Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ministerul Finantelor Publice: Raportul privind executia bugetara pe trimestrul I 2016

03-Mai-2016
433

Bugetul general consolidat a inregistrat un excedent in valoare de 3,01 miliarde de lei (0,4% din PIB), in tinta de deficit stabilita pentru trimestrul I.

Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 55,57 miliarde de lei, reprezentand 7,3% din PIB, au inregistrat o crestere cu 1,1% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Gradul de realizare a programului de incasari a fost de 96,8%.

Veniturile fiscale colectate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt cu 6,7% mai mari fata de programul primului trimestru al anului 2016. Este vorba despre veniturile incasate in contul principalelor patru componente ale bugetului general consolidat, respectiv: bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.

Evolutia veniturilor bugetului general consolidat se prezinta astfel:

Colectarile din impozitul pe profit au fost de 3,95 miliarde de lei ?i au reprezentat 0,5% din PIB, gradul de colectare fiind de 118,8%. Evolutia pozitiva a incasarii din impozitul pe profit se datoreaza si reducerii numarului de firme care au inregistrat pierderi nete, la jumatatea anului 2015 - peste 56 de mii de companii, comparativ cu 64 de mii de companii la jumatatea anului anterior.
Colectarile din impozitul pe venit au fost de 6,67 miliarde de lei ?i au inregistrat un grad de colectare de 102,6%.
Colectarile din impozitele ?i taxele pe proprietate s-au realizat in proportie de 74,1%. Nerealizarea programului de incasari la nivelul administratiilor locale este cauzata de amânarea termenului de plata a impozitului pe proprietate, termenul fiind extins pâna la 30 iunie, data pana la care se aplica o reducere de 10% la plata integrala a impozitului pe locuinta, terenuri si masini.
Colectarile din taxa pe valoarea adaugata au fost de 14,31 miliarde de lei, respectiv 1,9 ca procent in PIB. Gradul de realizare al programului de incasari trimestrial a ajuns la 108,4%. Cresterea fata de programul de incasari trimestrial inregistrata in cazul taxei pe valoarea adaugata a fost influentata, in principal, de incasarile lunii ianuarie 2016, care au reflectat activitatea economica a lunii decembrie 2015. La aceasta se adauga influenta suplimentara generata de cresterea cheltuielilor bugetare din luna decembrie 2015, precum si de cresterea cu 18,7% a volumului cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule ?i motociclete) in primele 2 luni ale anului 2016.
Accizele colectate au fost de 6,16 miliarde de lei si au reprezentat 0,8% din PIB, gradul de realizare al programului de incasari stabilit pentru trimestrul I fiind de 103,2%.

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Incasarile din alte impozite pe bunuri si servicii au fost in suma de 537,1 milioane de lei, ceea ce a determinat un grad de realizare de 52,8% a programului trimestrial de incasari. Aceasta diminuare este cauzata, in principal, de colectarea sub nivelul programat a contributiei datorata pentru medicamente la bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, ca urmare a diminuarii valorii consumului medicamentelor compensate, in urma ieftinirii acestora la 1 iulie 2015.
Incasarile din taxele pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati s-au realizat in proportie de 112,9%. Au fost influentate in principal de evolutia pozitiva inregistrata de incasarile la bugetul de stat din taxele pe jocuri de noroc, al caror grad de realizare a fost de 133%, precum si a incasarilor la bugetul institutiilor finantate integral sau partial din venituri proprii.
Incasarile din impozitul pe comert exterior ?i tranzactiile internationale s-au realizat in proportie de 112,6%, pe fondul cresterii cu 4,9% a importurilor extracomunitare de bunuri, din primele 2 luni ale anului 2016;
Incasarile din contribu?ii de asigurari au reprezentat 1,9% din PIB si au inregistrat un grad de realizare de 95,2% fa?a de program.
Veniturile nefiscale au fost in suma de 4,27 miliarde de lei (0,6% din PIB) si au inregistrat un grad de realizare fata de programul estimat de 96,5%.

Cheltuielile bugetului general consolidat au fost in suma de 52.556,9 milioane de lei si au reprezentat 6,9% ca pondere in PIB, in crestere cu 5% fata de nivelul celor efectuate in aceeasi perioada a anului precedent, dar in scadere cu 0,1 puncte procentuale ca pondere in PIB.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ministerul Finantelor Publice: Raportul privind executia bugetara pe trimestrul I 2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.