
Raportul Special
realizat de specialisti
In Monitorul Oficial, Partea I nr. 912 din 12.11.2019, a fost publicata procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale.
Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii a intrat in vigoare la 12 noiembrie 2019.
In articolul de fata redam un extras din Procedura din 01.11.2019 a Secretariatului General al Guvernului, si, de asemenea, si modelul privind DECIZIA de anulare a obligatiilor de plata accesorii si DECIZIA de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii
ARTICOLUL 1
Sfera de aplicare
(1) Prezenta procedura se aplica institutiilor publice finantate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, carora le sunt aplicabile prevederile capitolului II art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta.
(2) Obligatiile bugetare care pot face obiectul anularii, cu respectarea prezentei proceduri, existente in evidenta institutiilor din subordinea si/sau coordonarea Secretariatului General al Guvernului reprezinta accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale administrate de Secretariatul General al Guvernului, restante pana la data de 31 decembrie 2018, care se cuvin bugetului general consolidat, stabilite in sarcina institutiilor publice prevazute la alin. (1).
ARTICOLUL 2
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Pentru a beneficia de anularea obligatiilor bugetare, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt stinse toate obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de Secretariatul General al Guvernului, prin orice modalitate prevazuta de lege, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale si accesorii fata de Secretariatul General al Guvernului cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 16 decembrie 2019 inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
c) debitorul sa aiba depuse toate raportarile financiar- bugetare prevazute de lege catre Secretariatul General al Guvernului, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor cel mai tarziu pana la data de 16 decembrie 2019, sub sanctiunea decaderii, dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c).
ARTICOLUL 3
Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii
(1) Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitorii prevazuti la art. 1 alin. (1), in baza unei cereri de anulare a accesoriilor, depusa la registratura Secretariatului General al Guvernului sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire la care se anexeaza dovada stingerii obligatiilor prevazute la art. 2 lit. a) si b). Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.
(2) Debitorii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ale carei efecte nu au incetat, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit cap. II din ordonanta vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ in cererea de anulare a accesoriilor.
(3) Renuntarea la efectele suspendarii are drept scop aplicarea dispozitiilor cap. II din ordonanta si nu este de natura sa genereze inceperea sau continuarea procedurii de executare silita.
(4) Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde cel putin urmatoarele:
a) datele de identificare a debitorului: denumirea, numele si prenumele reprezentantului legal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestuia, adresa de e-mail;
b) obiectul cererii, respectiv anularea obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 1 alin. (2);
c) data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/imputernicitului.
(5) In termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, Secretariatul General al Guvernului:
a) analizeaza indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2 din prezenta procedura;
b) emite decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 1 la prezenta procedura, sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevazuta in anexa nr. 2 la prezenta procedura, dupa caz.
(6) Pentru cererile depuse dupa intrarea in vigoare a ordonantei, dar anterior intrarii in vigoare a prezentei proceduri, termenul de 5 zile prevazut la alin. (5) curge de la aceasta data.
ARTICOLUL 4
Dispozitii finale
(1) Deciziile prevazute de prezenta procedura se emit de catre Secretariatul General al Guvernului, in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica debitorului, iar un exemplar se arhiveaza la emitent.
(2) Decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor poate fi contestata in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
ARTICOLUL 5
Anexe
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta procedura.
ANEXA Nr. 1 la procedura
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .
DECIZIE
de anulare a obligatiilor de plata accesorii
Datele de identificare a debitorului:
Denumirea: . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . .
Codul de identificare fiscala: . . . . . . . . . .
In temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, avand in vedere Cererea dumneavoastra nr........... din data de.........., inregistrata cu nr........... din data de..........,
precum si motivele de fapt . . . . . . . . . ., luand in considerare ca sunt indeplinite conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare,
se emite urmatoarea
DECIZIE:
Se acorda anularea obligatiilor de plata accesorii aferente obligatiilor bugetare principale prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, in suma totala de.......... lei, reprezentand:.......................
Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie, in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Contestatia se depune la emitentul deciziei.
Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia.
Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)
ANEXA Nr. 2 la procedura
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .
DECIZIE
de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii
Datele de identificare a debitorului:
Denumirea: . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . .
Codul de identificare fiscala: . . . . . . . . . .
In temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, avand in vedere Cererea dumneavoastra nr........... din data de.........., inregistrata cu nr........... din data de.........., luand in considerare ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de cap. II din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, se respinge cererea de anulare a obligatiilor de plata accesorii.
Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a obligatiilor accesorii: . . . . . . . . . .
Temeiul de drept: . . . . . . . . . .
Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie, in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Contestatia se depune la emitentul deciziei.
Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia.
Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
MFP modifica Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii. Sunt prevazute si persoanele care au in derulare o esalonare la plataEste OFICIAL! Amnistia fiscala a intrat in vigoare prin OUG 107/2024. Cum beneficiezi de masuraProcedura de acordare a amanarii la plata pentru cei care aplica Split TVACele mai frecvente 10 intrebari adresate de contribuabili inspectorilor ANAF in sem I 2021Facilitatile fiscale explicate in detaliu. Amanarea la plata si anularea obligatiilor de plata accesoriiUltimele articole
Amnistie fiscala 2024: Contribuabilii trebuie sa depuna cererile pana pe 25 noiembrieAmnistie fiscala 2024. ANAF a publicat Ghidul prin care poti beneficia de facilitatiAmnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024Amnistie fiscala 2024. Modificari importante introduse prin OUG 112/2024Esalonare la plata obligatii fiscale in derulare. Cum se aplica OUG 107/2024Articole similare
Model cerere restituire CASSBuletin informativ ANAF: Actele normative publicate in Monitorul Oficial (19 -23 august)PROCEDURA DE ANULARE a contributiei de asigurari sociale conform OUG 31/2019Procedura de distrugere a chitantierelor neutilizateOrdinul 3126/2019: Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si restructurarea obligatiilor bugetareUltimele articole
Amnistie fiscala 2024. ANAF a publicat Ghidul prin care poti beneficia de facilitatiProiect: Finantele modifica si completeaza Procedura privind anularea obligatiilor de plata accesoriiProcedura prin care firmele pot recupera sumele achitate suplimentar pentru diurnele reincadrate de fisc la venituri salariale taxabileCererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa pana la data de 30 iunie 2022ANAF a publicat PDF-ul inteligent pentru cererea de acordare a esalonarii la plata in forma simplificataArticole similare
ANAF incepe procedura de executare silita. Sunt vizati anumiti contribuabiliSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA