Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul Comertului e al nostru. Il vrem inapoi

08-Feb-2013
3209
In cadrul unei conferinte de presa, vicepresedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), Vasile Bar, a declarat joia aceasta ca institutia doreste intoarcerea Registrului Comertului de la Ministerul Justitiei in subordinea Camerei de Comert, sustinand ca si mediul de afaceri vrea acelasi lucru.

In acest sens, vicepresedintele Camerei de Comert a declarat, citat de Mediafax:

"Vrem, intr-adevar, Registrul Comertului fiindca a fost al nostru, noi l-am creat. In perioada 1990-2002, Registrul Comertului a fost al Camerei de Comert si Industrie. Noi am creat toata infrastructura. O decizie total aiurea luata de Adrian Nastase a facut ca Registrul sa treaca la Ministerul Justitiei. A fost o nationalizare in plina economie de piata".

Acesta considera ca sunt sanse mari ca Registrul Comertului (RC) sa se intoarca la Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), fiindca premierul Victor Ponta s-a numarat printre cei care, din 2008, a facut demersuri in acest sens.

"Premierul agreeaza acest lucru fiindca el a fost cel care a vrut sa repare aceasta nedreptate care s-a facut in 2002".



Totodata, acesta a facut precizari legate de gestionarea Registrului de catre stat, considerand ca acest sistem nu este unul firesc:

Vicepresedintele CCIR a mai spus ca nu este normal ca statul sa gestioneze Registrul Comertului: "De exemplu, in tari dezvoltate din UE, cum ar fi Italia, Franta, Olanda, aceasta functie e la CCI. Exista si alte zone in care Registrul e si in alta parte. La jumatate din tarile UE, registrele comertului sunt la Camera. E legal in Franta si Italia si e ilegal in Romania?".

El a spus ca, din informatiile sale, ministrul Justitiei este de acord cu intoarcerea Registrului Comertului la CCIR fiindca nu ar face decat "sa repare o greseala".

"Firmele sunt impozitate pentru activitatea lor. A doua zi dupa ce a plecat RC de la Camera de Comert, 11 octombrie 2002, taxele la Registrul Comertului s-au marit cu 19 la suta din start fiindca statul nu e purtator de TVA, iar TVA a fost inclusa in taxa. S-au majorat pe urma in trepte succesive de mai multe ori", a afirmat Bar.

Intrebat daca vor scadea taxele in situatia in care RC revine la CCIR, Vasile Bar a spus ca nu poate da un raspuns intrucat nu stie daca si in ce forma se va intoarce registrul, precizand ca modalitatea trecerii acestei institutii la Camera de Comert si Industrie a Romaniei va fi negociata cu justitia.

"Sunt 42 de presedinti de Camere judetene cu mai multe pareri, dar nu cred sa existe vreun presedinte care sa nu vrea sa preia ce a avut odata. Nu s-a discutat intr-un cadru organizat daca ar fi unul sau doi presedinti impotriva. Mediul de afaceri sustine trecerea fiindca vrea sa vina intr-un loc in care nu e institutie a statului. Cand a plecat de la noi RC, ziua de vineri nu era pentru relatii cu publicul. Se vehicula chiar ideea sa se micsoreze perioada de acces a publicului de la opt ore la sase si asa mai departe. Ori, la CCIA, programul incepea la opt si se termina odata cu programul CCIR", a adaugat Bar.


Sursa: mediafax.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016