Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Regimul fiscal al conventiilor civile in 2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

08-Feb-2017
1700

In mod exceptional se pot incheia conventii civile cu persoane fizice neautorizate, pentru activitati ocazionale care nu au caracter de continuitate si care nu sunt prestate cu titlu profesional.



Daca sunt incheiate de persoane fizice neautorizate veniturile din conventii civile se incadreaza din punct de vedere fiscal in venituri din alte surse. In cadrul acestor venituri sunt cuprinse veniturile realizate de contribuabilii care nu sunt inregistrati fiscal potrivit legislatiei in materie si care desfasoara activitati de productie, comert, prestari de servicii, profesii liberale, din drepturi de proprietate intelectuala, precum si venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, fara a avea caracter de continuitate si pentru care nu sunt aplicabile prevederile cap. II "Venituri din activitati independente" si cap. VII "Venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura" din titlul IV al Codului fiscal.

Impozitul pe venit se calculeaza prin retinere la sursa la momentul acordarii veniturilor de catre platitorii de venituri, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului brut.

Impozitul calculat si retinut reprezinta impozit final. Impozitul astfel retinut se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.

Impozitul pe venit se declara de platitor in:

  • formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare;
  • formularul 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, veniturile din jocuri de noroc si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit” pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat.

Persoanele fizice care realizeaza veniturile nu datoreaza contributie la sistemul asigurarilor sociale de sanatate pentru aceste venituri din alte surse daca realizeaza si urmatoarele tipuri de venituri:

– venituri din salarii sau asimilate salariilor;
– venituri din pensii;
– venituri din activitati independente;
– venituri din asocierea cu o persoana juridica;
– venituri din activitati agricole, silvicultura ?i piscicultura;
– indemnizatii de somaj;
– indemnizatii pentru cresterea copilului;
– ajutorul social acordat potrivit Legii nr. 416/2001, cu modificarile si completarile
ulterioare.
- indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca drept urmare a unui accident de munca sau unei boli profesionale.
In cazul veniturilor din alte surse ale caror baze lunare de calcul se situeaza sub nivelul valorii salariului de baza minim brut pe tara, nu se datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate.

Astfel, incepand cu 01 februarie 2017, daca veniturile din alte surse se situeaza sub valoarea de 1.450 lei, contributia individuala la sistemul asigurarilor sociale de sanatate nu se datoreaza. Daca veniturile din alte surse sunt in suma de 1.450 lei sau mai mari, contributia individuala la sistemul asigurarilor sociale de sanatate se datoreaza daca beneficiarul venitului nu realizeaza si unul dintre veniturile mai sus enumerate.

Daca nu se incadreaza la aceste exceptii, contributia de asigurari sociale de sanatate se stabileste de organul fiscal competent in anul urmator celui in care au fost realizate veniturile, pe baza informatiilor din Formularul 205, prin aplicarea cotei individuale de contributie de 5,5 % asupra veniturilor brute. Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate reprezinta totalul veniturilor brute realizate in cursul anului fiscal precedent, raportat la cele 12 luni ale anului.

Sumele reprezentand obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilite prin decizia de impunere anuala se achita in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei.

Persoanele fizice care obtin astfel de venituri incadrate prept venituri din alte surse nu au obligatii de conducere a evidentei contabile, nu completeaza Registrul de evidenta fiscala si nu au obligatii declarative privind aceste venituri.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Regimul fiscal al conventiilor civile in 2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 2.75 din 4 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Principalele modificari aduse de OUG 90/2020. Facilitati fiscale pentru contribuabili
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj- Napoca informeaza contribuabilii cu privire la publicarea in M.O. nr.600 din data de 8 iulie 2020 a Legii nr.114/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 90/2020 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, precum si pentru modificarea altor acte normative. Principalele modificari aduse de actul normativ mentionat, O.U.G. nr. 90/2020 sunt urmatoarele: - Debitorii,...» citeste mai departe aici

  • Teste COVID suportate de angajator. Sunt deductibile aceste cheltuieli?
    • Societatea a suportat costul testelor COVID pentru o parte dintre salariatii care au intrat in contact cu un angajat testat pozitiv. Pentru testare, doctorul de medicina muncii a dispus efectuarea testelor asa cum este mentionat in Ordinul nr. 3.577/2020 art. 1 alin .(1) lit. k) "k) asigura comunicarea permanenta cu medicul/serviciul de medicina muncii pentru a se monitoriza starea de sanatate a angajatilor, astfel incat acestia sa poata beneficia de masurile preventive profilactice care au fost...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente. Contributia de asigurari sociale de sanatate
    • In urma unei Inspectii Fiscale (aviz 04.04.2017, RIF 10.05.2017), la o persoana fizica neautorizata, care a desfasurat activitati independente (vanzare-cumparare autoturisme), perioada verificata este 2011-2016. Intrebarea mea: pentru anul 2011, persoana fizica avea obligatia platii contributiei sociale de sanatate? Daca da, care este temeiul legal. Multumesc! Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu: Pentru anul 2011, prevederile legale care au reglementat modul de stabilire, calcul si plata...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016