Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: ANAF modifica declaratiile 010 si 700 in contextul abrogarii impozitului specific prin OG 16/2022

24-Nov-2022
2039
Proiect: ANAF modifica declaratiile 010 si 700 in contextul abrogarii impozitului specific prin OG 16/2022

ANAF a pus recent in dezbatere publica, pe site-ul oficial, Proiectul de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui nr.1699/2021 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal.

 

Prin OG 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar fiscale au fost aduse modificari legislatiei fiscale, unele dintre acestea vizand obligatiile declarative cuprinse in vectorul fiscal.

 

Incepand cu data de 1 ianuarie 2023, se abroga Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati, cu modificarile si completarile ulterioare, iar persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN mentionate in respectiva lege, pot opta pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor.

Prin urmare, se impune eliminarea impozitului specific unor activitati din vectorul fiscal.

 

Astfel, prin prezentul proiect de ordin se propune:

 

- eliminarea din categoria obligatiilor fiscale de declarare cu caracter permanent a

impozitului specific unor activitati;

 

- modificarea sectiunii C - “Date privind vectorul fiscal pentru impozitele directe datorate” din formularele 010 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica” si 700 “Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale”, precum si a instructiunilor de completare ale acestora, in sensul eliminarii impozitului specific unor activitati si completarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor cu codurile CAEN corespunzatoare activitatilor desfasurate de persoanele juridice romane care au intrat sub incidenta impozitului specific unor activitati si opteaza pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor.

 

Pentru a vedea formularul 010, click AICI»

Pentru a vedea F700 sectiunea C, click AICI>>

Extras din Proiectul de Ordin:

 

Art. I Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1699/2021 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1056 din 4 noiembrie 2021, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

 

1. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 

„ART. 4

 

Categoriile de obligatii fiscale de declarare, cu caracter permanent, care se inscriu in vectorul fiscal sunt:

 

a) taxa pe valoarea adaugata;

b) impozitul pe profit;

c) impozitul pe veniturile microintreprinderilor;

d) accizele;

e) impozitul pe venit;

f) impozitul pe reprezentanta;

g) contributia de asigurari sociale datorata de persoanele fizice;

h) contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice;

i) contributia asiguratorie pentru munca;

j) redeventele miniere;

k) redeventele petroliere;

l) contributia pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii;

m) impozitul pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural;

n) impozitul asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din

sectorul gazelor naturale;

o) impozitul pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale;

p) taxele datorate potrivit legislatiei din domeniul jocurilor de noroc.”

 

2. Anexa nr.1-formularul 010 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica” se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.1 la prezentul ordin.

 

3. La Anexa nr.10 ”Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale (700)”, sectiunea C - “Date privind vectorul fiscal pentru impozitele directe datorate” se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.2 la prezentul ordin.

 

4. La Anexa nr.1, “Instructiuni de completare a formularului (010) Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica”, sectiunea C - “Date privind vectorul fiscal pentru impozitele directe datorate” se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

 

a) La Randurile 1.4.1 si 1.4.2., litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 

“b) renuntarii la optiunea de aplicare a sistemului anual de declarare si de plata a impozitului pe profit, cu plati anticipate trimestriale, potrivit art.41 alin.(3) din Codul fiscal si solicitarii aplicarii sistemului de declarare si plata trimestriala a impozitului pe profit, conform art.41 alin.(1) din Codul fiscal.”;

 

b) Randul 2 “Impozit pe veniturile microintreprinderilor” se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 

“Randul 2. Impozit pe veniturile microintreprinderilor

 

Randul 2.1 Potrivit prevederilor art.47 alin.(1) din Codul fiscal se marcheaza cu "X" de catre persoanele juridice romane care indeplinesc conditiile prevazute la art.47 alin.(1) din Codul fiscal.

 

Randul 2.2. Activitati care intra sub incidenta prevederilor art.47 alin.(2) din Codul fiscal se marcheaza cu "X" de catre persoanele juridice romane care intra sub incidenta prevederilor art.47 alin.(2) din Codul fiscal.

 

Se marcheaza cu "X", codul CAEN corespunzator activitatilor desfasurate.

 

Randurile 2.3. si 2.4. se marcheaza cu "X", dupa caz, in functie de tipul modificarii: luare in evidenta sau scoatere din evidenta.

 

Atentie! Data luarii in evidenta si scoaterii din evidenta se stabileste conform prevederilor Titlului III “Impozitul pe veniturile microintreprinderilor”din Codul fiscal.”;

 

c) Randul 3. “Impozit specific unor activitati” se abroga.

 

5. La Anexa nr.10, “Instructiuni de completare a formularului (700) "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale"”, sectiunea C - “Date privind vectorul fiscal pentru impozitele directe datorate” se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

 

a) La Randurile 1.4.1 si 1.4.2., litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 

“b) renuntarii la optiunea de aplicare a sistemului anual de declarare si de plata a impozitului pe profit, cu plati anticipate trimestriale, potrivit art.41 alin.(3) din Codul fiscal si solicitarii aplicarii sistemului de declarare si plata trimestriala a impozitului pe profit, conform art.41 alin.(1) din Codul fiscal.”;

 

b) Randul 2 “Impozit pe veniturile microintreprinderilor” se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 

“Randul 2. Impozit pe veniturile microintreprinderilor

 

Randul 2.1 Potrivit prevederilor art.47 alin.(1) din Codul fiscal se marcheaza cu "X" de catre persoanele juridice romane care indeplinesc conditiile prevazute la art.47 alin.(1) din Codul fiscal.

 

Randul 2.2. Activitati care intra sub incidenta prevederilor art.47 alin.(2) din Codul fiscal se marcheaza cu "X" de catre persoanele juridice romane care intra sub incidenta prevederilor art.47 alin.(2) din Codul fiscal.

 

Se marcheaza cu "X", codul CAEN corespunzator activitatilor desfasurate.

 

Randurile 2.3. si 2.4. se marcheaza cu "X", dupa caz, in functie de tipul modificarii: luare in evidenta sau scoatere din evidenta.

 

Atentie! Data luarii in evidenta si scoaterii din evidenta se stabileste conform prevederilor

 

Titlului III “Impozitul pe veniturile microintreprinderilor”din Codul fiscal.”;

 

c) Randul 3. “Impozit specific unor activitati” se abroga.

 

Art. II Anexele nr.1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

 

Art. III Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2023.

 

Art. IV Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016