
Raportul Special
realizat de specialisti
Intrebare
O societate comerciala romana are imprumuturi pe termen lung de la asociatii sai, persoane fizice straine, fara dobanda. In anul 2009, cheltuiala cu diferenta de curs valutar aferenta acestor imprumuturi a fost nedeductibila fiscal datorita faptului ca societatea a avut capital propriu negativ.
In trimestrul 1 al anului 2010, imprumuturile genereaza venituri din diferente de curs valutar.
Daca, in cazul in care capitalul propriu este negativ si in anul 2010, se pot prelua cheltuielile nedeductibile din 2009 ca fiind deductibile in 2010?
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Raspuns
Se reporteaza in perioadele urmatoare si se considera deductibile pierderile nete din diferente de curs valutar considerate nedeductibile in anii anteriori, numai daca in perioadele urmatoare capitalurile proprii sunt pozitive, respectiv daca gradul de indatorare este mai mic sau egal decat 3.
Daca si in 2010 capitalul propriu este negativ, nu se acorda deductibilitate pierderii nete din diferente de curs valutar considerata nedeductibila la calculul impozitului pe profit in anul 2009. Acestea se reporteaza pentru acordare deductibilitate in perioada fiscala in care capitalurile proprii au devenit pozitive.
Legea nu impune o limita de timp (un numar de ani) in care se pot reporta pierderiele din diferente de curs valutar considerate nedeductibile. Atentie, la analiza deductibilitatii diferentelor de curs valutar aferente unor astfel de imprumuturi luati in considerare pierderea neta din diferente de curs valutar inregistrata in perioada fiscala respectiva, aceasta pierdere fiind calculata ca diferenta dintre venituri si cheltuieli din diferente de curs valutar, cazul in care cheltuielile depasesc veniturile.
Nu luati in considerare numai cheltuiala cu diferenta de curs valutar, tineti cont si de veniturile de aceasta natura inregistrate in perioada fiscala respectiva, conform art. 23 alin. 3 din Codul fiscal.
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Declaratia 101 pentru anul 2018. DEDUCTIBILITATEA CHELTUIELILOR cu dobanzile si a altor costuri echivalente dobanziiStudiu de caz: Deductibilitatea cheltuililor aferente combustibilului conform OUG nr. 34 din 2009Impozitul pe venituri din activitati independenteTratament contabil si fiscal al unei asocieri in participatiuneValabil inca din 1 ianuarie 2024! Modificari IMPORTANTE privind cheltuielile deductibile si nedeductibileUltimele articole
Achizitia unui apartament pe firma. Conditii, TVA, contabilitate si DEDUCTIBILITATEA CHELTUIELILORFiscalitatea service-urilor auto si comertului cu autoturisme: 5 zone unde o incadrare gresita poate costa scumpCompania ta lucreaza cu Booking sau Airbnb? Afla cate obligatii fiscale ascunde un simplu comision de platformaBunuri lipsa din gestiune: ce documente justificative te apara la un control ANAFRegimul TVA si DEDUCTIBILITATEA CHELTUIELILOR cu casarea mijloacelor fixeArticole similare
Declararea castigurilor din transferul titlurilor de valoarePierderi tehnologice. Se pot calcula perisabilitati?Ministerul Finantelor Publice: Raportul privind executia bugetara pe trimestrul I 2016Articole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul II (partea a V-a)Calcul grad indatorare imprumuturi institutii creditare. Cum tratam diferentele de curs la furnizori?Studiu de caz: Implicatiile fiscale aferente dobanzii factoring si limitari ale deduceriiRevista Romana de Fiscalitate nr. 35, Ianuarie 2010Revenire contract imprumut in valuta. Se face reevaluarea creditului?Ultimele articole
ATENTIE! Microintreprinderi: baza impozabila si plafonul de 100.000 de euro - cum se calculeaza si cand se trece la impozit pe profitTrecere de la micro la profit in 2026. Ce venituri intra in plafonul de 100.000 euroMicrointreprindere in 2024. Cum se stabileste baza impozabila a veniturilorImpozitul minim pe cifra de afaceri. Exemplu de calculImpozitul minim, modificat prin Legea nr. 296/2023! Solutii pentru cele 14 neclaritati majore care apar in practicaSfaturi de la experti
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA