plata impozitului: pentru ce contribuabili se aplicaCine e scutit de plata impozitului pe profitContributii sociale asociatie de proprietariOltchim are sanse mari sa intre in falimentUltimele articole
Firmele care nu au apucat sa depuna D700 pana pe 31 martie 2024 o mai pot face pana pe 15 aprilie 2024Conditii microintreprindere 2024. Clarificari cu privire la regula prin care o persoana nu mai poate detine mai multe firmeMicrointreprinderi in 2024: Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca firmele suspendate pentru a-si relua activitateaConditii microintreprinderi 2024. Cum se calculeaza plafonul de 500.000 euro in cazul intreprinderilor legate?Microintreprinderile NU sunt obligate sa ramana la acest sistem de impunere si in 2023. In ce conditii va trebui depusa D 700?Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA