
Raportul Special
realizat de specialisti
Legea nr. 129/2019 din 21 iulie 2019, care va intra in vigoare la finalul acestei saptamani, la data de 17 ianuarie 2020 (in termen de 180 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial) a adus modificari importante in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor.
Este vorba despre obligatii, proceduri si sanctiuni noi pentru un spectru mai larg de entitati, inclusiv societatile inregistrate la Registrul Comertului, expertii contabili si contabilii autorizati, consultantii fiscali, agentii imobiliari, persoanele care exercita profesii juridice liberale etc.
Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB) arata, in sectiunea “Intrebari si raspunsuri frecvente”, care sunt entitatile raportoare ce au obligatii conform Legii nr. 129/2019.
De asemenea, extrem de importanta in acest sens este lucrarea Prevenirea si combaterea spalarii banilor >>
“Intra sub incidenta Legii nr. 129/2019 DOAR entitatile prevazute la art. 5 din Legea nr. 129/2019, respectiv:
a) institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit persoane juridice straine;
b) institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele institutiilor financiare persoane juridice straine;
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
c) administratorii de fonduri de pensii private, in nume propriu si pentru fondurile de pensii private pe care le administreaza, cu exceptia caselor de pensii ocupationale profesionale;
d) furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
e) auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, cenzorii, persoanele care acorda consultanta fiscala, financiara, de afaceri sau contabila;
f) notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri ale clientilor, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati; constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
g) furnizorii de servicii pentru societati sau fiducii, altii decat cei prevazuti la lit. e) si f);
h) agentii imobiliari;
i) alte entitati si persoane fizice care comercializeaza, in calitate de profesionisti, bunuri sau presteaza servicii, in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele.
(2) Fara a aduce atingere dispozitiilor alin. (1), agentii si distribuitorii institutiilor emitente de moneda electronica si institutiilor de plata, inclusiv cei ai institutiilor din alte state membre care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei ori punctul central de contact, dupa caz, respecta obligatiile legale in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului.
(3) In aplicarea alin. (2), institutiile emitente de moneda electronica si institutiile de plata le impun contractual agentilor si distribuitorilor prin care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei conformarea la prevederile din prezenta lege si din reglementarile emise in aplicarea acesteia si stabilesc mecanismele de conformare”, arata ONPCSB.
Mai multe informatii despre Prevenirea si combaterea spalarii banilor gasiti si AICI >>
Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor este Unitatea de Informatii Financiare a Romaniei (FIU) de tip administrativ, cu rol de lider in elaborarea, coordonarea si implementarea sistemului national de combatere a spalarii banilor si finantarii terorismului.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Camera Consultantilor Fiscali a stabilit data inscrierilor la examenul din 20 noiembrie 2020. Informatii utile pentru candidatiDeclaratia anuala privind beneficiarii reali ar putea fi ELIMINATA din nou. Ce obligatii raman in vigoare pentru firmeMinisterul Finantelor actualizeaza lista faptelor care vor fi trecute in cazierul fiscal al contribuabililorObligatii declarative ale persoanelor juridice inmatriculate la ONRC conform Legii nr. 129/2019Evaziune fiscala in Romania. Cum sa eviti acuzatiile si urmarile legale pe care acestea le implica (ghid de aparare)Ultimele articole
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B[PROCEDURA SPALAREA BANILOR] PREVENIREA SI COMBATEREA SPALARII BANILORNotificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceastaONPCSB si spalarea banilor. Cum trebuie instruiti angajatii pentru aplicarea prevederilor Legii 129/2019ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025Articole similare
Categorii de ENTITATI RAPORTOARE. Limitele pentru microintreprinderiONPCSB si spalarea banilor. Cum se inregistreaza o entitate raportoare in evidentele ONPCSBONPCSB si spalarea banilor. Ce trebuie sa stie firmele despre procedura de controlBilant consolidat. 3 criterii in functie de care firmele au sau nu obligatia de a-l intocmiTranzactii financiare suspecte, in domeniul imobiliar. Cand se depune raportul la ONPCSBUltimele articole
ONPCSB si spalarea banilor. Cum trebuie instruiti angajatii pentru aplicarea prevederilor Legii 129/2019Raportare la ONPCSB. Cine are obligatia de raportare + un studiu de caz util contribuabililorCum se stabilesc categoriile de ENTITATI RAPORTOARE in functie de criteriile de marime ale unei firmeCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta pe 29 februarie 2024Calendar ANAF februarie 2024. Ce declaratii fiscale trebuie sa depuna contribuabilii si termenele limitaSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA