Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiectul de ordin pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin OANAF 1194/2016

26-Aug-2016
1943

Redam mai jos proiectul de ordin pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin OANAF 1194/2016.

Proiect O R D I N nr. pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. 1194/13.04.2016

Avand in vedere prevederile art. 179 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii,
tinand seama de prevederile art. 664 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 707/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza prevederilor art. 11 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. I - Normele tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. 1194/13.04.2016 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I nr. 309/22.04.2016, se completeaza dupa cum urmeaza:


1. La articolul 4 se introduc literele n) si o) cu urmatorul cuprins:
"n) Birou vamal de supraveghere – birou vamal situat pe teritoriul Romaniei, responsabil de locul in care este stabilit declarantul, unde se depune declaratia vamala de export in vamuirea centralizata la nivel national si care indeplineste atributiile prevazute la art. 179 din Codul Vamal al Uniunii;
o) Birou vamal de prezentare – birou vamal situat pe teritoriul Romaniei, unde se prezinta marfurile in vamuirea centralizata la nivel national si care indeplineste atributiile prevazute la art. 179 din Codul Vamal al Uniunii."

2. La Titlul II dupa Capitolul I se adauga un nou capitol cu urmatorul cuprins:
"Capitolul I1
Vamuirea centralizata la nivel national

A. Conditii privind declararea marfurilor in vamuirea centralizata la nivel national

Art. 30¹ – (1) Declararea marfurilor in vamuirea centralizata la nivel national se utilezeaza cu respectarea urmatoarelor conditii:
a) declarantul are statutul de operator economic autorizat, prevazut la art. 38 din Codul Vamal al Uniunii;
b) declarantul depune o declaratie vamala standard, mentionata la art. 162 din Codul Vamal al Uniunii, la biroul vamal de supraveghere si asigura prezentarea marfurilor la biroul vamal de prezentare;
c) aplicatia ECS-RO este functionala.
(2) Urmatoarele categorii de marfuri sunt excluse de la aplicarea vamuirii centralizate la nivel national:
a) ....
B. intocmirea si depunerea declaratiei vamale de export
Art. 30² – (1) Prevederile art. 5 si 6 se aplica in mod corespunzator.

(2) in declaratia vamala de export in vamuire centralizata se completeaza in mod obligatoriu codul biroului vamal de prezentare in caseta ....

Art. 30³ – Dupa completare, DEE se depune prin intermediul aplicatiei ECS-RO la biroul vamal de supraveghere. Dupa depunerea DEE aplicatia ECS-RO transmite in mod automat declaratia si biroului vamal de prezentare.
Art. 304 – Prevederile art. 7 alin. (2) si art. 8 se aplica in mod corespunzator.
C. Acceptarea declaratiei vamale de export
Art. 305 – (1) Prevederile art. 9 se aplica in mod corespunzator.
(2) Confirmarea prezentarii marfurilor in vama se face de biroul vamal de prezentare in aplicatia ECS-RO.

Art. 306 – (1) in cazul in care se respecta dispozitiile stabilite la art. 172 din Codul Vamal al Uniunii, biroul vamal de supraveghere accepta declaratia, acesteia atribuindui-se MRN-ul in mod automat de catre aplicatia ECS-RO.
(2) Daca declaratia nu este acceptata, biroul vamal de supraveghere comunica prin intermediul aplicatiei ECS-RO declarantului/reprezentantului vamal motivele neacceptarii.
D. Analiza de risc
Art. 307 – Prevederile art. 11 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
E. Modificarea declaratiei vamale de export
Art. 308 – Prevederile art. 12–15 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
F. Invalidarea declaratiei vamale de export
Art. 309 – Prevederile art. 16 si 17 si ale art. 27–29 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
G. Decizia de control

Art. 3010 – Prevederile art. 18 si 19 se aplica in mod corespunzator de catre biroul vamal de supraveghere.
H. Efectuarea controlului
Art. 3011 – (1) in situatia prevazuta la art. 19 biroul vamal de supraveghere solicita declarantului/reprezentantului vamal punerea la dispozitie a documentelor justificative pentru aplicarea dispozitiilor regimului vamal pentru care marfurile sunt declarate.
(2) Biroul vamal de supraveghere desfasoara controalele vamale pentru verificarea declaratiei vamale prevazute la art. 188 literele (a) si (b) din Codul Vamal al Uniunii si inscrie rezultatele acestora in aplicatia ECS-RO.

Art. 3012 – (1) Daca biroul vamal de supraveghere a luat decizia de control fizic, dupa inscrierea rezultatelor controlului documentar, declaratia se transmite automat de catre aplicatia ECS-RO la biroul vamal de prezentare, care desfasoara controalele vamale pentru verificarea declaratiei vamale prevazute la art. 188 literele (c) si (d) din Codul Vamal al Uniunii si inscrie rezultatele acestora in aplicatia ECS-RO.

(2) in cazuri justificate, biroul vamal de supreveghere transmite prin fax, la biroul vamal de prezentare, documente justificative, relevante pentru efectuarea controlului fizic solicitat.
Art. 3013 – Prevederile art. 22–24 se aplica in mod corespunzator.
I. Liberul de vama
Art. 3014 – (1) Liberul de vama se acorda de biroul vamal de supraveghere conform dispozitiilor stabilite la art. 194 si 195 din Codul Vamal al Uniunii, art. 245 si 246 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 si se transmite automat de aplicatia ECS-RO si biroului vamal de prezentare.

(2) Dupa acordarea liberului de vama, lucratorul vamal de la biroul vamal de prezentare tipareste EAD si, dupa caz, ELOI, pe care le inmaneaza persoanei care a prezentat marfurile.
Art. 3015 – Prevederile art. 26 se aplica in mod corespunzator."
Art. II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
Eugen – Dragos DOROS

 

Emis la Bucuresti, in …................

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016