Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, publicata in M. Of.

14-Nov-2019
2790

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 912 din 12.11.2019, a fost publicata procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale.

Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii a intrat in vigoare la 12 noiembrie 2019.

In articolul de fata redam un extras din Procedura din 01.11.2019 a Secretariatului General al Guvernului, si, de asemenea, si modelul privind DECIZIA de anulare a obligatiilor de plata accesorii si DECIZIA de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Extras din Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii

ARTICOLUL 1
Sfera de aplicare

(1) Prezenta procedura se aplica institutiilor publice finantate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, carora le sunt aplicabile prevederile capitolului II art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta.

(2) Obligatiile bugetare care pot face obiectul anularii, cu respectarea prezentei proceduri, existente in evidenta institutiilor din subordinea si/sau coordonarea Secretariatului General al Guvernului reprezinta accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale administrate de Secretariatul General al Guvernului, restante pana la data de 31 decembrie 2018, care se cuvin bugetului general consolidat, stabilite in sarcina institutiilor publice prevazute la alin. (1).

ARTICOLUL 2


Conditii care trebuie indeplinite de debitor pentru aprobarea anularii accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale

Pentru a beneficia de anularea obligatiilor bugetare, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt stinse toate obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de Secretariatul General al Guvernului, prin orice modalitate prevazuta de lege, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale si accesorii fata de Secretariatul General al Guvernului cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 16 decembrie 2019 inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
c) debitorul sa aiba depuse toate raportarile financiar- bugetare prevazute de lege catre Secretariatul General al Guvernului, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor cel mai tarziu pana la data de 16 decembrie 2019, sub sanctiunea decaderii, dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c).

ARTICOLUL 3
Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii

(1) Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitorii prevazuti la art. 1 alin. (1), in baza unei cereri de anulare a accesoriilor, depusa la registratura Secretariatului General al Guvernului sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire la care se anexeaza dovada stingerii obligatiilor prevazute la art. 2 lit. a) si b). Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.

(2) Debitorii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ale carei efecte nu au incetat, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit cap. II din ordonanta vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ in cererea de anulare a accesoriilor.

(3) Renuntarea la efectele suspendarii are drept scop aplicarea dispozitiilor cap. II din ordonanta si nu este de natura sa genereze inceperea sau continuarea procedurii de executare silita.

(4) Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde cel putin urmatoarele:
a) datele de identificare a debitorului: denumirea, numele si prenumele reprezentantului legal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestuia, adresa de e-mail;
b) obiectul cererii, respectiv anularea obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 1 alin. (2);
c) data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/imputernicitului.

(5) In termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, Secretariatul General al Guvernului:
a) analizeaza indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2 din prezenta procedura;
b) emite decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 1 la prezenta procedura, sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevazuta in anexa nr. 2 la prezenta procedura, dupa caz.

(6) Pentru cererile depuse dupa intrarea in vigoare a ordonantei, dar anterior intrarii in vigoare a prezentei proceduri, termenul de 5 zile prevazut la alin. (5) curge de la aceasta data.

ARTICOLUL 4
Dispozitii finale

(1) Deciziile prevazute de prezenta procedura se emit de catre Secretariatul General al Guvernului, in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica debitorului, iar un exemplar se arhiveaza la emitent.

(2) Decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor poate fi contestata in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

ARTICOLUL 5 
Anexe

Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta procedura.


ANEXA Nr. 1 la procedura
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .

DECIZIE
de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Datele de identificare a debitorului:
Denumirea: . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . .

Codul de identificare fiscala: . . . . . . . . . .

In temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, avand in vedere Cererea dumneavoastra nr........... din data de.........., inregistrata cu nr........... din data de..........,
precum si motivele de fapt . . . . . . . . . ., luand in considerare ca sunt indeplinite conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare,
se emite urmatoarea

DECIZIE:
Se acorda anularea obligatiilor de plata accesorii aferente obligatiilor bugetare principale prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, in suma totala de.......... lei, reprezentand:.......................

Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie, in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Contestatia se depune la emitentul deciziei.

Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia.

Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)

ANEXA Nr. 2 la procedura
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .

DECIZIE
de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Datele de identificare a debitorului:
Denumirea: . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . .
Codul de identificare fiscala: . . . . . . . . . .

In temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, avand in vedere Cererea dumneavoastra nr........... din data de.........., inregistrata cu nr........... din data de.........., luand in considerare ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de cap. II din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, se respinge cererea de anulare a obligatiilor de plata accesorii.

Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a obligatiilor accesorii: . . . . . . . . . .

Temeiul de drept: . . . . . . . . . .

Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie, in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Contestatia se depune la emitentul deciziei.

Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia.
Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016