Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante

20-Ian-2025
1040
Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante

Conform legislatiei in vigoare, asa cum reaminteste si ANAF contribuabililor, data de 20 ianuarie 2025 este termenul limita de depunere a notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare.

Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a notificarii importante

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, luni 20 ianuarie 2025, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii organului fiscal cu privire la aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare:

- Formularul 010 ”Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica”;

- Formularul 016 ”Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice straine care au locul de exercitare a conducerii efective in Romania”;

- Formularul 020 ”Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice romane si straine care detin cod numeric personal”;

- Formularul 040 ”Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru institutiile publice”;

- Formularul 070 ”Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere”;

Declaratiile, avand bifate/completate rubricile dedicate sistemului TVA la incasare, se depun in urmatoarele cazuri:

- Pentru intrarea, prin optiune, in sistemul TVA la incasare, pana la data de 20 inclusiv a lunii anterioare inceperii perioadei fiscale din care va aplica sistemul TVA la incasare de catre persoanele impozabile care in anul precedent au realizat o cifra de afaceri care nu depaseste plafonul de 4.500.000 lei si nu au aplicat sistemul TVA la incasare in anul precedent, cu conditia ca la data exercitarii optiunii sa nu fi depasit plafonul pentru anul in curs.

- Pentru intrarea, prin optiune, in sistem, de catre persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA in cursul anului, fie incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA, fie ulterior in cursul anului inregistrarii in scopuri de TVA.

- Pentru iesirea din sistem, prin depasirea plafonului de 4.500.000 lei, pana la data de 20 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care persoana impozabila a depasit plafonul de catre persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si care depasesc plafonul;

-Pentru iesirea din sistem, prin optiune, intre data de 1 si 20 ale oricarei luni de catre persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si care nu depasesc in cursul unui an plafonul de 4.500.000 lei, dar care renunta la aplicarea sistemului respectiv.


Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016